Hva synes dere? Link til BT

*BalleFlass*

Elsker forumet
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Skolen-ba-barna-forlate-Facebook-1235722.html

Veldig enig med det som ble gjort, men temmelig uenig med fremgangsmåten. Men, når det er sagt, så tror jeg ikke at det ble sagt på den måten. Jeg tipper læreren har oppfordret dem til å slette profilen. Veldig typisk barn i den alderen å lese litt mer inn i det som blir sagt enn det som var ment.

Nå har ikke min 10 åring fb profil, nettopp fordi han ikke er gammel nok...

Jeg er enig med Fru Riskorn om at det nok ikke er blitt sagt på den måten, men at elevene har tolket det sånn.

Hvis jeg hadde fått vite om konflikter mellom mine elever på fb, så hadde jeg valgt å ta det opp med foreldre OG elever, for å prøve å få løst det. Hvis sletting av fb kontoer hadde vært en løsning, så hadde det vært opp til foreldrene å ta den jobben sammen med barna.

Den familien som ble intervjuet, virket som hadde god kontroll på sønnens nettbruk, men det er nok mange som ikke har like god kontroll på hva som skjer på rommene med dørene lukket.

Jeg syns ikke så små barn bør være på face.
Det legges ut mye bilder,video m.m som de ikke har godt av i vite ennå!
Ikke enig i måten lærerene gjorde dette. Er jo i bunn og grunn faktisk opp til hver enkelt forelder.

Har 1 gutt som er på facebook som er 12 år..Kan ik se på det som noe problem..Har full kontroll på alt ka som skjer der.. For det første er det no spillene dei er intresert i. Verre med Nettby..Der er det hertsing og mobbing på høyt plan.. Den plassen synst eg ingenting om..

Mine har da FB og går på den nevnte skolen. Min sønn tok dette veldig tungt, ikke fordi han vil ha facebook så innmari, han bruker det ikke så mye, ikke hver dag engang, men fordi det ble truet med at de skulle rapporteres til Facebook, og på en litt skremmende og "intimidating" måte, finner ikke noe godt ord for det på norsk, krenkende er liksom for sterkt.

ORIGINAL: Jannike1

Har 1 gutt som er på facebook som er 12 år..Kan ik se på det som noe problem..Har full kontroll på alt ka som skjer der.. For det første er det no spillene dei er intresert i. Verre med Nettby..Der er det hertsing og mobbing på høyt plan.. Den plassen synst eg ingenting om..

Nettby er lagt ned...Men hva med feks Habbo da, som mange unger bruker, vet ikke om det er aldersgrense der, men der har man nesten null kontroll, og unger chatter med pedofile over en lav sko.

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: Jannike1

Nettby er lagt ned...Men hva med feks Habbo da, som mange unger bruker, vet ikke om det er aldersgrense der, men der har man nesten null kontroll, og unger chatter med pedofile over en lav sko.

Huff.
Den siden har jeg ikke hørt om en gang.
Utrolig viktig at vi foreldre er våkne og følger med på hva ungene baler med. Jeg har logg på maskinen min, så hvis de har sneket seg inn, så vet jeg i alle fall hva de har gjort på. Går stort sett bare i spill, men er ikke alt jeg vil ungene mine skal spille heller.
Greit med ipad, for da laster jeg bare ned de spillene jeg synst det er greit at de spiller.

eg e helt enig med skolen, tror nok ikke det ble sagt på den måten heller.
men lurer veldig på kem av lærerene som sa det, gikk på den skole[;)]

ORIGINAL: tingeling88

eg e helt enig med skolen, tror nok ikke det ble sagt på den måten heller.
men lurer veldig på kem av lærerene som sa det, gikk på den skole[;)]

Det er en ny lærer.

Og BARNA følte det på den måten, det vet JEG alt om, fordi jeg har en sønn i en av klassene hvor dette ble tatt opp!

Back
Topp