Hva synes dere om at andre gir barnet ditt drikke fra sitt glass?

Jeg ville heller ikke akseptert det. Det er ikke nødvendig å fore ungen med bakterier og virus. Synes det er respektløst at de gjør det selv om de tydelig vet at dere misliker det. Tror jeg ville vært ganske streng der, altså.

Da Vesla var baby likte jeg ikke at folk skulle "dele bakteriene" sine med henne. Nå er hun 2 år og jeg ville da ikke nektet henne å smake på noe fra hennes tante eller mormor, så lenge de er friske..

Ei venninne av meg har nå advart om folk som putter sine fingre inn i barnets munn pga sutterefleksen...

Jeg tror jeg kommer til å slå det umennesket det tilbake til steinalderen hvis det skjer!

Utrolig kvalmt, man deler ikke mat eller bestikk eller glass og så videre med andre! Ser det er greit hvis Pappan eller et søsken gjør det, men det trenger ikke å bli en vane altså...

Jeg har også reagert på det.

Det har jeg aldri hatt noe problemer med så lenge det er noen jeg kjenner å jeg vet hva som er i glasset OG ungen er stor nok til å smake på det. (melk/brus) Virus og basilusker skal de små ha for å lage seg et godt imunforsvar. Herpes(munnsår) smitter bare når det er utbrudd altså sår. Ingen grunn til å få bakterie hysteri.

Jeg hadde aldri godtatt det!! HAdde godtatt fra mitt eller pappaen sitt glass, for han er vant til våre basselusker, men hadde aldri latt noen andre gjøre det, det er bare ekkelt, man går ikke rundt å drikker av andre sine glass til vanlig så hvorfor skal man da gi det til små barn?! OG det at de ikke respekterer deg når du gir tydelig beskjed er utrolig frekt og dårlig gjort om jeg kan si det. Nesten som at du kunne gått rundt å spyttet i glassene dies å spurt om de ville drukket av det då for det er nesten det samme :P

Æsj. Man vil jo ikke selv drikke fra noen andres glass, så helt bak mål at andre voksne skal dele sine basselusker med dine barn.

Back
Topp