Hva spiser dere på julaften ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
Middag: pinnekjøtt, ribbe, julepølser/medisterkake, kålerabistappe, rødkål, surkål, potet, varme epler og svisker og ribbesaus.

Drikke: julebrus, cola, alkoholfri øl og vanlig øl for de som ønsker.

Dessert: riskrem og rødsaus, hjemmelagd karamellpudding eller pannacotta med multer

Vi har lutefisk og pinnekjøtt :) Med poteter, kålerabistappe, surkål, ( og bacon,ertestuing og sennep til lutefisken)

Her er det ribbe, medisterpølser og medisterkaker med tilbehør.

Ribbe og lammelår :D Nam, nå ble jeg skikkelig sulten :p

Her går vi ALL IN :P

Middag:
Pinnekjøtt, svineribbe, svinemør, dampet mør, poteter, kålrabistappe, rødkål, ris og potetgull (faktisk utrolig godt :P)

Drikke:
Julebrus, pærebrus, ananasbrus (gjerne alt blandet med en skvett av vørterøl i)

Dessert:
Riskrem og sara bernard
Pærebrus og ananasbrus her og ;) fra Oskar sylte vel og merke ;)

Pinnekjøtt, pølser, kålrabistappe og poteter... Er vi hos svigers er det full pakke med svineribbe, fåreribbe, sauser, poteter, stappe og you name it :p
Den obligatoriske desserten for meg er himmelsk lapskaus med lettpiska krem <3 utrolig friskt og godt etter en tung middag

Tidlig på dagen er det risengrynsgrøt med mandel i (og selvfølgelig premie til vinneren) ;)
På kvelden er det pinnekjøtt, med poteter, rødkål, surkål, grov pølse, kålrotstappe. Til dessert er det riskrem med varm, rød saus :)
Så drikker vi hansa julebrus på glassflake(veldig viktig detalj, hehe) :P

Vi serverer ribbe, skinkestek, julepølser, medisterkaker, rødkål, surkål, poteter, lefse. Vi har et utvalg av brus og lettøl og setter frem vann. :)
Til dessert har vi riskrem m/saus og iskake.

Til gaveåpning serverer vi kaffe/brus og julebakst. :)

pinnekjøtt, iskrem og jordbær til dessert.

til gaveåpningen har vi kaffe, julekaker og div. kaker :)
mmmmmm :D

Tradisjon hos oss er ribbe, skinkesteik, julepølser, medisterkaker, poteter og saus til middag. Til dessert vaniljeis eller iskake med kransekake. Det serveres øl, akevitt og brus til maten. Jeg er egentlig ikke så veldig glad i julemat, men skinkesteik og potet med saus går ned. Ølet og akevitten kan de også ha i fred for meg, men is og kransekake er høydepunktet ;) (blir visst aldri voksen :angel11)

Som regel ribbe og alt av tilbehør, men de to siste årene har jeg blitt fryktelig glad i pinnekjøtt :)

ribbe, saus, surkål,rødkål,poteter, tyttebærsyltetøy og medisterkaker.
riskrem med rødsaus av bringebær og solbær.
drikker stort sett rød julebrus og ingefærøl.

Pinnekjøtt! Hjemmelaget kålrabistappe, mandelpotet og kraft. Rødkål og eplemos har vi vel også. Eplemos gjør den krftige maten lettere.

Riskrem til dessert/kvelds ender det alltid opp som xD

Drikke: julebrus eller vann. Jeg liker best vann. Siden maten er så kraftig.

Er vant med reinsdyrstek fra hjemme, men nå feirer vi julaften hos svigers og der får vi servert kalkun med potet, gulrot, rosenkål, waldorfsalat og saus :)
Spiser reinsdyrstek, potet, rosenkål, gulrot og mammas gode saus første juledag nå så får jo den gode julemiddagen uansett, og er til pappa en tur og får pinnekjøtt en dag i julen også :)

Pinnekjøtt og ribbe med julepølser, medisterkaker, surkål og rødkål, poteter, kålstuing og kålrabbestappe. Det er jo det gildet hos svigers! :P
(Hjemmefra var jeg vant med bare pinnekjøtt, poteter, kålrabbestappe og julepølser.)

Til dessert er det som regel riskrem og julekaker.

Drikke er vin, øl, brus og vann.

Pinnekjøtt, potet og kålrabistabbe :)

Pinnekjøtt, julepølse, kålrabistappe, surkål og poteter.

Karamellpudding til dessert!

Brus, vann eller hjemmebryget øl til å drikke.

Pinnekjøtt, mandelpoteter, kålrotstuing, grove lammepølser.
Riskrem eller multekrem vist vi orker dessert
Vann, øl, vin, brus, evt akevitt osv alt etter hvem som er der

Back
Topp