Hva spiser du på julaften?

Julepølse, mammas hjemmelagde medisterkaker (oppskrift fra min bestemor), ribbe, poteter og brun saus.. Yumyum! Kjente jeg ble litt sulten nå... Humf...

Caroline89 skrev:
Julepølse, mammas hjemmelagde medisterkaker (oppskrift fra min bestemor), ribbe, poteter og brun saus.. Yumyum! Kjente jeg ble litt sulten nå... Humf...

nam:) det er 1. Juledagsmat hos oss:)

Melonen skrev:

Caroline89 skrev:

nam:) det er 1. Juledagsmat hos oss:)

Vår og :p He he, spiser alltid rester fra julemiddagen 1 juledag :o)

Ribbe, stek, medisterkaker, sossiser, poteter, brun saus, babygulrøtter, rosenkål, rødkåk og surkål. Gleeeeder meg :)

Ribbe, julepølse, sossiser, hjemmelagde kjøttkaker, poteter, brunsaus, rødkål og surkål :) riskrem med rødsaus og multekrem med krumkaker til dessert. Pinnekjøtt har vi en dag i mellom jula :) min mor er fra Vestlandet, og måtte inngå kompromiss med pappa når hun flyttet til Trøndelag og de begynte å feire jul sammen :)

Pinnekjøtt hvis vi er hos min familie og ribbe hvis vi er hos sambo sin :-)

Her har vi pinnekjøtt,sosisser,kålrabistappe,rødkål og lefser.
Nam Nam..gleder meg allerede..:)

Dere er heldige som har tradisjoner, det skal jeg lage for min egen famile.
Mine foreldre er skilt og har forskjellig julemiddag, det har i alle år variert mellom kalkun, ribbe, lutefisk og u name it. Surt å ikke ha en rett å forbinde med julaften.
Hos meg skal det bli pinnekjøtt og kålrabistappe :-)

Kokt torsk med poteter, gulrøtter, kokt purre og sandefjordsmør. Mmm.... Høres sikkert snålt ut, men finnes ikke noe bedre ;) I år skal vi dog til svigerfamilien, da blir det pinnekjøtt. Det er det beste alternativet;)

ribbe .. mmmm...

Pinnekjøtt! Men må si jeg aller helst ville hatt kalkun, jeg ELSKER kalkun. *sukk*

Ribbe:-) nam nam

Her er det ribbe som er tradisjon =) Men jeg syns pinnekjøtt er kjempe godt også. Guuuud som jeg gleder meg til julekos. Om 1 mnd og 2 uker er det klart for å pynte til jul !!!!

Komme jo helt an på hvor vi feirer, men jeg er vokst opp med and hjemme hos mamma og det har jeg tenkt å fortsette med i mitt hus :-)

Vi spiser ribbe, julepølse, hjemmelaget medisterkaker, poteter, surkål, rødkål og brulnsaus. Selvfølgelig riskrem til dessert.

Alt for mye ribbe, julepølse, medisterkaker og alt som hører med :D Hvis jeg får det som jeg vil iallefall ;)

Back
Topp