Hva spiser dere?

Lynn87

Snart mamma til to <3
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Mange sliter jo med kvalme som meg selv. Så hva får dere i dere?
Her er virkelig dagene ulike etter hva jeg har lyst på og får i meg som ikke kommer i retur. En dag da spiste jeg to kokte egg en annen 4 skiver bacon. En dag kunn cornflaks. En dag ris og saus. Kun spagetti. I går fikk jeg totalt kikk på brownis. Og spiste to stykker av det. Mens i dag ble det pannekaker.

Som små måltider får jeg i meg litt eple og pære fra hagen.
Ellers drikker jeg mye melk som sist.

Kroppen er rar !! Spiser jeg noe jeg ikke har ekstremt lyst på. Kommer det i retur.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

De dagene jeg er kvalm, går det i nøtter og melk :p heldigvis er jeg ikke så ofte kvalm lengre, for kjenner at jeg begynner å bli lei av nøtter nå :p

Har hatt varierende kvalme, noen dager hjalp det å spise uansett hva, mens andre dager ble det bare et par biter fra hvert måltid. Men har enda ikke kasta opp, bare vert veldi kvalm:/

Varierer. Tror min "kick" er appelsin. Spiser sikkert 4 om dagen. Syna det er gret for magen å holde på.
Når det er som verst spiser jeg rista brød med smør og bringebær.
Knekkebrød med leverpostei de gangene jeg er sikker på at det ikke kommer i retur (skarpe kanter :p )
Har jeg god dag spiser jeg alt om frister der og da.
Funnet ut at trixet mitt for å holde maten nede er å spise ofte. Derfor går det mye i appelsin og litt salt potetgul.

Jeg spiser alt som er "friskt":rolleyes:
Dvs tunge gryter, lam og andre kjøttretter som lukter mye, klarer jeg ikke spise.
I kantinen har vi varm rett hver dag, og når de lager pastagryter/kjøttgryter, da sliter jeg..
Så på meg blir det mest brødskiver/rundstykker med ost/skinke/syltetøy på - alternativt salat, hvis de har fint kyllingkjøtt tilgjengelig.
Men jeg må spise ofte, for ikke å kaste opp, så jeg tar med meg en eller to brødskiver etter lunsj til å spise ved 14-1430-tiden.

I høstferien slet jeg - for da lagde jo mannen goood lammestek med masse rotgrønsaks-pureer til.. Jadda.. det kom nesten opp igjen.. Da slet jeg! UGH! :eek:

Frukt er også godt - spiser mye frukt - særlig epler xsmile9

Nei, dette er en prøvelse! Tenker jo kun på mat, fordi da holder jeg meg unna den verste kvalmen!

Men en ting er bra; jeg har IKKE lyst på godteri eller brus! HERLIG!:smiley-bounce013

Brødskiver med kaviar og gulost redder dagen min! Gleder meg til kvalmen gir seg, har så lyst til å ha lyst på god mat igjen!

Mange sliter jo med kvalme som meg selv. Så hva får dere i dere?
Her er virkelig dagene ulike etter hva jeg har lyst på og får i meg som ikke kommer i retur. En dag da spiste jeg to kokte egg en annen 4 skiver bacon. En dag kunn cornflaks. En dag ris og saus. Kun spagetti. I går fikk jeg totalt kikk på brownis. Og spiste to stykker av det. Mens i dag ble det pannekaker.

Som små måltider får jeg i meg litt eple og pære fra hagen.
Ellers drikker jeg mye melk som sist.

Kroppen er rar !! Spiser jeg noe jeg ikke har ekstremt lyst på. Kommer det i retur.

Har du prøvd ingefær tabletter? D hjalp meg veldig!!

Har du prøvd ingefær tabletter? D hjalp meg veldig!!

Ja jeg tar de. Men jeg må likevel bare spise noe jeg virkelig vil ha. Og jeg kaster opp likevel. Men hjelper litt.

Forrige gang var jeg kvalm tidlig på dagen. Da spiste jeg en neve osteopo, og hadde et glass cola ved siden. Det hjelp, hehe :)
Hadde det stort sett hver dag gjennom hele svangerskapet..

Smoothie, sitron og ristet brød med bittelitt smør. Er møkklei, men det et alt jeg får i meg :/

Jeg må spise det som føles fristende der og da. Hittil så har det vært alt fra havregryn med melk og sukker, til kebab. Har dessverre i overkant lyst på usunne ting, og får litt dårlig samvittighet :(

Jeg må spise det jeg har lyst på, men er det for tungt eller fett kommer det gjerne opp igjen:( i dag fikk jeg umåtelig lyst på skinke og pastasalat, høydare! Ellers er det mye knekkebrød m brunost og yoghurt det går i!

Jeg klarer nesten bare å spise brødskiver med makrell i tomat og drikke eplemost..

akkurat nå er det rundstykke med leverpostei og litt majones på som frister..går mye i epler,og litt annen frukt.. Farris og vann er et must.

Back
Topp