Hva spiser dere på julaften ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Hva spiser dere på julaften ?
Og hvilket tilbehør bruker dere til ?

Hva er den beste desserten du får på julaften ?
Og hviken drikke følger maten ?

Jeg er vant til svineribbe på julaften, med poteter, surkål, rødkål, saus, medisterkaker og medisterpølser, svisker, broccoli, rosenkål, gulrøtter og eplebåter til :)

Min favorittdessert på julaften er fruktsalat med krem eller kesam.

Og til maten går det i vann og litt rødvin :)

eg spiser pinnekjøtt og mandelpoteter på julaften:)

den beste desserten er riskrem med jordbær saus:)

vatn og hansa julebrus har eg til maten:)

Hos foreldrene mine spiser vi røkt skinkesteik og julepølse med surkål og poteter til middag, og moltekrem og is til dessert. Hos mannens foreldre spiser vi ribbe og julepølse med tilbehør til middag, og sjokoladepudding til dessert.

Pinnekjøtt! Med mandelpoteter og kålrabistappe. xsmile9 Blir ikke jul uten. xsmile8

Desserten har vi derimot variert litt på, så der blir enten riskrem, fromasj, karamelpudding, sjokoladepudding eller noe annet godt. ;) Og litt variert brus eller rødvin ved siden av. :-)

Pinnekjøtt med poteter og kålrabistappe.
Dessert pleier å være riskrem med saus.
Drikke pleier å være litt øl eller julebrus ;)

Forret bruker vi å ha rømmegrøt...Hovedretten er saltet lammelår med samme tilbehør som til pinnekjøtt :) Til drikke bruker pappa å brygge søt matøl (mmmmm) ellers så er det brus som står på bordet evt juleøl for de som drikker det :)
Hjemme med oss bruker vi ikke å ha dessert :p

Vi spiser pinnekjøtt med poteter, kålrotstappe og hjemmelagde pølser :) De fleste drikker brus eller vann og noen drikker juleøl eller vanlig øl og aquavit :) Til dessert er det hjemmelaget karamellpudding og riskrem med rød saus :)

Pinnekjøtt med poteter, kålrotstape og pickles.
riskrem med bringebærsaus til dessert.
julebrus og juleøl ved siden ;)

Pinnekjøtt, kålrabistappe og poteter.
Til dessert hadde vi riskrem.
Drikke var julebrus. :)

Kalkunfilet, bretagnesaus, fløtegratinerte poteter og rosenkål!!! MÅ ha MASSE rosenkål! :D

Ellers så drikker vi julebrus ved siden av :D

Pinnekjøtt, poteter, morrpølse, sossiser, kjøttpølse, grønnsaker, kålstappe, brunsaus, potegull, ++ :) Riskrem til dessert, men for meg som ikke liker det så får jeg grøt :D Hihi. Middag etter middagen ;)

Her går vi ALL IN :P

Middag:
Pinnekjøtt, svineribbe, svinemør, dampet mør, poteter, kålrabistappe, rødkål, ris og potetgull (faktisk utrolig godt :P)

Drikke:
Julebrus, pærebrus, ananasbrus (gjerne alt blandet med en skvett av vørterøl i)

Dessert:
Riskrem og sara bernard

Pinnekjøtt med kokte poteter, kålrotstappe og smør.
Har alltid riskrem, men det liker jeg ikke. Blir ofte karamellpudding på meg;)

Her går vi ALL IN :p

Middag:
Pinnekjøtt, svineribbe, svinemør, dampet mør, poteter, kålrabistappe, rødkål, ris og potetgull (faktisk utrolig godt :p)

Drikke:
Julebrus, pærebrus, ananasbrus (gjerne alt blandet med en skvett av vørterøl i)

Dessert:
Riskrem og sara bernard

Sara bernard er faaaaarlig god!! De er fryktelig lett å spise seg kvalm på gitt:P

Back
Topp