Hva synes dere?

Så fremt det ikke er førerhund så er det ikke lov, så synes det er respektløst og ta med en liten hund.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Vel, i utgangspunktet har ikke dyr noe i butikken å gjøre. Og man tar ikke med seg hunden for å handle på nærbutikken, eller tar dem med hvis de kan sitte i bilen.
Men jeg har selv gjort det ved etpar anledninger, altså hatt en av hundene med meg fordi jeg skulle noen ærend og visste jeg måtte inn på matbutikken og raske med meg en pakke kjøttdeig eller noe. Da har hunden blitt satt i en veske, inn der i to-tre minutter og ut igjen. Da har hunden fått seg en god tur, og den tar ikke skade av å være i en hundeveske og ingen kan se den heller for veska ser ut som en helt vanlig veske. Og jeg har flere allergener på hendene mine og jakka mi enn hunden kan gi fra seg inni der. Jeg har løftet den opp, holdt den under rompa, gitt den godbiter så den har slikka meg på hendene..

Men i utgangspunktet er jeg imot det. Men jeg gjør det hvis det betyr at den kan få seg en halvtime- tre kvarters tur som jeg bruker for å gå bort på postkontoret og Rema 1000 ligger like ved siden av. og nei, jeg er ikke stolt av det ;)

Det hadde ikke brydd meg noe særlig så lenge den ikke bjeffet eller løp rundt, og sitter den i en veske så tviler jeg på at den sprer så mye mer allergener enn en hvilken som helst hundeeier på butikken som også kan være full av hårene til hunden som venter utenfor.

Men hva jeg mener er vel lite relevant, på butikken er det ikke lov med dyr, og hunden får vente utenfor sammen med de andre dyrene. Er man redd for tyveri eller annet, så tar man ikke hunden med på butikken.

Ingen andre enn førerhunder har noe på en butikk å gjøre.

Hørte på radio forrige helg, at de testa ut om førerhunder kom inn på feks kaffebarer og sånn i Oslo. Da sa de fra blindeforbundet at dessverre så er det mange som ikke slipper inn kunder med førerhunder i butikker osv rundt om i Norge.

Det synes jeg blir for ille igjen.

Men nå skled jeg visst vekk fra diskusjonen :-P
God natt :-P

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

dyr er dyr og har ingenting med å være i butikk, men skjønner, hvorfor førerhunder blir med.. men de er fremdeles dyr de også.. ;)

Synes ikke noe om det, er greit med førerhunder men det er det. Jeg er allergisk og da merker jeg det veldig lett om det er hund der inne.

Er de i veske syns jeg det er helt greit ^^

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hund er hund! Spiller ingenrolle. Det er uhygensisk.

Med mindre det er en førerhubd eller enn annen form hjelpe hund

Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Autocorrect er noe kjekke greier :o

Tenker ikke så mye over at de er med i butikken. Lurer mere på hvorfor de er i veska!

På bilturer ligger tispen vår i hundeveske/ hundebag.
Tenkte det var et generelt bedre alternativ å evt. ha henne der hvis jeg måtte hatt henne med inn en gang sammenlignet med å gå på gulvet..

Har lyst til å gå tur til butikken med henne men tør ikke la henne stå ute alene.
Men vi får nok fortsette å dele opp butikk og gåturer. ;)

Hva vi synes har ingenting med saken å gjøre. Det er ikke lov, punktum.
Det er butikken som får problemer om det blir oppdaget at det er en hund der.

Har med hvilken sak å gjøre? ;)
Jeg spurte bare hva folk generelt mente, av ren nysgjerrighet... Det må da være lov? :)
Ha en fortsatt fin kveld punktum

Hvis butikken har forbud så har den forbud. Hund er hund, uansett hvor liten den er, og hvor den befinner seg.

Førerhund og servicehund er selvfølgelig noe annet, i disse dager der man ikke får den typen hjelp av personalet

http://kristinepg.no

Liker det ikke! Har stått i kø og blitt skremt flere ganger av at de plutselig stikker et bikkjehode opp av en veske. Og har holdt på å tråkke på de flere ganger, for de er jo så små at man nesten ikke ser de mellom butikkhyllene.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nei eg synd ikkje hundar har noet å gjør i en butik.
Beklagar men spelar ingen roll på størrelse

Jeg synes ikke noe om det. Mtp mattilsynet i forhold til dagligvarebutikker, allergikere osv. Men igjen det blir jo noe annet med disse førerhundene...

Har med hvilken sak å gjøre? ;)
Jeg spurte bare hva folk generelt mente, av ren nysgjerrighet... Det må da være lov? :)
Ha en fortsatt fin kveld punktum

Det var ikke myntet på deg :) Det er bare mange med små hunder som tar seg til rette, og det er ikke de som må ta konsekvensene av det heller. Irriterende at enkelte kun tenker på hva som passer best for seg selv. Fordi hunden er liten, fordi den kan sitte i veska. Så har det jo eeeegentlig ikke noe å si..... ><

Hund er hund :p liten eller stor!

Mamma til en prinsesse ♡

Jeg hadde med rottweileren min inn på Jernia en gang, ingen som sa noe da:) Var egentlig mest for å teste om jeg ble snakka til, han pleier å vente utafor ellers.

Jeg hadde med rottweileren min inn på Jernia en gang, ingen som sa noe da:) Var egentlig mest for å teste om jeg ble snakka til, han pleier å vente utafor ellers.

Jeg hadde nok kosemoset han ihjel :oops: Jeg hadde ikke klart å være streng da..

Back
Topp