Hva spiser dere i utlandet?

Mamsen88

Flørter med forumet
Hei,
Reiser snart til Spania på ferie og er litt usikker på hva jeg kan spise der. Er veldig glad i frukt og salat i varmen, men leser flere plasser at man skal holde seg vekke fra det man ikke kan skrelle... Lager mesteparten av maten selv i leiligheten, så passer jo på at alt skylles skikkelig.. Noen med erfaring?

Man skal ikke spise salat vist nok. Noe jeg er veldig glad i. Vet ikke om det var det jeg ble dårlig av i Marocco eller ikke. Men var i allefall dødsyk i et halv årstid etterpå. Pizza har jeg pleid å spise en del av.

Jeg er i usa nå. Spiser pizza. Burger og kjøtt som er godt stekt. Kylling.. Grønnsaker.. Supper.. Pasta :-)

Litt skummelt med salater ja.. men det er jo så godt. De må vel vaske det godt på ordentlige resturanter?

Litt skummelt med salater ja.. men det er jo så godt. De må vel vaske det godt på ordentlige resturanter?

Jeg ble matforgiftet i Barcelona for 2 år siden. Det var spinat som mest sannsynlig var vasket i springvann.
Og vi er ikke vant til bakterieflora som er i vannet der nede.
Vi var faktisk ganske mange som ble syke, i reisefølget.

Jeg bor i utlandet. . Spiser hva som helst. .. Selv om jeg gjerne skulle hatt en diett kun bestående av kaker... men det er jo en annen sak..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Salat fra restauranter skal du holde deg unna, nettopp fordi de blir vasket i springvannet der.

Vasker du hjemme i leiligheten så vask salaten godt med flaskevann. Jeg lagde middag med flaskevann :) har aldri vært plaget med mage eller forgiftning de gangene jeg har vært i Spania. To av de gangene har jeg vært gravid, mener jeg. Nå ble jeg usikker om jeg har vært der hver gang jeg har vært gravid :P men hvertfall to ganger :P

❤️Termin 17.jan.15❤️

Spiser alt :-) men passet på at kjøttet var godt stekt. Drakk til og med brus med isbiter i. (De bruker spring vann til å fryse de). Alt med måte, trenger ikke være overhysteriske har jeg lært meg :-) nyt god mat ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Spiser alt :) men passet på at kjøttet var godt stekt. Drakk til og med brus med isbiter i. (De bruker spring vann til å fryse de). Alt med måte, trenger ikke være overhysteriske har jeg lært meg :) nyt god mat ;-)

Hvor bruker de springvann til isbiter?
Tror de er gått bort fra det de fleste "sydenland", jeg jobbet i bar i Spania, og alle kjøper isbiter fra isbitselgere. Kommer i store poser.

Tyrkia.. Guiden sa t de brukte det allefall. Men kan jo hende de har sluttet med det :-)

Back
Topp