Hva synest dere om folk som spiller WOW?

mamma*88

Gift med forumet
må holde meg i ro for det meste, så begynte likesågodt å spille world of warcraft. synest det er litt gøy jeg. litt tidsfordriv og ikke alt for vanskelig. men føler nesten det er tabu å spille det, for det er så nørdete. mannen vil jo ikke at jeg skal nevne det for noen engang :P

Er det sååå teit, eller?

tror det er ganske tabu ja. et spill mange blir avhengie av + mange av de som har klikket å drept mange i massakre har spilt det spillet.

Jeg synes vel egentlig det er litt teit, ja!;) Men det er vel fordi alle jeg vet om som har spilt det har spilt det ca. 20 timer i døgnet, og er super - datanørdete! Verden handler om wow, og det er ene og alene det de kan snakke om! Så da blir liksom inntrykket litt automatisk at alle har et sånt forhold til det. Selv om det forhåpentligvis ikke er sant.

Men altså, jeg har spilt min del av Sims i ungdommen jeg. Ikke på det nivået, men var vel litt hekta i perioder tror jeg. Så jeg kjenner jo følelsen.
Så lenge det bare er et tidsfordriv, gjerne i korte perioder slik at det ikke tar helt over livet ens, er det jo egentlig ingenting galt med det:)

Mannen min er en spiller men ikke av WOW, han liker det ikke. Så siden jeg vet hvordan mannen min er og lever sammen med ham så vet jeg jo også at spillere kommer i ALLE former og jeg kan ikke si at jeg synes noe om "folk som spiller WOW" mer enn jeg kan si at jeg synes noe om "folk"

masakere av det spillet? har ikke hørt om det. kan skjønne sånne andre voldelige spill, men dette er litt mer tegneserie da....

nei. blir en time eller 2, men gidder ikke hver dag. Det er ikke SÅ gøy. men andre ting på pc blir jeg fort lei av, men dette kan du jo bare spille og spille.

Det er da vel ikke noe verre enn andre interesser/fritidssysler? 
Jeg har spilt selv jeg, men nå som jeg har to små gidder jeg rett og slett ikke :p

mamma*88 skrev:
masakere av det spillet? har ikke hørt om det. kan skjønne sånne andre voldelige spill, men dette er litt mer tegneserie da....

nei. blir en time eller 2, men gidder ikke hver dag. Det er ikke SÅ gøy. men andre ting på pc blir jeg fort lei av, men dette kan du jo bare spille og spille.

ABB spilte bla. det spillet.

MEN, spill om du liker det. Spiller ingen rolle hva alle andre mener. Bare pass på å ikke bli avhengi ;-)

Jeg elsker de fire her i huset som spiller. Dvs, gubben har gitt seg nå da, fordi han spiller ett annet spill, og var dritt lei styret til Blizzard, men de tre andre wow-spillerne elsker jeg jo :D

Lissuz skrev:

mamma*88 skrev:

ABB spilte bla. det spillet.

MEN, spill om du liker det. Spiller ingen rolle hva alle andre mener. Bare pass på å ikke bli avhengi ;-)

haha. tror ikke det er noe problem. eneste er jo at du ikke bare kan trykke på pause på det spillet. du må likosom stå litt sikkert får du logger av. kan ta noen minutter ofte

Jeg kjenner mange hyggelige og oppegående mennesker som spiller wow.. Både gutter og jenter! Folk som skal blande seg inn i hva andre gjør på fritiden, det er DEM jeg syns er sære! Spill i vei :-)

he he. Syns du det er gøy, så kjør på. Jeg er generelt ikke så fan av sånne spill. Liker best gamle gode spill. Alla Supermario på Nintendo 8 bits. *elsk og savn* 

Jeg kjenner jeg blir provosert! Så fordi at ABB spilte det så blir automatisk alle som spiller WoW massemordere da eller?! Det har da ingenting med saken å gjøre hva han spilte for noe! 

Det kunne like gjerne vært alle de hjernedøde spillene på facebook liksom. Farmtown og gud vet hva alt det der heter. :-P 

Jeg har spilt WoW i perioder og det har vært et helt greit tidsfordriv. Jeg har ikke blitt sykelig avhengig av det og det har heller ikke gått utover guttungen på noe vis. Jeg spilte på kveldene da han var i seng og jeg var aldri med på de store gruppene med guild og greier. Jeg spilte rolig og fredelig for meg selv og gjorde quests og hjalp andre med å finne ting de trengte og sånt. Samme gjorde mannen min. Vi har begge sluttet å spille nå fordi vi fant ut at vi trengte pengene til andre ting. Nå er det helst Minecraft det går i. :-P 

Jeg assosierer automatisk sånne spill med en usunn og asosial livsstil, men jeg er klar over at det er mange folk i alle slags former som spiller dataspill altså.
Jeg liker å spille litt selv som tidsfordriv. Aldri spilt WOW og sånt da, men litt enklere spill liksom. Men jeg kunne aldri prioritert det for å si det sånn.
Det som er så trist er at mange blir hekta og det går utover det virkelige livet. Vet av en som bruker feriene sine til å spille WoW. Hun er også mye sykemeldt pga vondt i hode, nakke osv. Det har jeg ikke helt sansen for da.
De fleste greier sikkert å ha et normalt forhold til sånne ting, men mine assosiasjoner er som de er uansett.

