Hva spiser dere til julemiddagen?

Dråpe

Elsker forumet
Hei og Hopp! [:)]
Jeg ble litt inspirert av tråden til Bast om hva de spiser til jul i England...
Så nå lurer jeg på hva alle dere skal spise til jul, er sikkert ikke alle som bare skal ha ribbe...?

Jeg skal ha ribbe, medisterkaker, vanlig julepølser og innmatpølse. Vet innmatpølse høres ekkelt ut, men den er kjeeempe god! Pleier å få mormor til å sende den ned fra hedmarken, blir ikke jul uten den[;)]

Vi har pinnekjøtt og ribbe. Masse mat.
Så de som spiser ribbe til julaften får pinnekjøtt 1 juledag. og omvendt

vi spiser pinnekjøtt, poteter og kålerabi namnamnam.......... iskake og kransekake ittepå namnamnam .......blir sulten her jeg nå. ellers masse snop og gotterier

Vi har også pinnekjøtt og ribbe.. Åååå som jeg gleder meg[:D]

vi skal ha ribbe,pølse og medisterkaker...surkål,rødkål,poteter ,lefse osv...

Pinnekjøtt, kålerabi og poteter her[:)] Ingen jul uten[:D] Feirer som oftest med foreldre og min far vil gå så langt som å si han ikke møter opp hvis det ikke blir servert pinnekjøtt... Vestlendinger[8|][:D]

Glede meg gjør jeg i hvertfall!

pinnekjøtt her..naaaamnaaaam! Gleder meg! Er så godt! Ribbe blir det første juledag[:D]

pinnekjøtt, kålerabistappe, poteter, diverse pølser, rødkål osv. blir det her!! namnam, nå rumler det i magen min! [:D]

Vi har kalkun på julaften![:)] M risgrøt (og mandel) til dessert! Knallgodt!![:D] Er jeg den eneste her som har kalkun til jul eller!?[8D]

Svigers pleier å ha pinnekjøtt/fisk (annehvert år).. Blir litt merkelig for min del når det er min tur til å være hos de...

Men det er jo hva man er vant til![;)]

Nei Trine85 du er nok ikke alene.[:)] Jeg og søsteren min spiser kalkun stort sett hele jula,[8|] mens mamma og pappa spiser ribbe, saltkjøtt osv.[:'(]

Vi spiser pinnekjøtt

Min familie spiser kalkun, jeg eeeeeeeeeeeelskeeeeeeeeer kalkun. Er ikke jul uten!! Derfor er det litt trist at vi skal feire jul med svigers, de spiser nemlig pinnekjøtt (æsj)[:'(]. Heldigvis skal vi til mor og far 1. juledag, så da får jeg spise kalkun for to dager for å gjøre opp for det jeg gikk glipp av på julaften[;)]

jeg eeeeeeeeeeeelskeeeeeeeeer kalkun. Er ikke jul uten!!

Heelt enig med deg,Jani!![:D] Ingen jul uten kalkun!!![:D]

Når vi er med min familie blir det ribbe. Iår er vi med hans familie i Canada, så da blir det kalkun.
Synes begge deler er kjempegodt, men at ribbe er mer julete.

Jeg er litt kresen jeg da, liker hverken kalkun, ribbe eller pinnekjøtt! Så på juleaften spiser jeg oksestek, det er blitt tradisjon her! Spiser det kun i jula, og da blir det som julemat for meg. Mannen min har kutta ut ribba, og spiser kun oksestek han også! Til dessert har vi riskrem med mandel i. Og etterpå masse pakker...[:D][:D]

Vi pleier å ha ribbe, julepølse, innmatpølse, medisterkaker, hjemmelaget surkål.
Pleier å ha riskrem til dessert, nam nam[:D]

I hele mitt liv har julaften vært ribbe, medisterkake og pølser, men i år skal jeg være hos svigers for første gang, og de har pinnekjøtt. Høres veldig koselig ut, hadde det ikke vært for at jeg ikke liker fårekjøtt (jeg blir faktisk uvel av å spise det...). Så jeg er spent på hva svigermor finner på til meg.

Spiste nyttårsmiddag hos dem i fjor, og da hadde de lutefisk (som lenemor heller ikke liker... [:'(]) og da fikk jeg servert skinkesteik. Godt!

MMMmmmmnam![;)] Blir så utrolig sulten jeg nå, gleder meg masse til jul[:)]

Back
Topp