Hva spiser dere på julaften?

Her hos oss er det Ribbe, julepølse, medisterkaker, surkål og rødkål. Til dessert har vi riskrem med bringebærsaus eller jordbærsaus, eller så har vi multekrem og kromkaker. Åh nå kjenner jeg at jeg gleder meg til jul :)

Ribbe og alt som hører til :-) riskrem til dessert og diverse kaker og godteri utover kvelden. Gleder meg :-D

Kommer ann på hvor vi er.. Men somregel pinnekjøtt :) er det vi liker best. Men ofte blir det ribbe når vi er hos besteforeldre som tilhører gården jeg er vokst opp på :P

Men jeg foretrekker pinnekjøtt først og fremst. Men juletorsken er ikke meg imot heller :)

Jeg er vokst opp med ribbe, medisterkaker, pølser osv.. og mannen sin familie er vant med pinnekjøtt med tilbehør. Så her blir det begge deler ;) Og riskrem til dessert :) Også diverse småkaker og godteri utover kvelden om man orker ;)

Her har vi pinnekjøtt av svin og sau som er saltet og trøket, Kålerabistappe, pølse, potet, surkål, rødkål og vørterøl da er julen ringet inn!! Til dessert er dey riskrem med bringebærsaus! Eller dronningpudding, varierer. Nå fikk jeg lyst på julemiddag :-D

Jeg er vokst opp med ribbe på julaften. Mannen er vant til både ribbe og pinnekjøtt. Da jeg og mannen begynte feire jul sammen hadde vi ribbe de første årene. Men det som ofte skjedde var at jeg var "nervevrak" hele julaften og følte veldig presset med den sprø svoren og den perfekte ribba. Hadde både mann og barn som sto og kikket inn i ovn hele formiddagen og hadde store forventninger.
Jeg klarte ikke det mer så vi gikk over til pinnekjøtt. Da kan jeg slappe av på julaften for det er umulig og misslykkes med.
Så har vi ribbe andre juledag.
Men ett par år har vi vært hos mamma på middag og da har vi spist ribbe. Hun får den perfekt hvert år :)

Pinnekjøtt! Både jeg og gubben er vokst opp på det. Og takk gud for det. Vi liker ikke ribbe noe særlig. Jeg lager hjemmelaget kålrabistappe. Svigermor nøyer seg med posestappe. Men har nå lært at min er bedre xD

Ellers er det riskrem til dessert. ... nattmat ender som regel som natt mat.

Jeg er oppvokst på pinnekjøtt, ikke veldig begeistra for ribbe egentlig :p i år skal vi feire jula hjemme med svigermor, svigerfar, begge søstrene til samboer, mamma, pappa og lillebror. Svigerfamilien kan ikke fordra lukta av pinnekjøtt engang så vi måtte jo bare føye oss etter ribba :p

Satser på at jeg slipper å gå 10 dager på overtid og kan feire jul hjemme i hvertfall! Mamma og svigermor har avtalt å vaske og lage mat så jeg slipper å gjøre noe som helst. Heldigvis!!! :D

Pinnekjøtt, grove julepølser, kålrabistappe, surkål til meg og rødkål til mannen, tyttebærsyltetøy og poteter. Til dessert er det riskrem med bringebærsaus.
Gleder meg til jul! !!

Pinnekjøtt eller ribbe! Er mest glad i pinnekjøtt.
Og sooooom jeg gleder meg til jul og julemat :-)

Vi har pinnekjøtt, ribbe, to forskjellige julepølser, medisterkaker, surkål, kålrabistappe, poteter og hjemmelaget brun saus av ribbefettet/ribbekrafta. Himmelsk :-) Svigers syntes det var så rart med saus inntil, men jeg er opprinnelig fra Østlandet, og der jeg er fra er saus vanlig. Så det er ingen jul uten mamma sin saus, mmm :D Når jeg er hos svigers lager jeg sausen selv for er nødt å ha den Hehe! Til dessert har vi hos mamma riskrem med rød saus. Og svigers bruker ikke ha dessert.

Jeg er vant til ribbe, medisterkaker, medisterpølser og surkål hjemmefra. Mannens familie spiser både pinnekjøtt og ribbe, kålrabistappe, kokt mør og grønnsaker. Tenker det blir en miks i år - vi skal ha julaften hjemme hos oss sjøl, og kan bestemme som vi vil:-) Jeg syns ikke det er så nøye hva jeg spiser på julaften, men syns pinnekjøtt er bedre enn ribbe. Men jeg tror jeg kommer til å kuppe desserten, altså:-) Mannen er vant til sviskesuppe, og deg syns jeg er så stusslig. Da mye heller hjemmelaget is med molter til!

Jeg er vant til ribbe hjemmefra, mannen har spist enten ribbe eller pølse, de har byttet på litt. Så her er det ribbe, pølser, medisterkaker, poteter og deilig saus på julaften! Karamellpudding og riskrem til dessert :D Vi har heller pinnekjøtt lille julaften. Pinnekjøtt lager seg jo selv, så da slipper man å stresse med middagen dagen før dagen :)

Her blir det pinnekjøtt med poteter og kålrotstappe. Meg og mannen liker egentlig ribbe best men min familie er i hugga pinnekjøttfans så da blir det det;) vi pleier egentlig ikke ha dessert men masse diverse godt som kommer på bordet i løpet av kvelden;)

Ribbe, medisterkaker, medisterpølser, rødkål, surkål og rosenkål. Riskrem og karamellpuding til dessert. Pleier å sette frem det vi måtte ha av julekaker og sjokolade når vi åpner pakker, men alle er stort sett for mette til å spise mer da:)
Samme her.

Back
Topp