Hva spiser dere som er kvalme?

bama

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Hva spiser dere som er kvalme?

Jeg sliter nå med kvalmen og etter forrige fullgåtte (skrives det slik?) svangerskap er jeg redd for at dette blir å vare mange måneder. Sist slet jeg med det opptil uke 20. Jeg orker nesten ingenting av mat og drikke, men merker at epler er noe jeg får ned når kvalmen ikke er så sterk. Samtidig skal man jo få i seg fisk og være allsidig i kosten, noe som er og blir et stort problem. Spesielt i første trimester. Hvordan løser dere dette?

Jeg levde på vannmelon og ritzkjeks :p Alt annet kom opp før jeg fikk snudd meg.

Ja, husker jeg spiste mye av det jeg også sist. Kanskje jeg må kjøpe litt kjeks og melon å ha liggende.

Jeg spiste så og si bare knekkebrød og epler fra uke 5-7. Har nå vært på akupunktur og er 7+5. Klarer da å spise brødmat, og littegran middag og er ikke konstant kvalm lenger.

Så tørt og smakløst som mulig :S

Brød hjelper for min del, det er det eneste jeg har lyst på også når jeg er kvalm...

Det eneste som hjelper når jeg er kvalm er så spise, og jeg blir kvalm omtrent hver halvtime-time. Så her blir det mye spising med andre ord, og da går det i knekkebrød med skinkeost eller salt potetgull. Hvis jeg ikke spiser hver gang jeg kjenner kvalmen sniker seg innpå blir jeg så dårlig. Blir helt skjelven og svimmel...

Her blir jeg kvalm av å spise, så da kan man jo tenke seg hvor mye jeg får i meg i løpet av dagen.... :S

Det eneste som hjelper når jeg er kvalm er så spise, og jeg blir kvalm omtrent hver halvtime-time. Så her blir det mye spising med andre ord, og da går det i knekkebrød med skinkeost eller salt potetgull. Hvis jeg ikke spiser hver gang jeg kjenner kvalmen sniker seg innpå blir jeg så dårlig. Blir helt skjelven og svimmel...

JEg er som deg! må spise jevnt for å holde kvalmebølgene unna. Har en pakke knekkebrød stående i kontorskapet hele tiden, og spiser tørre knekkebrød uten pålegg ca hver halvtime/time.

JEg er som deg! må spise jevnt for å holde kvalmebølgene unna. Har en pakke knekkebrød stående i kontorskapet hele tiden, og spiser tørre knekkebrød uten pålegg ca hver halvtime/time.
Æsj, det er så slitsomt... Jeg var helt på gråten da sambo kom hjem i dag. Han lurte på hva det var og jeg svarte: "er så lei av å være sulten/kvalm og spise hele tiden. Jeg vil bare være mett og ikke kvalm!" Er rett og slett lei av å spise :P Håper dette ikke varer så lenge altså...

Frukt og grønt er det eneste som hjelper for meg. Og å spise i tide - altså FØR jeg blir sulten.
Går mye i smoothie mellom måltidene her om dagen. Orker ikke tanken på kjøtt og fett.

Forrige svangerskap spiste jeg så og si ingenting før jeg var godt forbi uke 20, da fikk jeg endelig noen medisiner som gjorde at jeg klarte og holde på maten samt at kvalmen ble noe redusert. Håper det ikke blir så ille denne gangen.

Åh jah..Nesj...Jeg synes selv at noen biter melkesjokolade gjør susen. Er litt småuggen hele tiden , men for å holde blodsukkeret oppe , så finner man en liten sjokoladebit :) Men jeg anbefaler det ikke , men det hjelper..men anbefaler ikke...hehe...Men det hjelper ;)

Samtale i heimen(etter en dårlig dag på kvalmefronten):
Jeg:"Var jeg virkelig så dårlig sist gang?"
Han:"JA!
Jeg:"Hmm.... Er du sikker?"
Han:"JA!"
Jeg:"hmm.. Virkelig?"
Han:"Åja!"
Jeg:" Jøss...."

Har med meg en pakke mariekjeks i veska på jobb, det hjelper:) selv om jeg ikke er plaget med kvalme, så får jeg en og annen kvalmebye når jeg blir sulten..

Jeg prøver å spise før jeg blir skikkelig sulten. Litt vanskelig å få til noen ganger, spesielt på jobb. Og da går det som regel galt
Når det gjelder type mat så gjelder "jo tørrere, jo bedre" her også ;) Brødrister er gull verdt

Jeg er mest uggen igrunn, men det har blitt så ubehagelig at jeg ikke har følt jeg har greid å holde en vanlig samtale gående, må konsentrere meg om å ikke kaste opp :/ Og så er det absolutt værst om jeg er sulten :(
Ser det også litt i sammenheng med blodsukkeret, blir mer uggen når jeg nærmer meg lavt, eller "høyt".
Men det er ikke noe spes. som ikke går ned her, går veldig greit med ostesmørbrød f.eks.. Middager går og greit.
Oppdaget her en dag at jeg hadde litt salt-sug, prøvde med varm buljong, skikkelig godt :)

Her blir jeg kvalm av å spise, så da kan man jo tenke seg hvor mye jeg får i meg i løpet av dagen.... :S
Jeg er som deg, blir mer kvalm hvis jeg spiser.. Tvinger i meg et halvt, tørt rundstykke til frokost til spira, også blir det noe mat utover kvelden.. Men da MÅ det være noe jeg har ihvertfall litt lyst på eller så går det ikke ned.. Jeg bestemmer maten i huset, men lager den sjeldent lenger

Er ikke kvalm ennå! Bank i bordet! Men har mista helt smaken på kaffe! :/

Jeg fikk et godt tips av ei venninne; Ha en bakke med druer stående på kontoret! Gull :) Jeg har mistet lysten på kaffe, frukt og grønt. Vil helst ha fet mat, brød osv.... veldig merkelig?

Er heldigvis veldig lite kvalm etter oppstart av phenergan :)

Back
Topp