Hva spiser du på en normal dag?

Frokost - Havregrøt med lett eplesyltetøy og et halvt glass juice.

Lunsj - 2 stk. små dobbel 0% med musli og rosiner.

Mellommåltid - Bama smoothie og et eple.

Middag - Idag hadde vi pannekaker med blåbærsyltetøy. Jeg spiste 2 stk.

Mellommåltid - Banan.

Kvelds - 2 stk. knekkebrød med forskjellig pålegg.

Blir litt mat i løpet av dagen :p

Sent from my iPad using BV Forum

Men det var jo veldig sunt innhold da! Havregrøt til frokost skal jeg vurdere!! :). Og når jeg blir mindre kvalm skal jeg bytte ut brød med knekkebrød :)

♡Termin 20. februar ♡
Prøver å holde det meste sunt, men blir ofte litt bedre middag. Får prøve å skjerpe inn når hverdagen begynner for fullt fra mandag av :)

10.45 Mat med barna på jobben (Varm lunsj)
13-14 Tiden Egen matpakke (2 polarbrød med pålegg og ofte noe frukt eller små plukk siden av)
17-19 Tiden Middag

Frokost: 1-2 knekkebrød med diverse pålegg.

Mellommåltid: 1 frukt eller grønnsak

Lunsj: 2 knekkebrød m/pålegg eller 1 stk liten yoplait 0% m/havregryn.

Mellommåltid: 1 frukt/grønnsak

Middag: har som regel blitt brødskive. Det ekstra grove rugbrødet fra Rema. Fantastisk godt brød, men nå begynner jeg å få lyst på middag igjen. Spørs om det ikke blir mer varmmat framover :) Fikk akutt lyst på sodd nå! Hehe :)

Mellommåltid: 1 frukt/grønnsak

Kvelds: 1-2 brødskiver / 1 rundstykke / 2 knekkebrød med pålegg.

Det blir en del. Før jeg ble gravid spiste jeg en halv liten yoplait med havregryn til frokost, men nå blir det aaaalt for lite. Da blir jeg kvalm og svimmel innen kort tid. Spiser mye mer knekkebrød og brød nå enn tidligere. Mer frukt også. Må bli flinkere til å erstatte frukt med grønnsaker :) Det siste jeg har begynt med er 6 svisker to ganger daglig. Ifølge en forskningsrapport jeg skummet gjennom vil det gi så gode resultater at det burde bli ansett som førstevalg til behandling av mild til moderat obstipasjon. Da er det verdt et forsøk!:)

22.02.2015 ♡

Frokost: 1-2 skiver ekstra grovt brød fra Rema med servelat eller leverpostei (som det er nevnt over her, det brødet er dritdigg!) + 1 glass sjokolademelk + 1 kopp kaffe .

ca kl 09: ett eple eller banan

Ca 11: lunsj; litt salat, varmat som serveres, eller en grov brødskive med egg og kaviar. Melk.

ca 14-15: noe nøtter, en frukt eller noe annet snacks som er tilgjengelig

ca 17: middag (i dag var det hjemmelagde kjøttkaker med potet, surkål og brun saus!) (2 poteter + 2 kjøttkaker ca)

Ehhe...også 2 muffins til slutt men det er ikke vanlig! ;-)

Spiser stortsett det samme hver dag, bortsett fra middagen som forandres fra dag til dag.

Frokost: banan
Lunsj: 2 grove brødskiver med majones og egg, pluss agurkskiver til å møvle
Middag: varierer
Kveldsmat: de gangene jeg spiser det så er det to grove brødskiver med kjøttpålegg

Spiser sjelden mellommåltider, men nå for tida går det enten i blomkål eller melkerull :p

Skal kjøpe meg drikkeyoghurt og ha den på jobb, så blir det sikkert mer mellommåltid :)

Frokost: et rundstykke (kjøper frosne rundstykker som jeg tiner til hvert måltid siden jeg er så lei brød) i dag var det med ost og skinke.

mellomlunsj i ti tiden: et rundstykke med Jarlsberg eller brunost

Lunsj i tolv tiden: et rundstykke med Jarlsberg eller brunost

Mellommåltid frø jeg henter unger: et eple eller litt yoghurt

Middag: i dag ble det tre skåler hjemmelaget suppe med kyllingkjøttdeig og masse grønnsaker i pluss to grove brødskiver med Brelett. I det siste har jeg ofte bare orket halv porsjon, men den var så god.

Kveldsmat: et rundstykke med Jarlsberg eller brunost.

Drikker stort sett bare vann, men det hender jeg tar et glass eplejuice en gang i løpet av dagen.

Idag har jeg spist : frokost wasa knekkebrød med brunost sånn du får kjøpt i butikken ferdigsmurt :p, lunch 2 skiver med ost, middag 2 skiver med ost kveldsmat : 2 yoghurter og nå holder jeg på og sprekke og er kvalmen nr2 yoghurten spiste jeg kun fordi den første smakte så godt ;)
Spiser det som ikke Gjør meg kvalm ! Det meste mat blir jeg kvalm bare av tanken :P
Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Frukost: 2 skiver grovt brød, ene med egg og andre med skinkeost. En halv liter vann og en kopp kaffe.

Lunsj: 1 dobbel 0 yoghurt, fryste bringebær(Eeelsker det nå), litt granola.

Middag: idag hadde vi fullkornspasta og karbonadedeig.

Kvelds: enten skive, knekkebrød eller rundstykke.

Blir en del mat her også! Foreløpig har jeg lagt på meg 1 kg. 13+1

Sent from my iPhone using BV Forum

Frokost : to skiver med forskjellig pålegg.

Middag: varierer

Mellommåltid: varierer, for tiden er det drikke yoghurt

Sent from my iPhone using BV Forum

Heldig om jeg får i meg mer enn en yoghurt/et rundstykke om dagen.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp