Hva spiser dere som er kvalme/har dårlig matlyst?

An.

Betatt av forumet
Jeg er i uke 16, og sliter skikkelig med å lage meg middag og med måltider generelt. Etter jeg ble gravid tåler jeg overhodet ingenting med løk eller hvitløk, og omtrent all halvfabrikat inneholder løkpulver (som jeg blir gående å gulpe opp resten av dagen dersom jeg skulle få det i meg...) Takler heller ikke egg, paprika eller blomkål. Og merkelig nok, lukta av skorpe/brødmat er helt grusom. Skulle tro det var meningen man skulle få i seg mat når man er gravid, men her blir lista bare lengre og lengre over ting jeg ikke klarer å spise.

Så... er det noen som har enkle gode middagstips? Flere som har det slik forresten?

:anyone .......

Det som går en dag går ikke neste dag.. Begynner å bli lite utvalg igjen. Men steinbitwok var godt noen ganger, med nudler. Ellers har jeg spist en del knekkebrød, sånn dyre med masse frø, med Philadelphia ost og aprikos/fersken syltetøy.
Takler ikke kokte grønnsaker, men ferske går greit. Ellers går det i iskald eplemost med kullsyre.

Middager er faktisk det værste måltidet mitt iløpet av den dag... Har ikke funnet noe som funker for me, men jeg prøver det vi lager:) så lever på brød med div pålegg og frukt :)

Det eneste som funker her er tørr brødmat, så her blir det boller, rundstykker, polarbrød med så vidt litt ost ..

Skriver under på at middag er det vanskeligste måltidet! For min del går kokte poteter og kokt pasta greit, for det smaker ingenting.. Torsk og annen hvit fisk funker best av proteinkildene, og agurk, blomkål og brokkoli best av grønnsakene:)

• Liker
Reactions: An.
Jeg syntes det beste er knekkebrød med et eller annet pålegg jeg får lyst på akkurat den dagen. Middager spiser jeg ikke mye av nå og hvertfall ikke om jeg må lage den. Fisk sliter jeg veldig med og det som er så godt. Men ellers så er det veldig fra dag til dag, i går var jeg omtrent sengeliggende og fikk nesten ikke i meg noe. Mens I dag lager jeg pannekaker og skal ha Biola og te å drikke I motsetning til vannet jeg ellers drikker.

Ellers så er frukt noe jeg får I meg en del av og salat mens grønnsaker sliter jeg med av en eller annen grunn og jeg elsker grønnsaker....

• Liker
Reactions: An.
Det skal ikke være enkelt nei! Jeg får i meg alt for lite fisk, og ikke tar jeg omega-3. Klarer det ikke! Jeg hadde nok glatt hoppa over middag hver eneste dag, hadde det ikke vært for 2-åringen som jeg synes fortjener middag... Kan ikke gi han slike barne-middagsglass heller, fordi han da lukter løk i flere dager etterpå :meh: Har mann som er bortreist på sjøen, så det blir heldigvis litt lettere når han kommer hjem.
Spiser hjemmelaga pizza-rester fra fryseren og drikker sjokomelk i skrivende stund. Fungerer iallefall foreløpig ;)

Klarer ikke grovt brød så blir fint brød, rundstykker og rugsprø med syøtetløy eller kalkun på med majo/agurk.. Varm mat sliter jeg litt med, spiser og kaster opp.. Men går greit noen dager med feks wok :) ellers mye vann med sitron og sure grønne epler.

Klarer ikke grovt brød så blir fint brød, rundstykker og rugsprø med syøtetløy eller kalkun på med majo/agurk.. Varm mat sliter jeg litt med, spiser og kaster opp.. Men går greit noen dager med feks wok :) ellers mye vann med sitron og sure grønne epler.
Lime er NYDELIG å maule!

Jeg spiser nesten bare brødskiver med nugatti om dagen... Uff, helt pyton, men det er liksom det eneste jeg får ned. Har ikke lyst på noenting.

Back
Topp