hva spiser dere i løpet av dagen?

babybooom

Forelsket i forumet
hva er en typisk dag for dere når det kommer til mat?
helt stresset på å ha gått opp 5 kg alt :(
går veldig opp og ned med min kost. stortsett spiser jeg kunn frokost, middag og frukt.
helgene blir det litt mer usunn mat og godteri.

Hos meg er det ca:
07: Frokostblanding (fitness, med h-melk og skjærer opp banan, eller har på noen blåbær)
10: knekkebrød/rugsprø med bacon ost, kopp te eller buljong. (begynner å bli sulten, så trenger litt for å utsette lunsjen litt.)
12: Lunsj. brødmat, gjerne med noe egg og litt ekstra.
15: Frukt og yoghurt med hjemmelaget musli
18: Middag
21: Knekkebrød eller noe lignende som kveldsmat, og gjerne et stort glass melk!

Høres ut som jeg har DEN planen skrevet ned på kjøkkenbenken, men det har jeg ikke altså. Har bare blitt sånn automatisk... Jeg jobber hjemme, og har jo rask tilgang til kjøkkenet. Slet veldig med matlysten i starten, men nå har jeg matlyst til 1000! Eneste måte å holde kvalmen i sjakk er å spise ofte. Også skjærer jeg op gulrot- og agurkstaver som jeg kansker på imellom alt dette... :D

Frokost havregryn m melk eller et knekkebrød og appelsinjus
Kommer på skolen så går d et par timer før jeg må ha mat igjen, enten gulrot eller tidlig lunsj. Enten matpakke brød m pålegg eller suppen eller noe på skolen.

Etter noen timer må jeg ha noe igjen for å unngå kvalme, da blir det ofte en gulrot eller pære/eple
Middag så rask som mulig etter at jeg kommer hjem, går d for lang tid må jeg ha et knekkebrød eller noe først. Vi spiser variert. Har til vanlig middagsliste m/ fisk/fiskemat 2 ganger i uken salat eller reråkost til hver rett.. Men middagslista har sklidd litt ut etter at jeg ble kvalm. Nå tar vi stort sett d jeg har lyst på. Eller så velger jeg å spise rundstykke med smør :p
Til kveldsmat blir d ofte knekkebrød eller brød m noe salt. Kanskje en kopp te.
Men nå har jeg heldigvis begynt å bli bedre så fra neste uke blir d middagsliste igjen. D er en hjelp for å spise variert, få middag rask etter at jeg kommer hjem og så slipper samboer å tenke på middag de dagene han er hjemme før meg. Da kan han bare lage d som står på listen ;)

Spiser en baguette i 11-12 tiden og litt av dagens middag! Har ikke verdens beste matlyst for tiden

Jeg må ha frokost når jeg våkner, spiser da 2 skiver. Så spiser jeg lunsj, somregel 2 skiver, men idag ble det 2 rugsprø. Aner ikke hva vi skal ha til middag, som regel blir det noe veldig lettvint... på kveldene spiser jeg en del frukt eller grønnsaker. Har ikke gått opp i vekt enda, men det kommer nok! :)

Spiser en skive ca hver 2-3 time pga kvalmen. Letter litt men ikkd så mye :-( Blir værre hvis jeg ikke spiser :-(

Frokost: 1 yoghurt eller 1-2 brødskiver med norvegia

Lunsj: 1-2 brødskiver med norvegia

Middag: vanlig middagsmat :p

Kvelds: 2-3 brødskiver med norvegia, eller noe godt mannen disker opp! :p

Dårlig matlyst fortida, som dere ser ;) men gått opp 2 kg selv...

Spiser av og til en youghurt til frokost.

Tynne knekkebrød med brunost til lunsj.

Diverse til middag

Og julebrus og/eller sjokolade til kvelds.

Ellers er jeg hekta på brødskive med Philadelphia ost og soltørka tomater. :D

Hadde gått opp en halv kilo, men den er borte igjen etter sykdom.

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt ventes i april/mai - 15

Jeg spiser kanskje noen Ritz til frokost, og så sen middag. Ikke akkurat en perfekt kostholdsplan, men jeg får da i meg litt. :-)

Jeg har litt dårlig matlyst, så klarer nesten ikke spise det samme to dager på rad! Må variere mye i pålegg osv:p

Frokost: druer eller et knekkebrød når jeg kommer på jobb
Lunsj: knekkebrød eller byggrynslunsj
Middag: det vi har..orker ikke så mye kjøtt så blir lettvint, kjedelig middag om dagen..
Kvelds: yoghurt eller 2 skiver med pålegg

Frokost: herbalifeshake
Mellommåltid: skyr
Lunsj: herbalifeshake eller knekkebrød
Mellommåltid: eple eller anne frukt
Middag: fiskekaker, kjøttkaker, kjøttdeig og spaghetti, kyllingfileet, fisk osv
Kvelds: frukt, et knekkebrød eller en skyr..
Må presisere at jeg ikke slanker meg selv om jeg tar herbalifeshake, har brukt det i to år og det er fordi jeg liler det og synes det er lettvint. I helgene spiser jeg ofte brød til frokost og lunsj i stede, for det er koseligere å spise sammen med kjæresten:)
er i uke 9+4 og har lagt på meg 600 gram.

Last edited:
Back
Topp