Hva stemmer?

Februar?

Forumet er livet
På forsiden på BV så står det at jeg er 4+2 på vei, mens på tickern min så står det 4+0. Hva stemmer?
Hvor langt vil dere si at dere er på vei?
Jeg er mens termin 3. mai på begge to!

Har ikke det noe med at hvis du f.eks har amerikansk ticker så teller de svangerskapet som 40 uker, mens vi i norge teller 40+2? Jeg tror at dersom du setter termindato to dager tidligere så blir det riktig...[8|]

Det er fordi i Norge regnes et svangerskap som 40+2, mens i stortsett alle andre land er det 40. Så du må bare justere tickeren din med to dager. [;)]

Kanskje jeg rett og slett burde lage en ny en. Men termin datoen er jo fremdeles 3. mai. Ihvertfall mens terminen.

Hvordan er dere så sikker på terminen? Noen med ustabil syklus?
Jeg går på hormoner som jeg har fått fra gyn og etter at jeg begynte med dem så har vi ikke hatt sex så jeg er temmelig sikker på når jeg ble befrukta. Og ul visste når jeg hadde el så legen mente vi måtte ha sex på den spesielle dagen!

Jeg brukte eggløsningstester denne gangen så derfor føler jeg meg ganske trygg på lengden på syklus, men jeg tar uansett ikke mensterminen så nøye for det er UL terminen som gjelder alikevel. Sist ble jeg satt frem ei uke og det stemte med de korte syklusene jeg hadde på den tiden (og legen som satte mensterminen gadd ikke bry seg om at jeg hadde kort syklus).

ORIGINAL: Moniqas

Jeg brukte eggløsningstester denne gangen så derfor føler jeg meg ganske trygg på lengden på syklus, men jeg tar uansett ikke mensterminen så nøye for det er UL terminen som gjelder alikevel. Sist ble jeg satt frem ei uke og det stemte med de korte syklusene jeg hadde på den tiden (og legen som satte mensterminen gadd ikke bry seg om at jeg hadde kort syklus).

Ikke alltid! Det der må dere sjekke når dere får UL-termin. Vet om mange som kunne risikert opptil en mnd overtid pga UL-terminen ikke stemte..

Nei det er klart, man må ikke ta UL terminen for god fisk hvis man mener at det ikke stemmer. Jeg tenkte mer på hvis termin blir justert med noen dager ene eller andre veien.

Back
Topp