Hva spiser dere i romjulen?

Vi har koldtbord/stor, sen lunsj på første juledag og kokt torsk andre juledag

Kommer veldig ann på hvor vi er. Er vi hjemme hos oss selv har vi pinnekjøtt 1.dag, og kanskje juleskinke 2. dag. Vi har hatt lang tradisjon med koldtbord hos min tante og onkel 2.dag, men etter at tanten min døde forsvant desverre den tradisjonen. Vi har dog mye familieselskap, så da kommer det veldig ann på hva som serveres. Pinnekjøtt, steik av noe slag, skinke, you name it. Godt er det uansett :D

1 dag er det alltid koldtbord med alt som finnes mellom himmel og jord, rester fra gårsdagen middag, julesylte jule ost, både varm og kald mat, kaldmaten står på bordet i pen rommet som regel er dø kalt for å holde på maten, og varm maten står på kjøkkenet, 2 dag er det familiebesøk og middag hos verten som sin egen variasjon fra dem vi er hos, etter dette spiser vi det vi ønsker på dagen frem til nyttårsaften da er det and eller kalkun

Får ørret på 1. Juledag, til min store fortvilelse. Tilbehøret er godt da:D

På 1. Dag er det alltid koldtbord.
Ofte annendag også.

En av dagene må vi ut å spise på restaurant. Ellers så er det ikke mer fast.

skinkesteik, lutfisk, lille julaften bruker vi å koke grøt å ha stekt fenalår på siden søtt å salt er veldig godt i lag.en tradisjon vi har hatt siden jeg var liten.

1.dag er rester
2.dag er middag hos mamma (lutefisk og lettsalta torsk) og svigermor (kalkun) annethvert år...
Er ganske matlei i julen, så noe enkelt og lett er godt å ha i bakhånd :)

Back
Topp