Hva synes du om merkeklær til barn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Kun når da gjelder yttertøy og sko/støvlar. Bryr meg ikkje om ka merke da e, men me kjem te å legga meir pengar i dessa klerno enn vandli kvardagskler/bhg kler:)

Når de blir såpass store at de leker ute er jeg helt enig. sko og dresser bør være av god kvalitet.

Trekker vinterdressen eller vinterskoene vann, så ender man opp med syke barn i tillegg..
Viktig å se på hvor vannsøylen på klærne er, og at skoene feks er goretex.
Jeg har brukt mye sorel og viking goretex til mine, og er storfornøyd!!
Av vinterdresser har jeg vært mest fornøyd med skogstad.

Definer merkeklær.

Forskjell på Reima, Troll, Devold og Armani, Gucci. De to siste regner jeg som merkeklær.

Holder meg til kjente "merker" fx for vinterdresser, sko og andre klær som må ha kvalitet og som skal holde barna tørre og varme. Kikker på produkt-tester.

Vanlige bukser, gensre etc kjøpes på Lindex, kappahl, hm. Viktigste er at det er mykt, behagelig, og at det ikke er Cars/ Spiderman logo ;)

Vi kjøper ordentlige dresser og sko. Men er ikke opptatt av at det er sesongens nye farger. Jeg kjøper Reima dresser på salg på våren. Som vintersko har vi vært storfornøyde med Superfit og aldri opplevd at ungene har blitt våte igjennom.
Når det gjelder andre merkeklær så får vi noen ganger litt finere klær av svigers, type barnemerkene Memini og Mayoral osv. Men hverdagsklær kjøpes på H&M og Lindex ol.

Men når det er sagt så er mine barn alt for små til å skjønne noe av det med merker selv, så spørsmålet om merkeklær passer best fra noen år ut i skolealder tenker jeg. Når ungene etterspør det selv, evt. merker at de gir status på noe vis.

Synes dyre merkeklær til baby/barn er tullete for de er ikke bedre kvalitet nødvendigvis. Har en bror som gir mini merkeklær og har glede av det, men kjøper ikke selv..

Det er greit. Opp til alle og enhver. Men det er overhodet ikke nødvendig! Kjøpte nettopp en liten Gant pysjamas og Gant lue til mini i magen, så jeg er en av de som ikke klarer å holde fingrene unna det fatet der... Jeg vet det ikke på noen måte er bedre for barnet, men det er av og til stas for mor å kjøpe noe litt mer eksklusivt enn HM klær ;) Det kalles i enkelte tilfeller dumhet/galskap! Men har man penger til det tenker jeg man kan få gjøre som man vil. Mine barn har alt fra HM klær, Sparkjøp ull, til Ralph Lauren, Tommy Hilfiger og Gant klær. Lett blanding ;)

Klærne skal være behagelige å ha på. En lue/genser/bukse el. til 1000 kroner, bare fordi mor/far synes den er tøff, det synes jeg ikke noe om.
Men skikkelige uteklær til større barn, regnklær, dress, vinterdress, sko ol. er viktig. Men vet ikke om jeg vil kalle Reima, Reflex, Viking for merkeklær.

Klærne skal være behagelige å ha på. En lue/genser/bukse el. til 1000 kroner, bare fordi mor/far synes den er tøff, det synes jeg ikke noe om.
Men skikkelige uteklær til større barn, regnklær, dress, vinterdress, sko ol. er viktig. Men vet ikke om jeg vil kalle Reima, Reflex, Viking for merkeklær.

Nei, var litt usikker på det selv... Men tenkte da disse kontra vinterdresser fra HM eller europris.. ;)

Back
Topp