Hva synes dere?

Honningblomsten

Forumet er livet
Svar HELT ÆRLIG! Ikke vær enig med meg fordi det er hyggelig[:-] Men når Daniel har sovet borte så har han fått morsmelkerstatning nan 2 og litt grøt til kvelds.. Å da har han sovet hele natta.. Hjemme får han pupp og grøt om kvelden.. å da våkner han et par ganger om natta.. Hva hadde dere gjort? er litt usikker på om han skal få morsmelkerstatning på kvelden? Siden han sover mye bedre når han får det.. Men hva mener dere?

Jeg har tenkt på det samme selv, men jeg velger å fortsette å amme. Både fordi det er masse kos, men også fordi jeg vil holde produksjonen oppe lengst mulig.

Jeg synes at det er et valg man må ta selv :) Har du det best når du får sove hele natta eller går det greit å stå opp noen ganger?

ORIGINAL: Ege

Jeg har tenkt på det samme selv, men jeg velger å fortsette å amme. Både fordi det er masse kos, men også fordi jeg vil holde produksjonen oppe lengst mulig.

Jeg synes at det er et valg man må ta selv :) Har du det best når du får sove hele natta eller går det greit å stå opp noen ganger?

Ja, det er sant[:)] Jeg synes det er veldig tungt å stå opp, men jeg klarer det[:)] Jeg tenkte kanskje å prøve i kveld å se hvordan det går.. hmm

Jeg har valgt å fortsette å gi mm fordi jeg tror det er best for barnet.

Jeg synes det kommer litt an på hele situasjonen, jeg. Hvis barnet er mer uthvilt de morgenene det har sovet hele natten uten avbrudd, synes jeg at det også skal ha noe betydning. Men produksjonen din kan fort gå ned hvis du slutter med nattammingen også vet du! Så du får se hva du synes er viktigst selv. Nå er de fleste enige om at morsmelk er det beste for barna, og helst så lenge som mulig, men du som mor føler også selv hva som er best. Hvor mye får du ut når du pumper deg? Og hvor mye erstatning spiser han når han får mme?

ORIGINAL: Fru Riskorn

Jeg og. Nora fikk kun mme en dag, og sov til mårran. Får pupp + litt mme når begge puppene er oppspist hver kveld, og sover tre-fire timer før hun våkner første gang, og spiser så annenhver time til mårran.. men vi gir mest mulig pupp her i huset, fordi jeg synes det er viktig. Det blir jo noe man må kjenne på selv. Orker man ikke, så orker man ikke, så enkelt er det. Og det skal du ikke være lei deg for hvis du ikke gidder, selv om andre velger anneledes. Man gjør så mye man klarer med [:)]

Du kan ikkje amme først, og så gi litt MME da? som kveldsmåltid..
Då får han jo i pose og sekk...

ORIGINAL: UnniMoor

Ja, det er sant[:)] Jeg synes det er veldig tungt å stå opp, men jeg klarer det[:)] Jeg tenkte kanskje å prøve i kveld å se hvordan det går.. hmm

Ja, det går an å se hvordan en natt med MME blir i forhold til amming :) Min våkner mye lettere når han ligger inntil meg, så vi har lagt ham i sin egen seng litt unna oss på soverommet. Da våkner han ikke så ofte :)

Jeg synes også det er litt tungt å stå opp, men når jeg har klart det i fire og en halv måned skal jeg klare halvannen til! Det er da helsesøster mener at de skal klare å sove hele natten gjennom. (6 mnd) Så da hååååper vi at vi får det til :)

Ja, jeg har også ment at mm er best.. Men nå er det jo litt diskusjoner på det da..
Jeg hadde jo en lang periode der han sov hele natta, å da amma jeg jo ikke.. Å produksjonen holdt seg oppe.. Nå hadde ikke jeg blitt veldig fortvila om produksjonen hadde stoppe.. For jeg trenger egentlig å gå på ADHD medisinene mine.. Det å ikke ta dem går ut over alt jeg gjør, så jeg gleder meg til å begynne på de igjen[:)] [:)]
Men jeg vil amme forde liksom.. For puppen er en god trøst når han er syk osv..

Joda, men barnet har det jo ikke bra hvis ikke mammaen klarer å fungrer.. Ikke det at jeg ikke klarer å fungrere selv om jeg står opp[;)] Jeg skal nok klare det.. Men jeg tror ikke helt på "morsmelk, koste hva det koste vil"

Ja, det går an å se hvordan en natt med MME blir i forhold til amming :) Min våkner mye lettere når han ligger inntil meg, så vi har lagt ham i sin egen seng litt unna oss på soverommet. Da våkner han ikke så ofte :)

Jeg synes også det er litt tungt å stå opp, men når jeg har klart det i fire og en halv måned skal jeg klare halvannen til! Det er da helsesøster mener at de skal klare å sove hele natten gjennom. (6 mnd) Så da hååååper vi at vi får det til :)

Åja, men det er jo ikke så lenge til[:)] Det fikser jeg nok.. hehe.. [:)]

Jeg synes at man ikke skal amme for en hver pris!
Barnet lider ingen nød om han får MME inni mellom, men dette er ditt valg.
Om du føler du virkelig vil og evt må begynne på igjen med medisiner og ikke kan amme da, så skal du kjenne på din kropp hva som er viktig for deg! Han har fått det aller viktigste han trenger, og det ett hvert barn trenger er en uthvilt mamma som har ork og tid til å være der for han hele dagen [:)]

Jeg hadde fortsatt med mm.
Vi må ta vare på denne tiden med amminga, plutselig er vi ferdige[:(] Og da kan vi pluselig angre hvis vi begynner med mme i stedet.

jeg gir mormelk erstatning på kvelden, han sover hele natta igjennom, men det gjorde han også når jeg bare ammet han også da (men da hendte det at han våknet litt mer og..), så vet ikke hva du burde jeg altså, men det er jo verdt å prøve det et par dager kanskje?? Du kan jo pumpe deg:)Så med andre ord, gjør som meg!! hehe:) Jeg gir han erstatning på kvelden for at jeg selv kan få litt fritid og sove hele netter..og ja jeg er litt egoistisk der, men en uthvilt mamma fungerer bedre en en sur og gretten mamma(som jeg blir når jeg ikke får no søvn..hehe)

Joda, men barnet har det jo ikke bra hvis ikke mammaen klarer å fungrer.. Ikke det at jeg ikke klarer å fungrere selv om jeg står opp[;)] Jeg skal nok klare det.. Men jeg tror ikke helt på "morsmelk, koste hva det koste vil"

Nei, men jeg skrev hvordan jeg hadde valgt. Jeg er ikke så veldig glad i å amme, og synes i alle fall ikke det er noe koselig! Men, jeg har stor tro på mm og er glad for at jeg har mulighet til å fullamme enda.

Jeg ville fortsatt å amme. Men innført et fast måltid til og tatt en tskje med rapsolje i kveldsgrøten;-)

Nei, men jeg skrev hvordan jeg hadde valgt. Jeg er ikke så veldig glad i å amme, og synes i alle fall ikke det er noe koselig! Men, jeg har stor tro på mm og er glad for at jeg har mulighet til å fullamme enda.

Ja, det er sant[;)]

ORIGINAL: Durken

Jeg ville fortsatt å amme. Men innført et fast måltid til og tatt en tskje med rapsolje i kveldsgrøten;-)

Hva er rapsolje for?[:)]

ORIGINAL: Durken

Hva er rapsolje for?[:)]

Mer fett er lik mer kalorier er lik lenger mett
:)

Back
Topp