Hva spiser dere på julaften???

Lisemor_

Forumet er livet
Har kanskje vært oppe før, men er nysjgerrig [:)]

her går det i ribbe. med julepølse medisterkake osv osv osv [:)][:)][:)]

åååå, nå kjenner jeg at jeg får vann i munnen!!![:D]

Ribbe + alt d vanlige seff..[:D]

Tror denne har vært før da..[;)] Men vi spiser det vi får, hehe. Altså: Ribbe hos svigers hvis vi er der på julaften, pinnekjøtt hos pappa og kalkun hos mamma. Er vant til kalkun fra jeg var liten.. [:D]

ORIGINAL: Mimamma

Tror denne har vært før da..[;)] Men vi spiser det vi får, hehe. Altså: Ribbe hos svigers hvis vi er der på julaften, pinnekjøtt hos pappa og kalkun hos mamma. Er vant til kalkun fra jeg var liten.. [:D]

JAMMEN JEG HAR IKKE SETT DEN!!!!!!!

[>:]

Alltid

ORIGINAL: Lisemor_

ORIGINAL: Mimamma

JAMMEN JEG HAR IKKE SETT DEN!!!!!!!

[>:]

Alltid skal du kverulere

svineribbe, pinnekjøtt, vigramør, rullepølse, stekt spekekjøtt, poteter, kålerabistappe, rødkål....
Fær vatn i munnen berre av å tenke på det...[8D][8D]

ORIGINAL: Circe

Ribbe, skinkestek, pølser og medisterkaker. Svigers vil visst også ha sossiser. Men får se. Og sef med tilbehør da.

er ikke sossiser og julepølse noe av det samme???[8|] bare spør jeg.. har alltid brukt julepølse. trodde bare det var fasongen som var anderledes jeg [8D]

ORIGINAL: Maybs

svineribbe, pinnekjøtt, vigramør, rullepølse, stekt spekekjøtt, poteter, kålerabistappe, rødkål....
Fær vatn i munnen berre av å tenke på det...[8D][8D]

Det er det jeg og er vant med, men nå bor jeg på Lillehamme, så da blir det bare svineribbe, ikke pinnekjøtt...
Men mamma tok med svinemør til meg sist hu var på besøk!! Gla i mammaen min!![:D][:D][:D]

Vi sverger til pinnekjøtt, kålrabistappe, poteter, rødkål og surkål. [:D][8D][:D]
Og så har vi lerum julebrus og champagnebrus. I vår familie har det ikke vert noe alkohol på bordet og det er jeg utrolig glad for. Ikke at jeg ser ned på dem som smaker litt, men er så trist for alle dem barna som må se fulle foreldre eller familiemedlemmer.
(sorry for dagens moral men men)
Til dessert har vi oftest to typer: hjemmelaget karamellpudding og riskrem eller multekrem.

her er det pinnekjøtt[:D][:D] elsker det..er oppvokst på det..husker når jeg var liten og feira jul hos pappa (der hadde di ribbe) så blei jeg så lei meg,så pappa måte kjøre hjem til mamma og hente litt pinnekjøtt til meg på selveste julaften[:)] snille pappa[:)] hehe..ja jeg er bortskjemt[;)]

Hjemme hos mamma og pappa spiser vi svinesteik, namnam[:D]
I år skal vi være hos foreldrene til sambo, og da blir det pinnekjøtt, ikke SÅ glad i det, men det går ned[:)]

Til dessert har vi moltekrem og krumkake[;)]

ORIGINAL: Linn1982

ORIGINAL: Lisemor_

RISKREM!!!!

He he, det tenkte jeg at jeg skulle overtale mamma til å lage i år. Samboern pleier å få det og ettersom det er første året hans hos vår familie må han jo få det. Ikke sant? [:D]

Han BØR!! Du vil vel ikke skremme han bort, heller!!! [:D][8D]

RIBBE[:D][:D][:D][:D]

Har både lutefisk og ribbe (og julepølse..) på juleaften, men kryssa av for ribbe, da.. ettersom det er det jeg spiser mest av!! Mmmm.. Gleder meg til juleaften jeg nå!!!!

Jeg har nøttestek og resten av familien har pinnekjøtt med tilbehør [:)]

trykte annet jeg... her spises det både ribbe og pinnekjøtt! pluss masse tilbehør. kålrabistappe,pølse,poteter osv

ORIGINAL: Gabriela

trykte annet jeg... her spises det både ribbe og pinnekjøtt! pluss masse tilbehør. kålrabistappe,pølse,poteter osv

Vanligvis ribbe, men i år blir det pinnekjøtt. [&:]

Back
Topp