hva synes dere ???

mariannnilsen

Forumet er livet
søstra til mannen min har veldig lyst til å være fadder , og vi har vel sagt at ho skal få være det før Julie ble født ( da var ho på besøk oftere i forbindelse med moren dems bortgang).. men saken er den at ho har ikke giddet å komme å se Lillejenta vår enda og ho er 7 uker i dag .. søstra bor riktignok 1,5 time unna , men i dag kjørte ho faktisk forbi her , uten å komme innom .. hmmm .. ho kan ikke skylde på at ho ikke har tid heller , for ho jobber 14 dager , og har fri 14 dager , og har verken mann eller barn .. i tillegg spurte vi ho om ho ville være fadder når lillegutten vår ble døpt for 1 år siden , men da sa ho nei . ringer så å si aldri å spør hvordan det går heller . mener at en fadder bør være en som stiller opp litt for barnet .. blir det for dumt å si at vi vil ha en annen fadder , siden vi har sagt ja til ho for lenge siden ??? er fler andre som vi heller vil ha , som er å besøker julie ofte og stiller opp ..

Jeg tenker det samme som deg, at en fadder bør være en som har litt med ungen å gjøre (selv om det skjelden blir sånn), og som faktisk kommer til å bidra til den moralske og etiske oppdragelsen som du selv er opptatt av å gi ungen din. Hos oss får småen 4 fadre ( ikke at jeg synes det er nødvendig, men lillebroren til mannfolket mitt har hatt alle søsken og svigerinner/svogre som fadre til sine unger, og da forventes det at vi gjør det samme...Jeg orker ikke noe negativt mas på at vi gjør det annerledes, for er så sliten etter fødselen at jeg bare ikke takler konfrontasjoner nå, så da blir det brodern, svogeren min, svigerinnen min, og min beste venninne som blir fadre her hos oss.. Da vet jeg hvertfall at bestisen min vil gjøre en god jobb som fadder - for hun har helt samme syn som meg på etikk og moral...Men i motsetning til deg så har jo faktisk søskene våre kjørt 1 1/2 time for å besøke småen da han ble født... så skjønner jo godt hva du tenker når hun enda ikke har tatt seg tid.. Så mitt tips til deg er å enten la henne være fadder, men plukke ut en fadder nummer to i tilleg, eller å bare velge en annen fadder, og så bare la det gå som det går, og spør hun så er det jo bare å si at "hallo - du har jo ikke vist deg her.. vi trodde ikke du  var interessert.".

Synes det er riktig av dere å velge en annen om dere heller vil det. Jeg ville ikke hatt hun som fadder om hun ikke tar noe kontakt og ikke viser noe interesse. Synes det ikke er rart om dere bytter hun ut. Om hun blir fornærmet er det jo bare å forklare hvorfor dere har gjort som dere har gjort. 

ORIGINAL: Macette

Jeg tenker det samme som deg, at en fadder bør være en som har litt med ungen å gjøre (selv om det skjelden blir sånn), og som faktisk kommer til å bidra til den moralske og etiske oppdragelsen som du selv er opptatt av å gi ungen din. Hos oss får småen 4 fadre ( ikke at jeg synes det er nødvendig, men lillebroren til mannfolket mitt har hatt alle søsken og svigerinner/svogre som fadre til sine unger, og da forventes det at vi gjør det samme...Jeg orker ikke noe negativt mas på at vi gjør det annerledes, for er så sliten etter fødselen at jeg bare ikke takler konfrontasjoner nå, så da blir det brodern, svogeren min, svigerinnen min, og min beste venninne som blir fadre her hos oss.. Da vet jeg hvertfall at bestisen min vil gjøre en god jobb som fadder - for hun har helt samme syn som meg på etikk og moral...Men i motsetning til deg så har jo faktisk søskene våre kjørt 1 1/2 time for å besøke småen da han ble født... så skjønner jo godt hva du tenker når hun enda ikke har tatt seg tid.. Så mitt tips til deg er å enten la henne være fadder, men plukke ut en fadder nummer to i tilleg, eller å bare velge en annen fadder, og så bare la det gå som det går, og spør hun så er det jo bare å si at "hallo - du har jo ikke vist deg her.. vi trodde ikke du  var interessert.".

takk for svar .. vi skal ha 4 faddere .. jeg har valgt "mine" 2 , og sambo skal ha 2 , en kamerat og søstra... men både han og jeg vil ha en annen som stiller opp , men gidder liksom ikke at søstra skal bli sur , ho kan bli litt fort fornermet[&:]

Jeg ville bare valgt andre faddere, som dere virkelig har lyst å spørre, og ikke si noe spesielt om det til hun søsteren hvis ikke hun spør. Spør hun sier dere det som det er, at det føltes litt rart å be hun når hun en gang sa nei og ikke har sett dette barnet etter såpass lang tid. Så lenge din mann er enig, så ville jeg ihvertfall gjort det sånn [:)]

har nesten samme dilemma her...bare at jeg ikke klarer å huske om jeg spurte om vedkommende ville være fadder da jeg gikk gravid, eller om jeg bare tenkte på å gjøre d...
Jeg er fadder til h*nnes barn og har besøkt de flere ganger, men h*n kommer aldri på besøk til meg!
Å føler det blir litt feil å la h*n bli fadder til lillemor bare for å være grei... så har valgt å ikke si noe om d [8D] skal få invitasjon til dåpen da, mn tror ikke de kommer...
Velg de fadderne dere vil ha! [:)] jeg har valgt folk som jeg vet stiller opp og som jeg føler ganske sikkert at kommer til å være der for både meg og lillemor resten a livet [:)]

her valgte pappaen en kompis til fadder, UTEN å si fra til meg på forhånd. en som både er alkoholiker, å psykisk ustabil. jeg ble skikkeli forbanna, men sa ikke noe fordi de er/var bestekompiser. men jeg hadde tenkt å nekte han uansett til slutt. men heldivis kom kompisen oss i forkjøpet å sa han ikke ville være fadder likavell.. thank god...
men det jeg nå egentli vil fram til her; velg faddere med måte; de skal vare hele liver! ikke velg en som ikke stiller opp nå. hun/han vil neppe stille opp noengang...

takk for alle svar .. tror vi faktisk velger en annen fadder .. har skrevet noen meldinger med ho nå , der ho klarer å prestere å si at ho ikke gidder å følge våres pipe , og at da får vi komme til ho .. er snakk om en liten båttur , og en biltur på 30 min .. er klart vi kunne dratt dit , men er lettere for ho som ikke har barn å komme , og skulle jo tro at ho selv ville komme .. ho skylte i tillegg på at ho ikke hadde økonomi til å komme , men ho jobber på båten , og får gratis billetter , og vi har tilbudt å hente ho ved båten .. og så sier ho at ho har så mye å gjøre . leser på facebook rett som det er at ho slapper av å tar seg ett glass vin og etc .. kjenner jeg blir litt irritert , ho har selv spurt om å være fadder , men da trodde jeg i det minste ho var interesser i se Julie ..

Back
Topp