Hva spiser dere julaften?

Nøttestek og "medisterkaker" laget av blomkål og ris med julekrydder :D

Pinnekjøtt og ribbe :)

Ribbe, julepølse, medister, brun saus, potet, sur&rødkål, ertestuing, riskrem til dessert :)

Gleder meg sånn til juleaften !!:)

Pinnekjøtt :)
Kålrotstappe og potet hjemmelage, og det blir aldri nokk. I fjor ble det nokk for første gang men bare akkurat. Hadde 4 hoder ;)

Ribbe, pølser og medisterkaker av elg :D men I år blir det kalkun og pinnekjøtt :) til en forandring

Blir ikke jul for meg uten pinnekjøtt servert med potet, kålrabistappe og Vossakorv :) Riskrem med rød saus er obligatorisk til dessert.

Ribbe m tilbehør i Norge, Julskinka i Sverige :)

Siden jeg er islandsk så har vi hamburgerrygg glasert med en blanding av brun sukker og sennep. Tilbehør er karamelliserte poteter, rødkål, sylteagurk, maiskorn, rødvinssaus og fruktsalat med vaniljedressing.
Til dessert spiser vi hjemmelaget toblerone is ;)

Er vant med ribbe.

Pinnekjøtt, forskjellig type mør, surkål, kålrabistappe, poteter.
Gleder meg, for det er første gang på 3 år jeg er med min familie, og der gjelder kun pinnekjøtt! :)

Tradsijonnelle hjemmelaget Medisterkaker, medister pøler og svin, med alt av tilbehør du kan tenke deg, så er det kaker og kaffe som blir servert som desser på kvelden,

Julegrøten er på lillejulaften med mandel. Så er det gløgg og små snacks som blir servert under pynting av treet;)

Lutefisk og pinnekjøtt

Back
Topp