Hva synes dere om tv programmet 'luksussfellen'?

Synes det er veldig bra.
Det har tatt litt av i vår generasjon når det gjelder bolig og interiør. "Alle" skal ha det nyeste, mest trendy og mange bytter stil hele tiden. Det sier seg nesten selv at folk mellom 20 og 35 år ikke har økonomi som tilsvarer forbruket - for de aller fleste eier bil, bolig, har studielån og barn. Dette koster jo skjorta. Noen har vel kanskje god råd - men ikke brorparten.

Har en anstendig årslønn selv, men har ikke sjans til å kjøpe alt jeg har lyst på hele tiden - men jeg går ALDRI til det skrittet at jeg kjøper det på kreditt. Skremmende at folk gjør det.
Ble helt matt når jeg så noen hadde betalt ut studielånet med et dritdyrt kredittlån - var 17% rente eller noe! 

Så jeg synes det er fint at folk får se at bak fasaden er det kanskje litt rusk og rask - og samtidig se at det ikke er noe galt med en selv som ikke har alt tipp topp moderne og kjører splitter ny bil før man er 30.

Syns det er helt fantastisk,utrolig underholdning med disse idiotiske menneskene..!

Amorosa skrev:

slovee skrev:

Ellinorsmamma skrev:
Synes igrunn det faller inn under "pute-tv"-sjangeren. Ser litt på det innimellom, og blir like sjokkert hver gang over hvor lite folk vet om sin egen økonomi. Synes igrunn det er trist når voksne folk med barn viser så lite innsikt. 

På den annen side er det jo fint at de får hjelp, og det er jo mye å lære av programmet. Men jeg kunne tenkt meg å sett hvordan det går med de folka etter et og to år. Det hadde vært interessant å vite. Hvordan de har klart seg i en måned sier ikke så mye egentlig..

helt enig der =))

Helt enig, det har jeg etterlyst fra første episode! Er jo DET som hadde vært interessant. Jeg vet om ei som var med der for et par sesonger siden, hun brukte myyyye penger på å reise på jenteturer osv. Det skulle det bli slutt på etter luksusfellen. Men i følge felles bekjente, så har de ikke skjedd store forandringer på den fronten... Ellers syns jeg det er et fantastisk program, og jeg lar meg stadig overraske over at det overhodet er mulig! Ta f.eks han som var med i går: 22 år, bodde og spiste gratis hjemme, og full jobb. Likevel hadde han over en halvmillion i gjeld, og så godt som ingenting å vise for det! Det burde virkelig ikke være mulig!

jeg kjenner og en som var med i første sesong, og han lever enda på kreditt og handler alt han ikke burde.

Facinerende å se at noen ikke skjønner økonomi, at en pluss en er to, og hvordan renter fungerer, at man må betale tilbake penger på kredittkort++++

Liker det programmet jeg.

Men får ikke sett denne sesongen, da det er midt i Amazing Race

2x 24November skrev:

Amorosa skrev:

slovee skrev:

Ellinorsmamma skrev:
Synes igrunn det faller inn under "pute-tv"-sjangeren. Ser litt på det innimellom, og blir like sjokkert hver gang over hvor lite folk vet om sin egen økonomi. Synes igrunn det er trist når voksne folk med barn viser så lite innsikt. 

På den annen side er det jo fint at de får hjelp, og det er jo mye å lære av programmet. Men jeg kunne tenkt meg å sett hvordan det går med de folka etter et og to år. Det hadde vært interessant å vite. Hvordan de har klart seg i en måned sier ikke så mye egentlig..

helt enig der =))

Helt enig, det har jeg etterlyst fra første episode! Er jo DET som hadde vært interessant. Jeg vet om ei som var med der for et par sesonger siden, hun brukte myyyye penger på å reise på jenteturer osv. Det skulle det bli slutt på etter luksusfellen. Men i følge felles bekjente, så har de ikke skjedd store forandringer på den fronten... Ellers syns jeg det er et fantastisk program, og jeg lar meg stadig overraske over at det overhodet er mulig! Ta f.eks han som var med i går: 22 år, bodde og spiste gratis hjemme, og full jobb. Likevel hadde han over en halvmillion i gjeld, og så godt som ingenting å vise for det! Det burde virkelig ikke være mulig!

jeg kjenner og en som var med i første sesong, og han lever enda på kreditt og handler alt han ikke burde.

Helt tragisk!

Back
Topp