Hva synes du var vondest under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
Når hodet stod i åpningen og tøyde og jeg ikke fikk lov å presse under riene som kom.

Denne gangen: Pressriene, siden epiduralen tok det andre..

De to første (uten epidural): Definitivt overgangsfasen!

Jeg er sikkert en smule hårsår nå, men er dette noe vi MÅ snakke om når det fortsatt er en del aprildamer som enda ikke har født?
Jeg skjønner at det kan være interessant for dere som har vært gjennom det, altså, og sikkert for andre som lurer også, men jeg opplevde dette liksom litt..usolidarisk?
Skjønner hva du mener, godt poeng! Men alle er forskjellig, og da jeg var førstegangsfødende hadde jeg satt pris på å vite at de smertene jeg hadde på åtte cm faktisk var smertetoppen, så hadde jeg kanskje sluppet å grue meg unødig til avslutningen :)

Jeg er sikkert en smule hårsår nå, men er dette noe vi MÅ snakke om når det fortsatt er en del aprildamer som enda ikke har født?
Jeg skjønner at det kan være interessant for dere som har vært gjennom det, altså, og sikkert for andre som lurer også, men jeg opplevde dette liksom litt..usolidarisk?
Jeg beklager at du føler innlegget mitt er usolidarisk. Det var absolutt ikke min intensjon.
Jeg tenkte høre med de som hadde fødselen friskt i minne.

For de som ikke vil lese om dette trenger jo ikke klikke seg inn på tråder om dette! Før jeg fødte synst jeg det var veldig greit å lese om slike ting, for jeg liker å være forberedt :)

Det verste for meg var når hodet var på vei ut!

Når hodet stod i åpningen, og så kom resten av hodet og hele ungen på ett press, det var smertefullt det.. :)

Skjønner hva du mener, godt poeng! Men alle er forskjellig, og da jeg var førstegangsfødende hadde jeg satt pris på å vite at de smertene jeg hadde på åtte cm faktisk var smertetoppen, så hadde jeg kanskje sluppet å grue meg unødig til avslutningen :)
Ja, enig i at det hadde vært greit å vite :-) Problemet er bare at så vidt jeg forstår er det utrolig forskjellig hva som oppleves som det verste, så da tenker jeg at man er like langt ;-) Og for all del, noen førstegangsfødende opplever det sikkert det som nyttig og informativt, så problemet ligger nok hos meg ;-)

Jeg beklager at du føler innlegget mitt er usolidarisk. Det var absolutt ikke min intensjon.
Jeg tenkte høre med de som hadde fødselen friskt i minne.
Hehe, neida, jeg skjønner at tanken var å få frem andres erfaringer, jeg bare opplevde at det var litt "oss med erfaring" og "dere som fortsatt ikke vet hva fødsel er". Men som sagt, er nok jeg som bare er nærtagende og en smule misunnelig på alle som har fått ut babyene sine ;-)

For de som ikke vil lese om dette trenger jo ikke klikke seg inn på tråder om dette! Før jeg fødte synst jeg det var veldig greit å lese om slike ting, for jeg liker å være forberedt :)

Det verste for meg var når hodet var på vei ut!

Neida, selvfølgelig trenger jeg ikke det, hvis poenget er at jeg ikke vil lese om hva som er vondt i en fødsel. Det var ikke det som var meningen å si da, men som jeg skrev over her at jeg opplevde at det var liksom å "gni inn" at en del fortsatt ikke har født (og det begynner jeg å bli en smuuule utålmodig på nå), og ikke vet hva det er snakk om..

Når det gjelder å forberede seg hadde jeg gjerne lest dette med største interesse hvis jeg visste at det kom til å gjelde meg! Men så vidt jeg har forstått og som jeg også leser av kommentarene her nå, varierer det veldig fra person til person. Men for all del, skjønner at det er interessant å utveksle ideer om hva som var det verste med fødslene.

Sniker fra juli! Jeg er førstegangsfødende og synes det er veldig greit og informativt med sånne tråder :) men nå er jo ikke jeg utålmodig på fødsel enda da, så det er kanskje en forskjell der... Men for min del må dere iallefall bare dele erfaringen videre :D

For meg tror jeg det er uavgjort mellom da jeg måtte gjøre nr.2 med sterke rier og skjelvinger (dette var i underkant av en time før vesla var ute), og riene rundt den tiden da jordmor sa det var 8-9cm åpning. Sistnevnte var vel vondest, men førstnevnte mest ubehagelig så husker nesten det som verst.. :)

Fra 0-6cm åpning på 10 minutter, deretter 6-8cm på nye 10minutter var ikke noe godt. Hadde 7 rier på 10min.

En annen ting som jeg også syntes var helt jævlig var serierier. En laaaang rie med mange topper som var i ca 8minutter, de kunne jeg vært for uten!

Pressriene synes jeg var himmelsk faktisk, utrolig fantastisk opplevelse!

Back
Topp