hva synes dere?

carinasverden

Forumet er livet
Var en tråd her om dåp og da begynte jeg å tenke litt selv.
For meg er ikke dåp noe must, for å være 100% ærlig så føler jeg meg litt hyppokrat hvis jeg døper barnet mitt siden jeg selv ikke er døpt og ikke er religiøs. Men samboern min ønsker dåp veldig så jeg går med på det og da vil jeg jo gjøre det beste ut av det[:D]

Tenkt på lokale å leie, ang servering vil jeg gjerne ha noe ordentlig, men enkelt. Dåp er jo mest lunsj så tenkte jeg kunne lage fransk løksuppe. Da lager jeg suppen på forhånd, varmer den på kjøkkenet i lokalet og setter bare ut suppeterriner på bordene også kan jeg ha fat med loffskiver med ost ristet i ovn.
Tenkte at det er litt ordentlig, samtidig som det er enkelt og billig, kan jo evt ha noe pølser eller pizza til barna.

Hva synes dere om dette?[:)]

Høres veldig bra ut[:D]
Vi hadde gryterett, salat og loff i dåpen til snuppa..

Denne gangen har vi tenkt til å ha koldtbord, med kald mat. For som du sier så er det jo en slags lunsj liksom.. Så syns sånn mat passer bedre enn en tung middag..

Vi hadde/skal også ha kaker da, en dåpskake og no annet enkelt.. [:)]

ORIGINAL: ToSmå2010

Høres veldig bra ut[:D]
Vi hadde gryterett, salat og loff i dåpen til snuppa..

Denne gangen har vi tenkt til å ha koldtbord, med kald mat. For som du sier så er det jo en slags lunsj liksom.. Så syns sånn mat passer bedre enn en tung middag..

Vi hadde/skal også ha kaker da, en dåpskake og no annet enkelt.. [:)]

samme her[:D]

Ville kansje revurdert å selv spise løksuppa om du tenker å amme babyen den dagen..

løk er jo helt forferdelig for en liten mage[X(]

Jeg syns det er hyklersk å døpe kun av tradisjon, ja.. 

ORIGINAL: Freaky*Nurse*Flode

Ville kansje revurdert å selv spise løksuppa om du tenker å amme babyen den dagen..

løk er jo helt forferdelig for en liten mage[X(]

Ikke alltid. Snuppa mi reagerte på mye, men Knøtta reagerte aldri på noe. Man kan spise stortsett hva man vil når man ammer. Må bare prøve seg frem. [;)]

ORIGINAL: Sicily

blir jo det samme å feire jul uten å være kristen

Jeg syns det blir enda verre.. Stå i kirka og love foran en gud man ikke tror på at man skal oppdra barnet i kristen tro. [&:] Det er i tillegg å tråkke på de som faktisk tror på det.

Jul er jo ikke opprinnelig en kristen tradisjon, da. [:)]

men samboern min er kristelig døpt og konfirmert og er jo derfor liksom kristen selv om han ikke er praktiserende, så jeg synes det er greit å være med på det for hans skyld.

synes ikke jul er så ille, fordi jeg istedenfor å feire jesu fødsel har det som en familietradisjon hvor vi skal ha litt lys i vinterkulden og glemme alt slitsomt og huske familien og de som ikke har det så bra[:)]
(vet at det egentlig er kristelig, men jeg ville nok feiret uansett, kan jo kalle det noe annet enn akkurat jul, hehe[8D])

ORIGINAL: carinasverden

men samboern min er kristelig døpt og konfirmert og er jo derfor liksom kristen selv om han ikke er praktiserende, så jeg synes det er greit å være med på det for hans skyld.

synes ikke jul er så ille, fordi jeg istedenfor å feire jesu fødsel har det som en familietradisjon hvor vi skal ha litt lys i vinterkulden og glemme alt slitsomt og huske familien og de som ikke har det så bra[:)]
(vet at det egentlig er kristelig, men jeg ville nok feiret uansett, kan jo kalle det noe annet enn akkurat jul, hehe[8D])

Jamen jul er ikke opprinnelig en kristen tradisjon. Derfor syns ejg det er greit å feire jul uten å være kristen. Jeg syns derimot ikke det er greit å døpe kun av tradisjon mtp de løftene man avgir.

hva syns jeg om hva egentlig?[8D][:D]
at du velger å døpe barnet ditt uten å være kristen selv er et valg du må ta..for meg blir det helt feil, men hvis det hadde vært viktig for mannen min så veier det kanskje tyngre enn å ikke døpe.
at du leier lokale er vel flott?!
at du velger løksuppe er tøft og litt utradisjonelt kanskje? jeg syns det er utrolig godt, og suppe er greit fordi du kan forberede på forhånd. Snuppa mi reagerte ekstremt på løk så her hadde det ikke gått i det tilfellet. Men hva de små kan reagere på er utrolig vanskelig å si på forhånd egentlig..

