Hva spiser dere til julemiddagen?

det måltidet vi venter på heile året!!Vi ska ha pinnekjøt(vi kaller det ribbe-det andre kaller vi svineribbe),heimelaga julepølse (mor har vokse opp på gard og før i gamle dager lagde de det..NYYYYDELIG! Er ikkje jul utan!),surkål kålstappe pote og masse ribbefett! Til dessert er det riskrem eller fruktcocktail m is..og så er det kaffi med kakre sienare etter pakkane. I år er det fyrste gang min man og eg skal feire heile julafta ilag,og med prinsessa vår!! GLER MEG!!

Mamma lager både ribbe og pinnekjøtt!
Jeg spiser stort sett bare pinnkjøtt og kålstappe! [8D]

bruker å være hjemme hos familien i jula...
å de lager ribbe med tilbehør på julaften,1.juledag har vi fersk kveite,2.juledag pinnekjøtt,nyttårsaften kalkun med masse masse tilbehør[8D]
nam jeg gleder meg!!!!

Hei! Vi spiser PINNEKJØTT med poteter og KÅLRABISTAPPE!! Blir ingen jul uten. Nam nam så godt!! (Helt år siden sist nå.....gleder meg!)
Ellers pleier vi ha julegrøt på formiddagen, med mandel. Etterpå lager vi riskrem av restene, og har det til dessert etter middagen ;)

Vi spiser kalkun. E jo godt d, men savne kveite, som vi hadde før lillesøstra mi bestemte at ho ikke like fisk...

Vi spiser ribbe, medisterkake, julepølse, surkål og poteter. Men så er vi fra østlandet da [:D]
pinnekjøtt har jeg aldri smakt faktisk, så det må jeg også gjøre en dag ..
Til dessert har vi varme bjørnebær med is eller riskrem (tror det blir bjørnebær i år, det er godt [:D])

Hos oss blir det ribbe med masse godsaker til[:D]
1. dag er det alltid pinnekjøtt og ellers prøver jeg alltid å få stappet i meg så mye kalkun som mulig gjennom julen...
å som jeg gleder meg til all den deilige maten (håper matlysten er på plass igjen da, første dag i dag uten kvalme! krysser fingrene for en matglad og spyfri jul[8|])

har alltid fått servert ribbe på julaften[:)]
1.juledag:kveite
nyttårsaften:pinnekjøtt[:)]

NAMNAM[:D]

Pinnekjøtt, med kolerabistappe og molter til dessert!

Dette stemmer bra med det vi også skal ha. Brukte før jeg traff min mann å ha kalkun nyttårsaften, men nå har jeg overtatt deres tradisjon, å har heller kalkun 1.nyttårsdag.

ORIGINAL: lilla

har alltid fått servert ribbe på julaften[:)]
1.juledag:kveite
nyttårsaften:pinnekjøtt[:)]

NAMNAM[:D]

I år skal jeg feire hos mormor og morfar, der serverer de kokt torsk til de som vil ha det (med diverse tilbehør) også svinestek til de som ikke liker fisk. Jeg for min del syns det er veldig godt med fisk da! [:)]Også har vi mandelbunn med is til dessert.

Når jeg feirer hos mamma og pappa (annethvert år) er det svinestek med medisterkaker, og riskrem til dessert

ORIGINAL: Kamilah83

Pinnekjøtt, kålerabi og poteter her[:)] Ingen jul uten[:D] Feirer som oftest med foreldre og min far vil gå så langt som å si han ikke møter opp hvis det ikke blir servert pinnekjøtt... Vestlendinger[8|][:D]

Glede meg gjør jeg i hvertfall!

hahaha, ja, denne kan vel eg signere, som ekte vestlending [;)]
Åsså blir det jo kaker, kjeks og masse snop og godt etterpå [:D] Ja, og nøtter!! Det er viktig!!

Vi skal ha ribbe, medisterkaker, medister pølser + selvfølgelig alt tilbehør. 1. juledag blir det pinnekjøtt, nyttårsaften kalkun.

Back
Topp