Hva spiser dere?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Ja, hva spiser dere for tiden?
Føler meg så kjedelig i matveien for tiden. trenger inspirasjon! :-)

Av pålegg blir det mest ost og makrell i tomat.
Til middag blir det mye fisk og pasta.
Ellers er det frokostblanding osv.

Og litt godtesyk... ;-)

Feil person å spørre her :p veldig kjedelig. Pluss middagen får jeg servert når mannen er hjemme. MEN anbefaler Rema1000 appen til middager... Der er mye godt :)

Her spiser jeg stort sett det samme.
På skiva går det i leverpostei med majones, makrell i tomat med majones og skinke med italiensk salat, og brunost innimellom når vi har godt ferskt grovbrød :)
Til middag spiser jeg det mannen lager, men det er lite som egentlig smaker :(
Har veldig lyst på alt mulig, men når jeg får det servert eller lager det så smaker det ikke likvel :(
Ellers går det veldig mye i frukt på kveldene :) Spesielt appelsiner ;)

Uff, litt for lite dessverre. Brødmat er ikke noe godt, og det hjelper ikke akkurat på at omtrent det eneste av pålegg jeg liker er ost og syltetøy. Frokost er omtrent bare å glemme å få ned, så det ender som regel med litt frukt eller yoghurt (og svimmelhet når jeg kommer på jobb, fordi jeg har spist for lite).

Til middag blir det som regel noe som er raskt og enkelt å lage, heldigvis er det ikke alt som er enkelt som er usunt. F.eks. de der små laksefiletene er bare å slenge i en ildfast form (eller i aluminiumsfolie) sammen med noen grønnsaker, og servere med ris/potet og evt en saus. Men vi er nok litt for ofte i kjøttdeighylla... Når jeg er alene eller det bare er meg og supersnuppa hjemme blir det virkelig enkelt, for jeg gidder ikke å lage masse mat til bare 1-2 småspiste. Da blir det ofte omelett, grøt, pølser eller suppe.

Frokost og kvelds går det i skiver med enten leverpostei og majones, skinka eller ost. Sista eg har fått dilla på et Boysenbær syltetøy ;) syrlig på smak.
Middager blir det litt forskjellig, helst med poteter og et halvt tonn salt :P

idag har eg bakt innbakte pølser og oste og skinke horn til kvelds ;)

Rugsprø med gulost, og leverpostei innimellom. Noen dager smaker det med egg, men så får jeg brått avsmak igjen.
Til middag er det godt med wok med brokkoli og kylling, laks med creme fraishe på toppen stekt i ovn, og biff:) helt avsmak på alt som heter svinekjøtt.
Men frukt og rågulrøtter er alltid(nesten) godt:)

ristet brød med smør og syltetøy på av og til brunost i tilegg, yoghurt med godag fruktmusli oppi og frokostblanding :)

middager går d mye i spagetti med kjøttdeig eller maxboller, nudler, pizza, kyllingsalat.. taco får eg visst halsbrann av så d ska eg ikkje prøve igjen med d første :P
Det skal sies at eg var ganske kresen fra før av, men no liker eg nesten ingenting lenger!! :(

på kveldene spiser eg endel ananas på boks :P haha

Frokost og kvelds går det i skiver med enten leverpostei og majones, skinka eller ost. Sista eg har fått dilla på et Boysenbær syltetøy ;) syrlig på smak.
Middager blir det litt forskjellig, helst med poteter og et halvt tonn salt :P

idag har eg bakt innbakte pølser og oste og skinke horn til kvelds ;)

Takk for tips! Boysenbær står så absolutt på lista nå :) Vekker barndomsminner fra kveldsmat hos bestemor og bestefar :)

denne uka som jeg har ligget med influensa så har det ei har fått i meg vært litago sjokolademelk, pink lady epler og rett i koppen supper. :-P har ikke orket tanken på noe annet :-P prøvd å smake litt på middagene jeg lager til prinsessa, men ingen sjans :-P

Her spiser jeg stort sett det samme.
På skiva går det i leverpostei med majones, makrell i tomat med majones og skinke med italiensk salat, og brunost innimellom når vi har godt ferskt grovbrød :)
Til middag spiser jeg det mannen lager, men det er lite som egentlig smaker :(
Har veldig lyst på alt mulig, men når jeg får det servert eller lager det så smaker det ikke likvel :(
Ellers går det veldig mye i frukt på kveldene :) Spesielt appelsiner ;)

Kan vi spise majones?!! :)
I en bok for gravide stod det at man ikke kan spise det, men det gjelder sikkert bare hjemmelaget med rå egg..? Takk for tips! Majones og makrell i tomat er godt... Nam! :)

Frokost går det to skiver med smør og honning, en yogurt til mellom måltid. Tre brødskiver med leverpostei, egg og brunost. Epler og annen frukt fremt til middag. Kjøttmar står øverst på listen, orker ikke lenger hamburgere, pizza og pølser men vil helst ha biff, fileer eller gryter. Is til dessert. Kveldsmat brød eller havregryn....

Mener majonesen er varmebehandlet :)
Går endel grovest mulig brød med leverpostei og majones, og skal jeg ha kalkunfilet så må jeg også ha litt majones til :b Ellers så spiser jeg endel grovbrød med snøfrisk + jordbærsyltetøy for tiden :D varierer veldig hva jeg spiser sånn periodevis, så dette er hva jeg har dilla på akkurat nå :) Men grovbrød må jeg ha! og da skal det helst være så grovt at det nesten er svart<3

Ja, hva spiser dere for tiden?
Føler meg så kjedelig i matveien for tiden. trenger inspirasjon! :-)

Av pålegg blir det mest ost og makrell i tomat.
Til middag blir det mye fisk og pasta.
Ellers er det frokostblanding osv.

Og litt godtesyk... ;-)

Til frokost er det som regel salat,agurk,kylling pålegg.majones og eggerøre(i jelgene dekker vi bord og spiser ilag alle sammen). Kvelds blir bare tørr skive. Denne uka har vi hatt til middag,bollefrikase,salt sprengt torsk,ris kylling saus og gr.saker,joikaboller,grøt.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Back
Topp