Hva synes du...?

Cinnamon*

Gift med forumet
Snakket nettopp med ei venninne som har vært i syden 1 uke med et vennepar!
De ble enige om å dra sammen på ferie da de har barn på samme alder som er bestevenner.. Jentene er 4 og guttene er 6.

Men da de kom ned ble det ikke helt som venninnen min hadde trodd.. Den andre familien hadde ønsket "familietid" hver dag.. Var kun 1 dag de var sammen på dagen så ungene fikk lekt, ellers hadde de bare vært sammen på kveldene på verandaen etter at ungene var lagt..

Venninnen min er rett og slett lynforbanna, da de i utgangspunktet hadde bestemt seg for å reise et annet sted, men ble overtalt av denne andre familien til å heller dra sammen med de.. "Tenk så gøy for ungene å kunne leke sammen 24/7!"

Jeg skjønner venninnen min godt og hadde blitt skikkelig sur selv. Ungene hennes hadde jo gledet seg til å være sammen med de andre ungene, men de så jo ikke snurten av de hele oppholdet omtrent..

Hvorfor dra med et vennepar på ferie hvis man ønsker å bare være sammen som en familie tenker jeg da..

Auch.. Da hadde jeg også blitt sur ja.. Men tror jeg hadde masa hver dag da, og ikke vært sur etter turen, ikke så mye å gjøre da..

En familiedag er lov, men 5-6? Not..

Så lenge hun ga beskjed der og da, og det likevel ble slik, skjønner jeg godt at hun er frustrert.
Men hvis hun bare godtok det, da får hun ikke riktig så mye sympati.
Kjipt, selvsagt.. men hun hadde jo mulighet til å prøve å endre det selv.

da hadde jeg også blitt sur!

sikker på at ikke venneparet plutselig ønsket at barna ikke skulle leke med deres barn av en eller annen grunn?

Gollemor skrev:
Så lenge hun ga beskjed der og da, og det likevel ble slik, skjønner jeg godt at hun er frustrert.

Hun sa ifra, to ganger, mens de var der nede.. Og da hadde de lagt planer om å dra på båttur sammen alle mann dagen etter, men på morgenen brøt de planene fordi de skulle på familieutflukt. Alene..

Gollemor skrev:

Hun sa ifra, to ganger, mens de var der nede.. Og da hadde de lagt planer om å dra på båttur sammen alle mann dagen etter, men på morgenen brøt de planene fordi de skulle på familieutflukt. Alene..

Jeg får en følelse av at her må det ha skjedd noe dem imellom etter at felles ferietur ble avtalt/bestilt og til den skulle gjennomføres, som gjør at det ble slik det ble....
Hadde det vært meg ville jeg prøvd å finne ut av det, for tror ikke vennskapet kan bli det samme igjen uten å få "skværet opp"..

Derfor er det viktig å diskutere og bestemme sånne ting på forhånd... Vet om mange som drar sammen men allikevel ønsker mye tid for seg selv. Noe som er ok- bare man sier fra om det!

Labambie skrev:
Derfor er det viktig å diskutere og bestemme sånne ting på forhånd... Vet om mange som drar sammen men allikevel ønsker mye tid for seg selv. Noe som er ok- bare man sier fra om det!

De hadde diskutert og planlagt masse før de dro, men var ikke noe som ble noe av..

(

Var veninnen din alene og de andre et par med barn?
I såfall skjønner jeg hun godt.. hvis ikke hadde jeg nok heller prøvd å funnet på familieutflukter eller familiekos selv og prøvd å ikke bry meg så mye om de andre, men gjøre det beste ut av det og ha det fint med familien! :)

Back
Topp