Hva spiser dere lille julaften?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Julaften har vi alle våre tradisjoner, men hva med kvelden før kvelden?

Mannen er oppvokst med kylling fra kiosken, egentlig en enkel løsning for svigermor tenker jeg som typisk nok gjorde det aller meste av jobben med å lage jul. Så da sendte hun mannen for å skaffe mat.

Mens jeg er oppvokst med biff. Dels kan jeg se på det på det viset her også. Mine foreldre langt mer likestilt og dessuten like gjerne pappa som sto på kjøkkenet også.

Jeg og mannen har landet nærmere min tradisjon. Men så spiser ikke mellomste oksekjøtt da. Så jeg vet ikke helt hva vi skal finne på. Eller når vi skal spise og hva vi gjør med lillemor som er neeeeeesten to år. (født julenatten. To minutter etter at julaften var over) planleggingsmodus inntreffer....

Hva spiser dere? På kvelden altså

I familien min har vi hatt en tradisjon med peppes pizza på lille julaften [emoji28] veldig greit å slippe å lage mat mens vi har pyntet til jul!
Nå har den tradisjonen blitt lagt på hylla pga allergier.. husker ikke hva vi gjor i fjor, aner ikke hva som blir gjort i år.

I grunn ingenting spesielt :D

Jeg er vant med grøt lillejulaften, og aller helst med halve slekta tilstede, samt mandal/eplebit og premie:)

Har ingen mattradisjoner for lillejulaften. Bortsett fra litt kvalitetssjekking av julekakene og sånt, man kan jo ikke risikere å servere middelmådige småkaker på selveste julaften, det skulle tatt seg ut.

Grøt

I min familie spise vi rakfisk, de som ikke liker eller kan spise får pizza eller medisterkaker[emoji4] Sambos familie har de pleid å spise sylte og lefse.

Risgrøt er tradisjon hos min samboer, der vi pleier å feire jul. De samler hele familien. Jeg kan ikke fordra risgrøt, men spiser alltid en liten skål. No har det vært en del endringer i familien så neste år blir nok ikke alle samlet på samme måte, så tenkte jeg skulle foreslå rømmegrøt istedet [emoji28] i år blir vi hjemme siden vi venter en liten en til nyttår.

Er vi hos mamma har vi medisterkaker på nybakt valnøttbrød, er vi hjemme hos oss selv har vi rakfisk :)

I den grad vi spiser grøt, så er det på formidagagsbesøk hos mine foreldre som vi vel har hatt noen år. Men på kvelden, hjemme, mens vi pynter hus og står på hodet for å bli klar til jul, så er det godt sette seg ned med noe god mat utpå kvelden engang synes jeg. BAre litt vanskelig nå med ei lita ei som altså sover før sju, men henne bør vi jo jobbe med å endre på døgrytmen til for kvelden etterpå uansett kanskje?
Vi får se hva det blir til.

Vi spiser grøt lille julaften. Lager alltid en stor porsjon og lager riskrem av restene som vi da spiser på julaften :)

Mannen har ikke noen spesiell tradisjon hjemmefra, det har igrunnen ikke jeg heller-men vi har pleid å kjøpe noe god takeaway og ha litt god vin til Grevinnen og hovmesteren. Blir nok det samme i år minus vinen da. Blir så lett matlei i jula så syns det er godt med sushi eller noe annet litt lettere enn all den tunge julematen.

Mannen har ikke noen spesiell tradisjon hjemmefra, det har igrunnen ikke jeg heller-men vi har pleid å kjøpe noe god takeaway og ha litt god vin til Grevinnen og hovmesteren. Blir nok det samme i år minus vinen da. Blir så lett matlei i jula så syns det er godt med sushi eller noe annet litt lettere enn all den tunge julematen.
Enig! Og da er rakfisk perfekt[emoji847] Men blir ikke det i år. Heller ikke vinen [emoji21]

Back
Topp