Hva spiser dere?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Lurer litt på hva dere spiser for tiden? :-)

Frokost:

Lunsj:

Middag:

Evt. kveldsmat og snacks:

Lurer litt på hva dere spiser for tiden? :-)

Frokost:

Lunsj:

Middag:

Evt. kveldsmat og snacks:

Jeg spiser ikke så veldig tilrettelagt ift graviditeten egentlig. Bare at jeg holder meg unna spekemat og blodrød biff...

Burde egentlig bli flinkere merker jeg :/

Men har blitt veldig frelst av mandarin. De smaker veldig godt nå for tiden :D

Det varierer jo litt men sånn ca

Frokost: kornblanding med biola/ knekkebrød og melk

Lunsj: 2 brødskiver/kantinesalat

(Før jeg drar fra jobb banan/ knekkebrød med makrell i tomat. Alt ettersom hvor stor lunsjen ble)

Middag: går mye i kylling, kjøttdeig, pasta, salat.

Også hender det jo (egentlig altfor ofte) at det blir usunn snacks på kvelden.

Litt for mye søtsaker for tida.. Men legger jo ikke på meg av noe for tida :S Men ellers, to skiver eller frokostblanding til frokost, knekkebrød til lunsj, middag, og kanskje noen skiver før jeg legger meg.

Frokost: knekkebrød, te og melk.
Lunsj: smoothie/frukt/brødskive
Middag: hva enn som er (liten porsjon)
Kjeks med ost og frukt til kveldsmat.

Har elendig matlyst og blir mye "tull"
Blæ.. men legen sier at tull er bedre enn ingenting :)

Frukost: ägg- omelett/stekt på brödskiva

Lunch: jobb-kantina varm mat, hjemme : enkelt m kesam frukt eller noe.

Middag: laget varm middag ex. Köttfärsås o spagetti, kylling, kött, osv osv

Kvells: kanske noen klementin eller annen frukt. Ev yoghurt/cottage chees.. Ev en choklad bit ;))

Sent from my iPhone using BV Forum

Frokost: toast om jeg er veldig kvalm eller frokostbl og yoghurt f.eks

Lunsj: et par brødskiver med ost
Middag: kyllingsalat, spagetti/pasta, kylling, lapskaus.. varmmat som regel..

Kvelds: brødskiver eller musli m yoghurt

Mellommåltider: gulrot, eple, klementin, knekkebrød...

Spiser ofte 5-6 ganger ila dagen..

Litt for mye søtsaker for tida.. Men legger jo ikke på meg av noe for tida :S Men ellers, to skiver eller frokostblanding til frokost, knekkebrød til lunsj, middag, og kanskje noen skiver før jeg legger meg.
Blir litt søtt her også...
Sier ikke nei takk til en sjokolade... :-)

Frokost: knekkebrød, te og melk.
Lunsj: smoothie/frukt/brødskive
Middag: hva enn som er (liten porsjon)
Kjeks med ost og frukt til kveldsmat.

Har elendig matlyst og blir mye "tull"
Blæ.. men legen sier at tull er bedre enn ingenting :)
Enig med legen din, at "tull" er bedre enn ikke noe. :-)
Men høres jo ut som du spiser en del riktig også da! :-)

Jeg spiser ikke så veldig tilrettelagt ift graviditeten egentlig. Bare at jeg holder meg unna spekemat og blodrød biff...

Burde egentlig bli flinkere merker jeg :/

Men har blitt veldig frelst av mandarin. De smaker veldig godt nå for tiden :D
Høres jo ut som du er flink uansett! :-)

Enig med legen din, at "tull" er bedre enn ikke noe. :-)
Men høres jo ut som du spiser en del riktig også da! :-)
Joda :)
Det er vel heller et skikkelig næringsrikt måltid det er mangel på. 4 ritz kjeks med ost, et eple og litt sjokolademelk er liksom ikke det :p
Men regner med matlysten kommer mer etterhvert :)

Du da? :)

Frokost: en brødskive
Lunsj: to brødskiver
Middag: to brødskiver
Kvelds:to brødskiver

Prøver meg på middag, men ender med at jeg kaster opp den hver gang.
Så spiser jeg litt klementiner og is på kvelden i blant!

Er 17 + 3, og føler at kvalmen er tilstedeværende enda... Sliter med å ete frukost, og kvelds.. Fleire som har det sånn?

Har det på samme måte, 17 uker idag. Spiser kun lunsj og middag og litt frukt/yoghurt innimellom :)

No vart eg litt letta, godt at fleire har det på samme måte. Stressa med å legge på meg.. Akkurat no står vektoppgang på 0 etter eg vart gravid, og er idag 17 + 4... Veldig lett å bli hysterisk når en e gravid altså .. :p

No vart eg litt letta, godt at fleire har det på samme måte. Stressa med å legge på meg.. Akkurat no står vektoppgang på 0 etter eg vart gravid, og er idag 17 + 4... Veldig lett å bli hysterisk når en e gravid altså .. :p

Jeg trøster meg med at jeg spiser og beholder hvertfall lunsj og middag, det gjorde jeg ikke for 3 uker siden :) Så vekten kommer nok for oss fortere enn vi tror også :)

Jeg trøster meg med at jeg spiser og beholder hvertfall lunsj og middag, det gjorde jeg ikke for 3 uker siden :) Så vekten kommer nok for oss fortere enn vi tror også :)

Off,har du vert plaga med oppkast? Det høres ikkje kjekt ut.. Eg har ikkje vore plaga med det, har bare ikkje matlyst i det heiletatt.. For deg har jo det vore en progresjon og det e jo helt fantastisk :D Ja, det trur eg oge.. E vel bare å roe helt ned, så ordna det seg.. :p

Off,har du vert plaga med oppkast? Det høres ikkje kjekt ut.. Eg har ikkje vore plaga med det, har bare ikkje matlyst i det heiletatt.. For deg har jo det vore en progresjon og det e jo helt fantastisk :D Ja, det trur eg oge.. E vel bare å roe helt ned, så ordna det seg.. :p

Ja, vært veldig plaget med oppkast. Daglig siden uke 6, er nå i uke 17 :p I starten klarte jeg ikke beholde noe, men nå er det kun på morgenen jeg spyr så det går fremover :)

Spiser et knekkebrød i løpet av dagen på jobb, med nugatti for å få det ned. Så en frukt til fruktmåltidet på jobb. Litt middag, og det er vel egentlig det. Var småspist før jeg ble gravid, men det er verre nå. Ikke lyst på verken mat eller godteri. Ikke kvalm da, heldigvis :)

Back
Topp