Hva spiser dere i romjula?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Vi har fisk en dag, julemiddagsrester og gjerne et par helt vanlige middager. Har også ribbe i romjula, men jeg prøver å unngå det! :)

1.dag rester av juleribbe etc
2.dag fisk hos tante
3.dag pinnekjøtt hos tante 2
4.dag elgstek hos svigers
Og så bruker vi ha noe junk en dag:)

Pinnekjøtt julaften, ribbe og medisterkaker 1. juledag, ellers ingenting spesielt. Da syns jeg det er godt med "vanlig" mat igjen før pinnekjøtt nyttårsaften og stek eller noe 1. nyttårsdag.

Selve julaften er det ribbe, med.kaker, julepølse/sossiser med tilbehør som gjelder. I romjula går det i lutefisk, lapskaus, skinkestek, pinnekjøtt og vanlig husmannskost. På nyttårsaften har jeg vært vane med å spise kalkun.

Julaften: Pinnekjøtt m tilbehør, riskrem m jordbærsaus.
1.Juledag har vi brukt å vært hos min farmor og spist reinsdyrsteik m tilbehør. Men i år e e usikker på om det blir sia farmor døde i februar.
2.juledag: Ribbe m tilbehør.
Romjula : Varierer mellom fisk og kjøtt.
Nyttårsaften: Kylling eller kalkun.

Julaften har vi oppskjert fenalår kokt i melk og sirup.
1.juledag samles vi flere for å spise en god frukost med rester etter julaften.
2.juledag er det ofte kalkun eller viltkjøtt
3.juledag har det hvert slektstreff hver gang så lenge jeg kan huske. Da blir det koldtbord. Hååper det blir i år også selv om både oldemor og oldefar nå er borte.
4. Juledag er vi som oftest på julebord på grendahuset i hjembygda til mannen. Da er det enten gryte eller spekemat.

Julaften : pinnekjøtt
1 dag: svineribbe
2 dag: klippfisk
De andre dagene noe lett , sunt og godt .
Nyttårsaften : pinnekjøtt eller kalkun
1 dag: pinnekjøtt eller kalkun det som ikke ble dagen før
Så vanlig mat igjen :)

Vi har finere middag hvertfall de første dagene. Tredje juledag har vi fisk, lett mat etter ribbe og pinnekjøtt.

Julaften er det ribbe, 1, juledag stek, 2.juledag brunsj med div julemat, det er de tre obligatoriske familieselskapene, utenom det spiser vi mest vanlig mat, gjerne kalkun en dag da

ribbe og kalkun 1 og 2 juledag. lei resten av romjulen så da blir det vanlig mat fram til nyttårsaften da blir det pinnekjøtt

Blir fryktelig lei julemat, så må ha pizza/taco eller lignende innimellom :p

Vi har alltid rester førstedag jul, andre dag pleier vi å få torsk hos pappa ;D Ellers blir det litt hummer og kanari :D

Back
Topp