Hva synes dere?

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
I barnehagen til sønnen min har de julelotteri før jul. Barna har med loddbøker hjem hvor man kan kjøpe så mange lodd man vil. I tillegg har hver familie med en innpakket gave som gevinst i lotteriet. Inntektene går til teater og juletrefest for barna. Fin tradisjon synes jeg[:)] Selv kjøpte jeg en koselig juledekorasjon til 200,- og både jeg og farmoren til gutten min vant i lotteriet. Selv fikk jeg noen glass fra ikea, som var helt ok[:)] Men svigermor fikk en pakke seigmenn[8|] Vet det der om at tanken teller og det der, men synes det var en litt dårlig pakke jeg da. Og i og med at så mange faktisk vinner så fikk de antakeligvis en mye finere pakke selv. Men er det bare jeg som reagerer på dette, eller er det vanlig? Kunne du gitt en pakke seigmenn?

jeg hadde ikke tatt med en pose seigmenn nei.
bruker ta med sånne pakker på sykehjemmet når det er jule'avslutning' der.
tar men konfekt og julepynt eller noe sånnt.

Ja, det kunne jeg helt sikkert ha gjort.

Var det ingen "prisgrense"?

For å si det sånn har jeg som alenemor hundre tusen andre ting å bruke penger på enn gave til lotteri i barnehagen.

Ville aldri gidd en pakke seigmenn når det kommer til premie til loddbøker.
Noe annet når det er kaffelotteri liksom, med slike fargelapper man går rundt med.

ORIGINAL: arquinne

Tja, så lenge de ikke har satt noen standard eller pris på pakkene så kan man jo ikke si noe på at noen kjøper seigmenn. 

Nei man kan ikke si noe nei. Men skjønner ikke at de som kjøpte det ikke er litt flaue. Hadde du kjøpt seigmenn?

Jeg hadde kanskje ordnet en fin kurv med litt div godteri i jeg da. Med et pent bånd på.

Men aldri om jeg hadde tatt med en pose seigmenn...

ORIGINAL: fairy

For å si det sånn har jeg som alenemor hundre tusen andre ting å bruke penger på enn gave til lotteri i barnehagen.
r

Er selv alenemor og student så ikke all verdens med penger. Men man har jo ihvertfall til litt mer enn det. Det er jo mange som ikke er foreldre til barn i barnehagen som kjøper lodd, og man vil jo gjerne at de skal gjøre det neste år også. Det kommer jo barna til gode!

ORIGINAL: Siljemor_82

ORIGINAL: fairy

r

Er selv alenemor og student så ikke all verdens med penger. Men man har jo ihvertfall til litt mer enn det. Det er jo mange som ikke er foreldre til barn i barnehagen som kjøper lodd, og man vil jo gjerne at de skal gjøre det neste år også. Det kommer jo barna til gode!

Hehe, hvis folk kjøper lodd for premiene sin skyld, og ikke for å støtte ungene sin teatertur, så syns jeg faktisk det er DE som er litt smålige.

Jeg har ikke 200 kr å bruke på lotterigave, faktisk. Da bruker jeg heller pengene på noe mer fornuftig.

ja en pose seigmenn er en dårlig gave uansett mener jeg.. hadde blitt så skuffa

kunne aldri funnet på å pakka inn det

Jeg var i butikken i dag, og sto å så på en pose med jule-seigmenn. hele 54 kroner kostet det for den posen[:'(] Å jeg må faktisk si det sånn at i disse juletider der "alle" skal ha gaver, så har ikke en fattig student mye å rutte med til en lotterigave som kommer i tillegg til alt det andre. Så en pose seigmenn er ikke smålig å gi, etter min mening, men det er kanskje ikke så kreativt[8|]

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Synes ikke det var så gale jeg. Er alltid små og store premier i lotterier.

SÅ lenge ikke de har satt noe pris på gaven så kan man jo kjøpe hva som helst. Hadde de hatt lotteri i barnehagen og jeg skulle ta med en gave så hadde jeg nok ikke brukt 200 kroner. Men så er teater og slikt inkludert i prisen på barnehagen. Vi har lotteri, men da får barna gratis lodd. Det er ikke for å få inn penger.

Det burde absolutt vært samme pris for alle...

Som noen her oppe skrev,så koster en pose seigemenn 54kr...
men uansett syns jeg det er en "kjip" premie.
ikke at 54kr er kjipt,men jeg personlig syns seigemenn er utrolig kjedelig....

Kunne kjøpt en pakke "bocca - godt til kaffe'n", moccabønner eller twist.
Da blir det mer "status" på premien.

Ja jeg kunne funnet på å kjøpe det. Noen kjøpte sikkert lodd til unga. Og et barn ville blitt glad for seigmenn!

Seigmenn er desuten godt!

Jeg synes faktisk det er ganske teit å tenke kun på hvor mye en selv har gitt loddgave i jeg. Jeg vet at når det ble tatt lodd hjemme hos oss som barn, kjøpte vi noen til mamma,pappa og oss barna. Og det kan jo være den som kjøpte seigmenn tenkte at det var en OK premie til et barn[&:]

Seigmenn faktisk.... Meget kreativt, gitt!

Og ja...for 54,- hadde jeg heller kjøpt twist, after eight eller lignende..

ORIGINAL: arquinne

ORIGINAL: Otilia

Seigmenn faktisk.... Meget kreativt, gitt!

Og ja...for 54,- hadde jeg heller kjøpt twist, after eight eller lignende..

Hvorfor er Twist mer kreativt enn Seigmenn?

Kanskje seigmenn er lavstatus-godis?[8D]

JEG VILLE IKKE KJØPT DET, DA HADDE JEG HELLER KJØPT EN TEGNE BLOKK OG FARGER ELLER NOE.

BEDRE EN SEIGMENN IHVERTFALL HEHE[:D]

Det  er et lotteri hvor kun foreldre og andre voksne har skrevet navn i boka. Det fikk vi beskjed om. Stod i skrivet at man ikke skulle kjøpe barneleker og sånne ting. Har hørt om en del av de andre pakkene og alle de var mye mer smakfulle enn en pakke seigmenn[8|] Synes det var flaut når farmoren til Leon åpnet pakken hun var så glad for at hun hadde vunnet, for som hun sa så har hun aldri vunnet i lotteri før (har ikke all verdens råd selv), og hun klarte ikke helt å skjule skuffelsen når hun pakket den opp! Så hadde det vært meg som ga seigmennene hadde jeg skammet meg ja! Ligger kiwi vegg i vegg med barnehagen, og det virker som en gave man bare har kjøpt for å bli ferdig med det! Så skal man først bruke penger på en gave (må legge til at her på kiwi så koster disse seimennene 35,-[8D]) så synes jeg det går ann å finne på noe bedre enn det!

det var flaut når farmoren til Leon åpnet pakken hun var så glad for at hun hadde vunnet, for som hun sa så har hun aldri vunnet i lotteri før (har ikke all verdens råd selv), og hun klarte ikke helt å skjule skuffelsen når hun pakket den opp!
Ikke stygt ment, men dere er jo voksene mennesker? bli skuffet over å vinne seigemenn? er bedre å vinne noe enn ingenting vel? og var ikke dette lotteriet for å få sammlet inn penger til ungene i bhg da? Jeg hadde blitt flau om jeg hadde blitt skuffet over å vinne en pose seigemenn...  Kanskje vudere å ikke kjøpe lodd neste gang da, om det skal bli så mye skuffelse over noe som skal være koselig.

Back
Topp