Surita skrev:
Jeg kjenner jeg blir provosert! Så fordi at ABB spilte det så blir automatisk alle som spiller WoW massemordere da eller?! Det har da ingenting med saken å gjøre hva han spilte for noe! 

Det kunne like gjerne vært alle de hjernedøde spillene på facebook liksom. Farmtown og gud vet hva alt det der heter. :-P 

Jeg har spilt WoW i perioder og det har vært et helt greit tidsfordriv. Jeg har ikke blitt sykelig avhengig av det og det har heller ikke gått utover guttungen på noe vis. Jeg spilte på kveldene da han var i seng og jeg var aldri med på de store gruppene med guild og greier. Jeg spilte rolig og fredelig for meg selv og gjorde quests og hjalp andre med å finne ting de trengte og sånt. Samme gjorde mannen min. Vi har begge sluttet å spille nå fordi vi fant ut at vi trengte pengene til andre ting. Nå er det helst Minecraft det går i. :-P 

Signerer den. Har hørt om folk som har totalt oversett barna sine fordi de heller ville spille farmtown. Det er ikke spillet som er problemet, men menneskene selv.

Har ikke noe problem med at folk spiller WoW.
Det er antallet timer, ikke typen spill (vanligvis) som er problemet.
Dog har jeg selv spilt onlinespill relativt dedikert i en periode, og kjenner både problemene, "farene" og varselsignalene.
Om jeg hadde en partner ville jeg nok gjerne sett at de spilte noe annet enn WoW, fordi jeg testet WoW uten å forelske meg i det, og jeg synes det er veldig OK om man spiller et spill som begge liker og kan spille som "kvalitetstid" om man først skal bruke noe særlig tid på det. :)
Men han kunne gjerne spilt WoW når jeg spiller Sims, altså. ;)

Jeg syns ganske greit om meg selv jeg altså. 

"WoW-spillere" er som alle andre som spiller en eller annen form for spill.

Jeg kjenner faktisk ingen som spiller WOW. Men vet han vil ikke snakker om spilte mye WOW, og derfor synes jeg det blir litt tabu og spille det.

Surita skrev:

samme jeg driver med nå. synest sånn guild og sånn blir for vanskelig. og jeg er ikke så flink. mange der inne har jo spillt i åresvis! og jeg er bare treg :P

Løsa skrev:
Jeg assosierer automatisk sånne spill med en usunn og asosial livsstil, men jeg er klar over at det er mange folk i alle slags former som spiller dataspill altså.
Jeg liker å spille litt selv som tidsfordriv. Aldri spilt WOW og sånt da, men litt enklere spill liksom. Men jeg kunne aldri prioritert det for å si det sånn.
Det som er så trist er at mange blir hekta og det går utover det virkelige livet. Vet av en som bruker feriene sine til å spille WoW. Hun er også mye sykemeldt pga vondt i hode, nakke osv. Det har jeg ikke helt sansen for da.
De fleste greier sikkert å ha et normalt forhold til sånne ting, men mine assosiasjoner er som de er uansett.

ser den. ville bare slettet hele spillet om det tok av tid jeg ikke hadde. Men er ikke så mye å ta seg til når du må ligge i ro og for det meste er på sykehus.

Og vet om flere som spiller det i mange timer som er asbergere eller autister, og da er det ikke spillet som har gjort dem asosial. De har vært det fra før av, og bare slapper av når de kan sitte med det istede

Lissuz skrev:
tror det er ganske tabu ja. et spill mange blir avhengie av + mange av de som har klikket å drept mange i massakre har spilt det spillet.

Mange av de som har klikket og drept folk i massakre har også spilt supermario bros, bubbletrouble og har jevnlig spist burger på McDonalds, så det tror jeg neppe har noen betydning.

Litt tabu er det nok, rett og slett fordi svært mange har blitt avhengige av spillet og det har en høy nerdefaktor. Eksen til ei jeg kjenner ville til slutt ha maten sin servert oppskjært i biter ved pc'en pga dette spillet. Han satt foran maskina iført kun boxershorts til alle døgnets tider. Var langtidssykemeldt pga problemer med skuldre og nakke?!!! HALLOOO!! Jaja...det ble da slutt etterhvert da hun ikke orket å gi småbarnsservice til en voksen mann lenger.

Ser ingen problemer i at folk spiller WOW jeg. Mener at ens egen karakterstyrke har langt mer påvirkningskraft på ens adferd enn ett spill kan ha. Kos deg du HI:)

Back
Topp