hva synes du?

Martha2

Gift med forumet
Dette er ikke min mening, det vil jeg få frem med en gang!
Jeg har hørt litt prat om, at når foreldre går ifra hverandre, så er det mye frem og tilbake for barna, flytting hit og buss dit og skole ei uke her og ei uke der. Hvorfor kan ikke barna få beholde huset, mens foreldra flytter frem og tilbake? Barna får beholde rommene sine, vennene sine, og sitt hjemsted. De slepper å måtte drasse livene sine hit og dit hver uke eller annen hver helg eller hva..
Det er jo de voksne som ikke greier å finne ut av ting, hvorfor skal det gå ut over barna? Da kan jo vel foreldrene stå for sine feil..

Jeg har ikke vært midt i dette selv, men har sett sambo sine barn måtte ta buss to timer en vei annen hver helg. Synes dette ikke høres så dumt ut jeg da.. Er nok en helt forferdelig situasjon å havne i for de voksne, å ikke ha et fast bo sted, kanskje måtte pendle mellom jobb og hjem, og måtte pakke alle tingene sine hver uke, men det er no det samme for barna, og de står jo uskyldige midt oppi dette!

no skal jeg se film, blir spennende å se om noen har noen gode synspunkter til meg![:)]

Har faktisk hørt om det..varte kun en kort periode...så fant foreldrene tilbake til hverandre igjen[:D]

leste om det en gang, og synes det var genialt. men ser for meg at det må bli ganske kostbart. så bør nok også foreldrene være venner for å kunne gjøre det sånn. hvis de bare krangler kan det bli vanskelig å dele et hjem, selvom man ikke er der smatidig,

er ikke dette måten john og kate gjør det? eller husker jeg feil nå...?

Jeg synes det hørtes ut som en god idé og la barna bo permanent på et sted og la foreldrene bytte på å bo der. Det er jo tross alt de voksne som har problemer og ikke barna. Så da burde ikke barna "straffes" (forstå meg rett!) for det med å evt måtte reise mellom to hjem. Spennende idé [:)] Hvis barna må innrette seg så må de voksne også synes nå jeg[:)]

ORIGINAL: *Tammis*

ORIGINAL: *MamMathea*

Dette er ikke min mening, det vil jeg få frem med en gang!
Jeg har hørt litt prat om, at når foreldre går ifra hverandre, så er det mye frem og tilbake for barna, flytting hit og buss dit og skole ei uke her og ei uke der. Hvorfor kan ikke barna få beholde huset, mens foreldra flytter frem og tilbake? Barna får beholde rommene sine, vennene sine, og sitt hjemsted. De slepper å måtte drasse livene sine hit og dit hver uke eller annen hver helg eller hva..
Det er jo de voksne som ikke greier å finne ut av ting, hvorfor skal det gå ut over barna? Da kan jo vel foreldrene stå for sine feil..

Jeg har ikke vært midt i dette selv, men har sett sambo sine barn måtte ta buss to timer en vei annen hver helg. Synes dette ikke høres så dumt ut jeg da.. Er nok en helt forferdelig situasjon å havne i for de voksne, å ikke ha et fast bo sted, kanskje måtte pendle mellom jobb og hjem, og måtte pakke alle tingene sine hver uke, men det er no det samme for barna, og de står jo uskyldige midt oppi dette!

no skal jeg se film, blir spennende å se om noen har noen gode synspunkter til meg![:)]

Prøv selv først, prat etterpå!!!!!!!!!!!!!!!!

??

Det fungerer neppe så idyllisk i praksis som på papiret. Høres jo helt supert ut for barna...
Ikke veldig mange samlivsbrudd skjer i vennskap, og da er samarbeidet også begrenset videre... Så det å dele hushold, husarbeid og ansvar for et hjem, mens man faktisk ikke bor der sammen. Njei.. ser det ikke helt for meg!

Muligens noe som fungerer i en overgangsfase, seperasjon, der partene er venner men jobber med forholdet!

Hva skjer dessuten når mamma/pappa får ny kjæreste, som skal bo i huset sammen med h*n i sin uke i huset, og som får egne barn som skal flyttes på.. hoohoj!
Høres ut som et prosjekt for Dr.Phil!

Nja, åsså får mor eller far ny samboer, så får mor/far barn sammen med ny samboer.
Så skal det nye barnet måtte pendle mellom mors/fars hjem der det første barnet bor.
Da går det jo utover det nye barnet, hvorfor skal det barnet flytte frem og tilbaka pga mor/far har flere barn fra tidligere forhold?[:)]

Nei syntes heller en skal prøve sitt ytterst beste for og finne seg en plass og bo i nærheten av hverandre. Trenger ikke være vegg i vegg, men gåavstand hadde nok vært ypperlig[:)]

Back
Topp