Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Synes det er et fint navn, har sett navnet før i en serie jeg så på da jeg var 12 så synes ikke det er så rart. Men så på noen kommentarer fra nyhetssida påtv2 at noen forbant Billie med billig... Og at det var et mobbeoffer navn.. Altså synes det blir for dumt. Barn venenr seg til alle navn og om man blir mobba eller ei er sjelden pga navnet, da ligger det mer bak.. For all del foreldre valger navn på barna sine og foreldre må oppdra barna sine til å ikke mobbe andre barn uansett grunnDagens preken fra meg ;p
Som voksen er jeg enig med deg og synes ikke at navnet skjemmer noen.
Men barn er ondskapsfulle, og dette er nok sannsynligvis noe de kommer til å plukek opp. Å gi barnet et navn som uttales på den måten burde vært litt mer gjennomtenkt. Litt som om de skulle kalt barnet for "Fayten" og det uttales likt som feiten på norsk. Hvis barnet da har antydning til overvekt vil det plukkes opp ganske raskt, og jenter som kalles "Billie" er jo på en måte dømt til det. Et kyss på ungdomsskolen og hun er "billig" istedet[/quote
Hvis man skal tenke sånn er det nok andre navn som ikke burde vært brukt. Nevner som ei i en annen tråd: hemma Emma og hora Nora eller hva med f...a Britta og sklia Pia? Hvis barn vil mobbe så finner de alltid noe..det være briller, for tjukk, for tynn, skeive tenner, regulering, feil hårfarge, feil sko eller feil farge på jakka, spiller feil instrument..etc. Jeg synes heller vi foreldre/lærere/ansatte i bhg/skole bør bruke energi på å få slutt på mobbing enn å prøve og beskytte de mot alt som noen kanskje kan bruke mot dem...det er helt umulig. I navneboka står blant annet navn som Analius, hadde bekymra meg mer for det
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Jo men dette er navn som rimer. Ikke uttales helt likt.
Barn vil alltid finne noe å mobbe for, men enkelte ting er mer "give it away" enn andre ting.
Som datter til Tone (kjendis) så kan det jo være hun "slipper unna" mobbing for navn, og heller blir populær...Tror jeg...
Mange barn som "skryter" over diverse(sterk pappa, motorsykkel til søsken, kjendis mamma?)![]()