Hva spiser dere ikke?

Det kan godt hende det var noen andre, det var hvertfall minst en av produsentene som hadde på nettsiden sin i 2016 at salami var ok fordi kjøttet hadde vært fryst (er det toxo som da dør ) og listeria umulig kan overleve i så salt mat så lenge pakken er fersk (eller var det motsatt med toxo og listeria? ). Finner det ikke igjen, så det er sikkert fjernet, mulig alle har valgt å følge myndighetene sine råd. Du ser av Gilde sin formulering at de velger å bare henvise til myndighetene i stedetfor faglig begrunnelse selv.

Grilstad hadde en salami med kokt kjøtt som var trygg den gang, men den ser jeg er ute av markedet.

https://altformamma.no/artikler/141/article/item

Jeg er altså ganske sikker på at noen av de store produsentene sa det var trygt, som også nevnes i denne linken.

Det kan godt hende det var noen andre, det var hvertfall minst en av produsentene som hadde på nettsiden sin i 2016 at salami var ok fordi kjøttet hadde vært fryst (er det toxo som da dør ) og listeria umulig kan overleve i så salt mat så lenge pakken er fersk (eller var det motsatt med toxo og listeria? ). Finner det ikke igjen, så det er sikkert fjernet, mulig alle har valgt å følge myndighetene sine råd. Du ser av Gilde sin formulering at de velger å bare henvise til myndighetene i stedetfor faglig begrunnelse selv.

Grilstad hadde en salami med kokt kjøtt som var trygg den gang, men den ser jeg er ute av markedet.

https://altformamma.no/artikler/141/article/item

Jeg er altså ganske sikker på at noen av de store produsentene sa det var trygt, som også nevnes i denne linken.

Ja, jeg ble bare nysgjerrig siden du skrev det, men fant bare det. :) Jeg bruker salami på ostesmørbrød når jeg orker det. :bag: Husker også at brødskivene med salami forsvant først på barsel. :hilarious:

Ja, jeg ble bare nysgjerrig siden du skrev det, men fant bare det. :) Jeg bruker salami på ostesmørbrød når jeg orker det. :bag: Husker også at brødskivene med salami forsvant først på barsel. :hilarious:

De hadde ikke salami hos oss. :meh:

Ostesmørbrød med salami er supernam!

De hadde ikke salami hos oss. :meh:

Ostesmørbrød med salami er supernam!

Haha... Nedtur. Her var det nesten krig for å komme først til salami-skivene. :p (Litt walking dead stemning eller noe, man ser jo ikke så freshe ut.)

Jeg vet om flere som har hatt spekemat i fødebagen da, for sikkerhets skyld. :hilarious:

Nei det tror jeg ikke. Kutter kun når jeg leser at det kan være smart! Ikke engang sjekket kildene, så jeg har ingen fasit. Men fokuserer på mat laget fra bunnen, mye frukt, grønnsaker og vann.
Smoothie til frokost og lunsj sammen med tran, jerntabletter og folsyre:)
Så spiser jeg popcorn, chips og dipp i helgene:)

Husk bare å spis litt sjokolade og slapp litt av i ny og ne, du fortjener det [emoji171]

Forholder meg til helsemyndighetenes retningslinjer. Byr ikke på så voldsomt store endringer for min del. Noen som vet om man kan spise upasteurisert manchego? Står jo at man kan spise upasteurisert parmesan og en del andre harde oster.

Back
Topp