Hva spiser dere på julaften?

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Her lager vi ribbe, medisterkaker, medisterpølser og innmatpølse, poteter og surkål.
Til dessert lager jeg både riskrem med kirsebær saus og multekrem i krumkake kopp.
Etterpå har vi delfiakake, krokankake og tradisjonelle julekaker.

Hva med dere?

Ganske likt her. Ribbe, medisterkake, julepølse, surkål, potet, sjysaus, tyttebær og lefse. Multekrem eller riskrem, pluss karamellpudding siden det er det gubben liker til dessert. Jeg baker krumkaker, tørre vafler og sarah bernard, svigerfar lager kransekake til oss og så kjøper vi ferske smultringer fra smultringbua som jeg fryser for så å varme opp når vi skal ha, så det er julekakene våre. Nå som guttungen har blitt 2 år kommer vi til å ha en pepperkake-bakedag før jul, så da blir nok det servert også :) Gleder meg til jul :)

Vi har pleid å ha ribbe (med medisterkaker og sosissiser) annethvert år hos moren min og pinnekjøtt annethvert år hos foreldrene hans. I år har vi tenkt å ha julaften hos oss og foreldrene skal hjelpe oss å lage mat, så vi får se hva det blir :)

Ribbe, kjøttkaker og pinnekjøtt tror jeg det blir her. Hvis det blir jul hjemme i år da...

Bor i finland (gubben er finsk). Vi har feira med svigers de siste åra, så har vært jukeskinke, lutefisk og diverse stapper. I vår familie har det alltid vært pinnekjøtt og det er planen i år. Vi feirer kun oss 3, evt 4:D

Her spiser vi surstek m/ waldorfsalat, tyttebærsyltetøy, rosenkål, gulerøtter og poteter, og en siiiiinnsyk god saus :D gleder meg ❤️ til dessert har vi riskrem med mandel og premie, premien pleier være en STOR sjokoladenisse :)

Vi feirer som oftest med svigers, og der er det svensk julemat som gjelder. Kjøttboller, prinskorv, sild, potetgrateng, masse fingermat! Nam, gleder meg masse nå :)

Pinnekjøtt, svineribbe, julepølse, medisterkake, kålrotstappe, rødkål, surkål og potet.
Dessert/kaffimat er riskrem, fruktcoctail, multekrem og krumkake og div andre julekaker...
Åh... Som jeg gleder meg:D

Pinnekjøtt og ribbe med alt godt tilbehør :) Er egentlig meningen at vi skal ha julen i år, men vi får se om vi greier.
Gubben sier at vi kan jo ha det her, men at svigerfar kan lage maten her så slipper jeg å stresse.

Her spiser vi surstek m/ waldorfsalat, tyttebærsyltetøy, rosenkål, gulerøtter og poteter, og en siiiiinnsyk god saus :D gleder meg ❤️ til dessert har vi riskrem med mandel og premie, premien pleier være en STOR sjokoladenisse :)
Surstek? Det har jeg aldri hørt om :)

Ribbe, julepølse, medisterkaker, surkål, rødkål og sjysaus. Til dessert har vi multekrem! :) Åh, som jeg gleder meg! :)

Min familie har alltid hatt ribbe, medisterkaker, sossisser osv osv ;-) det er den tradisjonen vi tar med når vi skal feire jul hjemme (krysser fingrene for at det blir neste år).
I år skal vi til svigers og der er det kveitsuppe til forrett, og kveite til hovedrett - og medisterkaker og julepølse til gubbeluren som ikke liker fisk ;-)

Pleier ikke ha mer dessert enn multekrem m/kromkake. Og andre småkaker som er blitt bakt i løpet av jula :-)

Vi pleier å ha hos mamma å de elgkjøtt og kalkun. pleide å ha pinnekjøtt og ribbe med pappa <3 Svigers lager pinnekjøtt og kalkun til oss.

Dessert litt forskjellig, riskrem, is, kromkaker og div :)

Ribbe, medisterkaker, medisterpølser, rødkål, surkål og rosenkål. Riskrem og karamellpuding til dessert. Pleier å sette frem det vi måtte ha av julekaker og sjokolade når vi åpner pakker, men alle er stort sett for mette til å spise mer da:)

Juleskinke, medisterkaker og sossisser, riskrem med bringebærsaus på julaften. Første dag har vi rakefisk og annet godt til forrett og pinnekjøtt med tilbehør og ribbe til hovedrett. Til dessert er det karamellpudding og delfiakake. Vanligvis har jeg feiret julaften med mine foreldre og besteforeldre hjemme (bodde da fortsatt hjemme) og første dag hos besteforeldre. Blir spennende å se akkurat hvordan det blir i år, da alle 4 kommer opp til Trondheim for å feire ;)

Back
Topp