Hva synes du om lekegrind?

ElisabethR

Forelsket i forumet
Jeg har alltid tenkt at lekegrind er en praktisk dings der ungene kan leke i fred eller være trygge hvis de er mobile og foreldrene ikke kan være 100 prosent til stede (selv supermødre må på do!). Men i det siste har det gått opp for meg at noen synes lekegrind er noe herk, og unngår det sånn rent prinsipielt. Jeg har ikke helt greid å komme til bunns i hva årsaken til dette er, men vil gjerne høre hva som er greia?

Såeh ja. HAr du store prinsipielle motforestillinger mot lekegrind? Hvorfor / hvorfor ikke? 

Supert for de som trenger det!

Selv har vi ikke noe lillemannen skal kunne skade sg på her i stua og kjøkkenet, tenker det er ganske trygt for han og ferdes her mens jeg er på dass. Så her trenger vi ikke grind :)

Vi har aldri hatt behov for lekegrind da, eller PLASS til det heller, men jeg har ingenting i mot dem. Kan godt se at det er praktisk, bare så man vet at ungen ligger trygt mens man gjør husarbeid f.eks. Og tenk så mye lettere det blir å vaske gulv/støvsuge når alle lekene er i grinda da. *sukk*

Og f.eks. hvis man har loftstue eller et annet rom enn hovedstua som er værre å barnesikre, men man har mulighet til å sette en lekegrind der i stedet. Nei, jeg syns det ser veldig kjekt ut når man har barn i rette alderen. Og det er jo uansett ikke meningen at barna skal være oppi der hele dagen. ;)

Jeg synes lekegrind er helt supert, og jeg brukte den en del da jeg måtte på do, lage middag o.l, for da hadde jeg ikke muligheten til å følge med på om snuppa krøp rundt og puttet ting i munnen. Fint å ha et sted å putte alle lekene oppi også. :)

har ikke hatt behov for det etter krypealder, men veldig greit når baby 3-4-5 mnd. kunne ligge opp fra gulvet i lekegrind med bunn når det var kaldt

Tror mange har vrangforestillinger om at de som har lekegrind har ungene sine der hele tiden..

Vi hadde lekegrind, mest fordi at vi har et gammelt hus, og det er gulvkaldt. Så frem til han var 7 mnd hadde vi bunnen hevet. :) Og når han begynte å reise seg, tok vi den ned, men likevel var den 15 cm fra gulvet. :) 
Praktisk var det også når jeg skulle på do, ut med søppel eller ned i kjellern for å sette på tørketrommel, hente mat i frysern osv.. :) 

Han hadde liten tålmodighet til å være der lenge av gangen, men for oss var det supert :) Kommer også til å bruke det til jenta, nettopp pga. at det blir gulvkaldt utover vinteren igjen..

de fleste har nok ei lekegrind, men her var jeg fast bestemt på og ikke ha. tenkte at hver gang jeg stappa ungen oppi grinda så ble det vræl og en umulig unge...tenkte jeg da. så her har jeg hatt fritt gående unger hehe. og det har gått over all forventning. bikkjeskålene har måtte opp noen ganger og det ble grind inn til kjøkkenet, men den ble fjernet da vi følte vesla kunne forstå nei mer.nå er det lillemann på 9 mnd sin tur, så vi er pån igjen:P

her har ungene ligget på babygym og gymmatter og tepper også har de fått bevege seg fritt. har prøvd å gjøre hjemme sikkert med å lukke døra ned til trappa osv. også har jeg tatt de med på do. føler at de er mye mer roligere og holder seg der de skal. hadde de hvert mye i grinda, hadde det nok hvert mye mer spennende å sjekke alt i huset hele tiden. nå sier jeg ikke at barn som har lekegrind ikke er rolige altså;) men sånn har det blitt hos oss.

er det noe jeg måtte ut for som i søppla eller posten eller slippe ut bikkjene så har de endten drevet med noe i stua eller så har jeg satt de i sprinkelsenga.

synes ikke det har hvert noe problem å gjøre rent hus eller lage middag med "løse" unger:)

Supert for de som bruker det. Vi har aldri brukt det

Back
Topp