Hva synes du om banning?

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Banner du foran barna dine?

Jeg tyr fort til banneord når jeg blir sint, så ofte vet jeg at barna mine hører jeg banner. Jeg banner ikke til dem, men typisk hvis jeg velter en melkekartong på benken og søler.

Jeg banner også i dagligtalen i snakk med venner. Er liksom bare slik jeg snakker, og i tillegg så tenker jeg at ord som "i helvete" og "herregud" ikke egentlig er banneord. Men her om dagen fikk jeg "kjeft" av en kamerat da jeg sa "herregud" mens jeg snakket med han og sønnen hans overhørte det.

Så da tenker jeg om det er slik at jeg må tenke over hvordan jeg snakker blant folk. Om min sønn på 6år sier herregud så tenker jeg ikke over det, da jeg selv tenker det idag er et vanlig ord, men gjerne jeg har et ansvar her som har gått meg hus forbi. :p

I helvete tenker jeg er et banneord ja.! Men ja banner nok alt for mye enn det jeg burde ja. Heldigvis er småen bare 3 mnd så har nå muligheten til å gå på "avvenning" :p

Hva faen mener du? *knegg*

Jo, jeh banner i tale med venner.. "jævli morsomt". Men aldri bevisst foran barna eller i hjemmet eller jobb

Men hvis jeg slår tåa f.eks har jeg klart å gå fra FAEN til FA. ... san. ... haha

Vi banner ikke til vanlig. Kan banne i en tekstmeldig f.eks. "Jævlig og faen" :p Vi banner vi ikke foran barna, og syns det er veldig synd at barn skal vokse opp med sånn språkbruk hjemme.

Jeg banner ikke og synes ikke det skal bannes foran barna heller.

Synes banning er utrolig unødvendig og rett og slett litt "barnslig". For meg er det noe ungdommer gjør for å tøffe seg, derav barnslig.

Hverken meg eller mannen min banner, heller ikke vår nære familie og venner. Kommer ikke til å godta banning fra barna mine heller.

Synes det er synd at det er blitt så vanlig. Jeg er kanskje gammeldags, men jeg synes bare det er teit :P

Banner nok litt mer enn jeg burde ja..:( heldigvis er hun så liten enda, men må virkelig skjerpe meg:o

Helvete er et banneord ja. Og jeg reagerer om folk snakker sånn når sønnen min hører på. Jeg banner "aldri". Tenker det er uvane i språket man fint kan klare å legge vekk, på samme måte som andre uvaner som feks "liksom" og "bare" osv :p

Jeg har blitt mye bedre! Uakseptabel banning for meg er det jeg hadde reagert på komme ut av en baremunn :)

Banner ikke! Ikke mannen heller :) Kommer av og til noen gloser fra eldste som han lærer i bhg, men det får han beskjed om å slutte med, for i vårt hus banner vi ikke. Er det styggeste jeg vet!

Banner nok en del, men aldri så barna hører det :-)

Vi banner, men heldigvis har ikke jenta vår tatt etter ennå. Nå nærmer hun seg tre år, så vi må nesten ta oss nakkeskinnet snart og slutte. :P

På jobb i barnehagen banner jeg automatisk ikke. :P

Jeg banner en veldig sjelden gang, men aldri foran sønnen vår. Sambo banner litt for mye kanskje, og jeg må stadig minne han på at han må passe språket sitt når lillegutt er i nærheten. :P Har ikke lyst til at han skal begynne med sånne stygge ord..

Det hender det kommer noen gloser, men egentlig synes jeg det er fullstendig unødvendig. Ikke at jeg personlig har et problem med banning, men jeg vet at mange blir støtt. så ihvertfall i offentlighet så synes jeg en kan styre språket sitt litt. Det er da så mye annet feslig man kan si :p

Nei her banner vi ikke.
Fillern er det kraftigste ;-) :-P

Bannet kanskje noe mer før vi fikk ungene.

Men jeg jobber i bhg, så etterat jeg begynte i den jobben har jeg lagt fra meg sånne ord.

Har ei på jobben som enkelte ganger banner foran ungene, det liker jeg ikke. Har sagt fra.

Hadde blitt skikkelig irritert om mine unger kom hjem og hadde lært banneord av voksne mennekser :mad:

Back
Topp