Hva står på handlelisten deres til jul?

Lompe/lefse, klementiner og ribbe hvert fall. Julegodteri(det jeg forbinder med jul), som twist, M, toffin, julemarsipan og kremtopper. Må vel handle inn til en dessert også. Har ikke fått tenkt så mye mer enda.
 
Resten av julegavene...
Og div til å bake og lage godteri. Men det er før jul. Den selve "til jul" er vel
Melk og jus og joghurt og pålegg (ei god skinke, gräddost, i alle fall. Sylte og lammerull og fenalår har vi laget) brød om ikke mannen baker, men det gjør han kanskje. Polarbrød og kanelknekkebrød og lefse.
Svinemør (grov, krydret pølse, tradisjonelt tilbehør til julemat her) ellers tror jeg julaften er dekket. Brus da selvsagt og saft.
Ribbe til første dag, andre dag spiser vi kalkun hos mamma men noe god mat til de andre dagene i romjula
Det som må til for å lage sjokoladekake og gele, så vaniljesaus i alle fall. Og egg. Treårsdag 25.12

Frukt. Klementiner og banan og epler i alle fall og godteri En god del godteri.

Ja, også må vi ha riskrem og rød saus.
 
Vi feirer stort sett bortemed diverse familie på tur, så hjemme er det bare litt julebrus, klementiner og sylte som skiller jula fra ellers i året :D
 
Skriver liste akkurat nå faktisk, det jeg har foreløpig:

Julepølse (ribbe er kjøpt og medisterkaker er lagd)
Surkål
Rødkål
Gjær
Bleier
Brød
Brunost
Aluminiumsfolie
Buljong
Fryseposer
Kremfløte til kake, riskrem, saus
Grøtris
Div pålegg
Egg
Sennep
Juice
Melk
Peppes pizzasaus x 2
Toro pizzasaus
Strimlet skinke
Grillpølse
Solbærsirup
Karbonadedeig
Potetgull
Ostepop
Sjokolade/marsipan
Grønnsaker/gulrot
Potet
Champignon
Løk
Paprika
Rømmedressing
Tennbriketter
Telys
Norvegia
Sitronfromasj
Jordbærsaus
Tyttebærsyltetøy
Brus

Huff, lang liste i år også og enda trenger vi flere middager:rolleyes:
 
Har handlet inn endel allerede. Det jeg mangler er:
Ribbe
Julepølse
Medisterkaker
Brus
Klementiner

Og resten av julegavene :rolleyes:
 
Jeg tenkte å handle noe nå , har hørt endel er utsolgt og ikke kommer inn igjen pga priskrigen

Ja det har vært endel tomme hyller her også. Spesielt på Kiwi. Men vi har Rema 1000 også rett i nærheten og tror ikke det har vært fullt så ille der :)
 
Til nå har jeg dette på lista til jul:

Gräddost, fenalår, frukt, brus, Quallity street, snop til julestrømper og ellers, gjær, ingr. til riskrem og Dronning Maud, risengrynsgrøt.
 
Ikke noe, kommer til ferdig dekka bord. Så deilig!
 
Har ikke skrevet den enda :hilarious: har da andre ting jeg må gjøre først
 
Back
Topp