Hva synes dere om....

Tja......sånn egentlig syns jeg det er tåpelig,men jeg er ikke så gniten at jeg ikke kan betale det det koster for en pose..

Er litt ambivalent merker jeg... Det er jo en vare, samtidig som vi også er "vandrende reklameskilt" og betaler for det... [8D][:D]

ORIGINAL: Frk.Råsa!

Tenker ikke over det jeg asså [8D]

sign!

Hah, pleier alltid å ta poser etter at jeg har betalt jeg [:)] Syns det er unødvendig at vi skal betale for poser.

Så forresten reklamen med ei krone her og ei krone der om dagen... Det er vel kiwi-reklame... Men likevel betaler vi for posene... Hm...

Synes det er helt greit. Butikken betaler tross alt for produksjonene av posene. Man kan jo ta med seg noe å ha de i hvis man synes det er "for dyrt" for poser... [8D]

Jeg syntes det er helt greit faktisk. Jeg syntes Norge burde begynne som Danmark og virkelig ta seg betalt, der koster det jo en 3-4kroner for en pose. Du kan si det slik at Danskene har med seg poser eller esker som de pakker varene i. Det er et helt topp miljøtiltak som er enkelt å gjenomføre[;)]

Jeg liker det ikke siden man faktisk reklamerer for butikken. Og har fått smertelig erfare at det er mange andre som ikkji lika dæ hellan [&:]

liker det ikke, eneklte butikker iriterer jeg meg mer over det enn andre... Og noen ansatte gjør at jeg blir irritert... men må man så må man, ikke alltid jeg husker å ta med meny handlenettene mine...

Synes det er helt greit! Var i USA i påsken og der har de et helt sinnsykt forbruk av poser. En liten tur i matbutikken og du hadde med deg sikkert 20 poser hjem. Ikke rart det blir et problem med søppel... Tror også det kunne vært smart at de kostet enda litt mer så hadde man kanskje blitt flinkere til å huske å ta med seg tøypose [:)]

Synes det er helt greit. Det koster faktisk for butikken å ta inn poser sånn at dem kan tilby kundene det, så har ingen problemer med det.
Hvis man har ett problem med det så synes jeg faktisk folk bør ta med seg esker/poser ol hjemmefra når de handler så slipper de å irritere seg over det.[:)]

ORIGINAL: zahra

Synes det er helt greit! Var i USA i påsken og der har de et helt sinnsykt forbruk av poser. En liten tur i matbutikken og du hadde med deg sikkert 20 poser hjem. Ikke rart det blir et problem med søppel... Tror også det kunne vært smart at de kostet enda litt mer så hadde man kanskje blitt flinkere til å huske å ta med seg tøypose [:)]

Helt enig, det er alt for stort forbruk av plastposer!

Det er jo en vare butikkene har betalt for, og hvis de skulle gi de bort, måtte de jo skrudd prisene på andre ting opp. Det er jo også for å få ned forbruket av poser...jeg bruker mye tøyposer for å spare miljøet... og til deg som bare tar poser etter du her betalt.. det er jo faktisk å stjele! man kan jo ikke bare stjele noe for man syns det er for dyrt...selv om beløpet er lite...

Betaler ikke for poser på butikkene her vi.. Her ligger posene der du pakker varer og de er gratis.. [:D] Men handler jeg andre steder så bruker jeg ofte å glemme at man skal betale for posene [8|] Syns de burde vært gratis.. Ofte spør de om du trenger poser.. Sier man ja så får man EN pose og kanskje har varer som trenger 3..

Det synes jeg er teit...man må betale for å gå rundt å bære på reklame liksom...
Og man handler matvarene hos dem, og må i tillegg betale for posen...herregud...

Syns det er utrolig irriterende å betale for å gå med noens reklame! Og i tillegg har man allerede sponset butikken med å handle der....
Hvite poser, som gjerne går til inntekt for ett eller annet betaler jeg gladelig for.
Tidligere hadde maxi gratis poser, noe som var en viktig grunn til at jeg valgte å handle der. Men nå er det slutt på gratis poser der også[:'(]

Må forøvrig si at jeg selvfølgelig betaler posene når jeg først er i butikken, er ikke av dem som "alltid" glemmer det, og henter seg poser etterpå...[8D]

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Når jeg tenker over det, så synes jeg faktisk det er helt på trynet at vi skal måtte betale for å reklamere for butikken. Når man først skal betale burde posene vært ensfarget uten logo; av prinsipp rett og slett!

MEN; nå er ikke dette noe jeg går å tenker på eller irriterer meg over altså! (Må jo nesten få med det siden store deler av bv automatisk går ut ifra at du henger deg opp i ting hvis du har en mening om noe. [:-])

Back
Topp