ORIGINAL: carinasverden

Jamen jul er ikke opprinnelig en kristen tradisjon. Derfor syns ejg det er greit å feire jul uten å være kristen. Jeg syns derimot ikke det er greit å døpe kun av tradisjon mtp de løftene man avgir.

ånei[8D]
skjønner egentlig godt ditt synspunkt. tenker litt at hun heller kan få velge å døpe seg selv om hun ønsker det når hun er gammel nok til å bestemme selv. samboern min tenker motsatt, at hun skal inn i kirken og heller kan velge selv å melde seg ut når hun blir gammel nok til å velge selv.

ORIGINAL: kolibri

hva syns jeg om hva egentlig?[8D][:D]
at du velger å døpe barnet ditt uten å være kristen selv er et valg du må ta..for meg blir det helt feil, men hvis det hadde vært viktig for mannen min så veier det kanskje tyngre enn å ikke døpe.
at du leier lokale er vel flott?!
at du velger løksuppe er tøft og litt utradisjonelt kanskje? jeg syns det er utrolig godt, og suppe er greit fordi du kan forberede på forhånd. Snuppa mi reagerte ekstremt på løk så her hadde det ikke gått i det tilfellet. Men hva de små kan reagere på er utrolig vanskelig å si på forhånd egentlig..

hehe, litt dårlig formulert spm kanskje, var løksuppa jeg lurte mest på, alt det andre var mer for å "male" et bilde av dåpen.
Men synes det er kjempefint med innspill på alt det andre også[:D]

Vi skal døpe jenta vår pga tradisjon. Ingen av oss er særlig religiøse så vi er veldig hyklerske[:)] Driter i hva andre mener. Jeg vil døpe jenta mi så det så[:)]

ORIGINAL: janpanmarsipan

Vi skal døpe jenta vår pga tradisjon. Ingen av oss er særlig religiøse så vi er veldig hyklerske[:)] Driter i hva andre mener. Jeg vil døpe jenta mi så det så[:)]

Vi er så hyklerske vi at vi skal døpe jenta vår som vi lagt på bryllupsnatten vår rett etter at vi giftet oss i kirken [:D]......
........uten å være kristen. LENGE LEVE TRADISJONER![:D]

Men løksuppe hørtes deilig ut det!

Hos oss blir det koldtbord!

ORIGINAL: MaiMamma2010

Vi skal døpe jenta vår pga tradisjon. Ingen av oss er særlig religiøse så vi er veldig hyklerske[:)] Driter i hva andre mener. Jeg vil døpe jenta mi så det så[:)]

Vi er så hyklerske vi at vi skal døpe jenta vår som vi lagt på bryllupsnatten vår rett etter at vi giftet oss i kirken [:D]......
........uten å være kristen. LENGE LEVE TRADISJONER![:D]

Erre mulig liksom[:D]

Tradisjoner er for å ta vare på[:)]

Vi døpte lillemann, og kommer til å døpe dette barnet og. Og det er kun av tradisjon, ingen av oss som praktiserer kristendommen. Jeg er i tillegg konfirmert borgelig[;)] Men det gir jo barnet mulighet til å velge selv senere om det ønsker å leve i kristen tro.
Vi skal jo feks gifte oss, men vet ikke om dette blir i kirke siden vi ikke har noe forhold til Gud.... Vi får se.

Vi har tenkt på å leie lokale, men her om dagen kom jeg på at det står sånne fine "partytelt" oppe på takterrassen, vi kan jo ha det der[:D] Vi kommer nok til å lage koldtbord som sist. Da lagde vi all maten selv, og det ble suksess[:)]

Vi skal døpe jenta vår pga tradisjon. Ingen av oss er særlig religiøse så vi er veldig hyklerske[:)] Driter i hva andre mener. Jeg vil døpe jenta mi så det så[:)]

signerer denne ;)  bare at vi skal ha gutt da!! :)

løksuppe er sikkert helt flott:) lurt med et annet alternativ for barna ja :)

Jeg syns det blir enda verre.. Stå i kirka og love foran en gud man ikke tror på at man skal oppdra barnet i kristen tro. [&:] Det er i tillegg å tråkke på de som faktisk tror på det.

Jul er jo ikke opprinnelig en kristen tradisjon, da. [:)]

hva er egentlig jul sånn opprinnelig da , om det ikke er en kristen tradisjon.....??  [8|]

Back
Topp