Hva står på menyen på julaften?

Når vi har feiret jul hjemme hos mine foreldre har vi hvert år spist pinnekjøtt med mandelpoteter, kålrotstappe og sjy. Multekrem med selvplukkede multer til desser:)
I år feirer vi hos søstra til samboer og da blir det ribbe, medister, sossiser med tilbehør og riskrem til dessert:) Liker best pinnekjøtt:) Og så gleder jeg meg til lutefisk 1.juledag:)
 
Pinnekjøtt, svinemør, dampet mør, mandelpoteter, kålrabistappe og rødkål ;)
 
Vi skal være hos svigers, de har kalkun og svigerfars jaktbytte, ryper, storfugl og hare.
 
Ribbe, medisterkaker, julepølse og alt av tilbehør :) gleder meg masse masse!!
 
Feirer med svigers så da blir det kalkun :)
Er vokst opp med reinsdyrstek og får det 1.juledag hos mamma :)
 
Pinnekjøtt til middag og riskrem til dessert
 
Er veldig godt.
Er en dansk tradisjon, og jeg er 1/2 dansk.
Hverken jeg eller mannen er så veldig glad i norsk julemiddager, så vi så dit når vi skulle lage egne tradisjoner :)
Genialt:) Eg har desverre ingen god unnskyldning til å ikkje eta norsk;) Mannen er dessuten veldig glad i ribba si:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ribbe, pinnekjøtt, skinke, kjøttboller og mye tilbehør. Heldigvis ikke jeg som lager !
 
Jeg er svensk og tradisjon tro: Juleskinke og svenske kjøttboller mikset inn med litt norsk i form av medisterkaker og sosisser. Blir kokte og fløtegratinerte poteter med surkål og rødkål ved siden av :) Skal også ha eggehalver med majones og kaviar, og noen brødskiver med rødbetsalat og kjøttboller oppå :)
 
Back
Topp