Hva synes dere septemberdamer om

Jotaa

Glad i forumet
Septembermødre <3
navnet på Tone Damlis lille Billie? Synes først det så og låt rart ut men etter å ha smakt litt på det tror jeg at jeg begynner å synes det er ganske kult. Litt sprekt. Hva tenker dere?

Mamma til storebror og lillesøster
<3

Jeg tenker at det er et helt greit navn som klinger bra.
Jeg hadde nok ikke brukt det selv, fordi jeg tenker gutt og Billy når jeg hører det, men det er jo en vanesak.... :-)

Hennes barn, hennes valg. Jeg har ikke noen mening om det sånn egentlig :p

Hæ? Billie? Jentenavn? Hmm... Spesielt

Synes det er et fint navn, har sett navnet før i en serie jeg så på da jeg var 12 så synes ikke det er så rart. Men så på noen kommentarer fra nyhetssida påtv2 at noen forbant Billie med billig... Og at det var et mobbeoffer navn.. Altså synes det blir for dumt. Barn venenr seg til alle navn og om man blir mobba eller ei er sjelden pga navnet, da ligger det mer bak.. For all del foreldre valger navn på barna sine og foreldre må oppdra barna sine til å ikke mobbe andre barn uansett grunn :) Dagens preken fra meg ;p

For internasjonalt for at jeg ville brukt det, men et fint navn :) Passer liksom litt at en artist bruker det synes jeg...Billie Holiday var jo en dyktig sangerinne :D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Synes det er et fint navn, har sett navnet før i en serie jeg så på da jeg var 12 så synes ikke det er så rart. Men så på noen kommentarer fra nyhetssida påtv2 at noen forbant Billie med billig... Og at det var et mobbeoffer navn.. Altså synes det blir for dumt. Barn venenr seg til alle navn og om man blir mobba eller ei er sjelden pga navnet, da ligger det mer bak.. For all del foreldre valger navn på barna sine og foreldre må oppdra barna sine til å ikke mobbe andre barn uansett grunn :) Dagens preken fra meg ;p

Som voksen er jeg enig med deg og synes ikke at navnet skjemmer noen.

Men barn er ondskapsfulle, og dette er nok sannsynligvis noe de kommer til å plukek opp. Å gi barnet et navn som uttales på den måten burde vært litt mer gjennomtenkt. Litt som om de skulle kalt barnet for "Fayten" og det uttales likt som feiten på norsk. Hvis barnet da har antydning til overvekt vil det plukkes opp ganske raskt, og jenter som kalles "Billie" er jo på en måte dømt til det. Et kyss på ungdomsskolen og hun er "billig" istedet :(

Som voksen er jeg enig med deg og synes ikke at navnet skjemmer noen.

Men barn er ondskapsfulle, og dette er nok sannsynligvis noe de kommer til å plukek opp. Å gi barnet et navn som uttales på den måten burde vært litt mer gjennomtenkt. Litt som om de skulle kalt barnet for "Fayten" og det uttales likt som feiten på norsk. Hvis barnet da har antydning til overvekt vil det plukkes opp ganske raskt, og jenter som kalles "Billie" er jo på en måte dømt til det. Et kyss på ungdomsskolen og hun er "billig" istedet :([/quote

Hvis man skal tenke sånn er det nok andre navn som ikke burde vært brukt. Nevner som ei i en annen tråd: hemma Emma og hora Nora eller hva med f...a Britta og sklia Pia? Hvis barn vil mobbe så finner de alltid noe..det være briller, for tjukk, for tynn, skeive tenner, regulering, feil hårfarge, feil sko eller feil farge på jakka, spiller feil instrument..etc. Jeg synes heller vi foreldre/lærere/ansatte i bhg/skole bør bruke energi på å få slutt på mobbing enn å prøve og beskytte de mot alt som noen kanskje kan bruke mot dem...det er helt umulig. I navneboka står blant annet navn som Analius, hadde bekymra meg mer for det ;)

Jo men dette er navn som rimer. Ikke uttales helt likt.
Barn vil alltid finne noe å mobbe for, men enkelte ting er mer "give it away" enn andre ting.

Jo men dette er navn som rimer. Ikke uttales helt likt.
Barn vil alltid finne noe å mobbe for, men enkelte ting er mer "give it away" enn andre ting.

Er vel ikke vanlig å uttale navnet Billie og ordet billig på samme måte? Hvertfall ikke der jeg kommer fra :)

Er ikke så langt fra hverandre her. Litt mer trykk på første i'en på navnet bare :)

Nei, er kanskje ikke så langt unna, men langt nok til at jeg fint hører forskjell...og ser ikke for meg at det blir no større problem enn å ha et navn som rimer. Men..kjenner egentlig at jeg ikke gidder bruke mer energi på å diskutere det :) Du trur ungen blir et lett mobbeoffet, jeg tror ikke det og verre er det vel ikke :)

Jeg synes det er rart når foreldrene har slike stødige norske navn..

hadde nok valgt et annet navn som f.eks Amanda, Victoria, Sofie o.l om de ville hatt et som kunne funke på engelsk også.. men deres valg.

Hehe kom ikke på at billig og Billie høres sies jo nesten helt likt... Stakar får ikke håpe hun blir mobbet i tenårene, jenter i den alderen...

Som datter til Tone (kjendis) så kan det jo være hun "slipper unna" mobbing for navn, og heller blir populær...;) Tror jeg...

Mange barn som "skryter" over diverse(sterk pappa, motorsykkel til søsken, kjendis mamma?):p

Som datter til Tone (kjendis) så kan det jo være hun "slipper unna" mobbing for navn, og heller blir populær...;) Tror jeg...

Mange barn som "skryter" over diverse(sterk pappa, motorsykkel til søsken, kjendis mamma?):p

Hehe, nå har jeg hørt at tone ble kalt billig og det som værre er før ho ble kjent.. om det var en grunn til det skal ikke jeg vurdere.. :p
men navnet Billie er uansett fint :)

Back
Topp