Hva spiser de?

Mammago

Flørter med forumet
Har dere testet ut noe spennende? :) Jeg skal teste banan pannekaker i morgen :) Noen tips til hva deres liker?:)

Min liker alt av hjemmelagd, men hater kjøpeglass! Spiser nå mye av det samme som oss, men elsker fisk og kylling, alle grønnsaker, egg, matmuffins, bananlapper, brødskive u name it :) lager masse godt, han er bortskjemt! Stått mer på kjøkkenet siste 3 mnd enn hele mitt liv :P

Kan man gi egg nå? Hørt masse forskjellig om det :) har du oppskriften på muffens?☺
Ja, ingen restriksjoner, men smart å starte smått med kun eggeplommen for å utelukke eventuelle eggeallergier(bløtkokt egg og gir bare en ts en dag, to neste og hele dagen etter, har du da ikke fått reaksjoner er det bare å kjøre på)! Lager så mye forskjellige matmuffins men denne er en stor hit:
https://lagbarnemat.wordpress.com/2014/05/22/matmuffins/

Tok i squash og litt andre grønnsaker, bytter ut yoghurt med kokosmelk/havremelk/iMat Fraiche fra Oatly(beste alternativet) og kutter ut osten! De skal jo ikke ha melk i maten før de er over 10 mnd :) hadde også et ekstra egg pga ingen ost!

Last edited:
Ja, ingen restriksjoner, men smart å starte smått med kun eggeplommen for å utelukke eventuelle eggeallergier(bløtkokt egg og gir bare en ts en dag, to neste og hele dagen etter, har du da ikke fått reaksjoner er det bare å kjøre på)! Lager så mye forskjellige matmuffins men denne er en stor hit:
https://lagbarnemat.wordpress.com/2014/05/22/matmuffins/

Tok i squash og litt andre grønnsaker, bytter ut yoghurt med kokosmelk/havremelk/iMat Fraiche fra Oarly(beste alternativet) og kutter ut osten! De skal jo ikke ha melk i maten før de er over 10 mnd :) hadde også et ekstra egg pga ingen ost!
Tusen takk for et godt svar :D synes dette med mat er vanskelig :)

Grøt til frokost og kvelds, og gjerne brødskive til lunsj. Har planer om å introdusere egg snart, så får vi litt mer mulighet til å variere lunsjen med grøtlapper, muffins osv :) Middag blir gjerne av grønnsaker vi har i kjøleskapet. Favoritten den siste uka har vært gulrot, søtpotet, eple og vårløk. Kjøpeglass vil hun ikke ha noe særlig av, og gulper ofte av det etterpå. Må bli flinkere på kjøtt og fisk, men synes det er litt mer stress når jeg ikke skal lage store porsjoner og fryse ned. Har sånn avent steamer, så lager bare det hun trenger der og da :) Men skal ta en stor runde på kjøkkenet en dag!

Her liker hun ikke stort annet enn grøt og banan :P Mme har begynt å bli uintressant, kylling, søtpotet, vanlig potet, avokado, gulrot, masse forskjellige grønnsaker har vi prøvd - ingenting av interesse, hun bare brekker seg. Brødskive brekker hun seg også av :( Hun har brekt seg så ille noen ganger at hun spyr. Vann er derimot veldig godt, og hun kan fort drikke seg mett på det om hun bare får lov.

Her liker hun ikke stort annet enn grøt og banan :P Mme har begynt å bli uintressant, kylling, søtpotet, vanlig potet, avokado, gulrot, masse forskjellige grønnsaker har vi prøvd - ingenting av interesse, hun bare brekker seg. Brødskive brekker hun seg også av :( Hun har brekt seg så ille noen ganger at hun spyr. Vann er derimot veldig godt, og hun kan fort drikke seg mett på det om hun bare får lov.

Her går alt ned så lenge det blandes med eple ;) eple passer til de fleste grønnsaker, og gir god søtning mens de skal vendes på andre smaker :)

Her går det meste ned, men han har utrolig sensitiv mage og tåler ikke mange frukter, fisk og melk, så vi prøver oss forsiktig frem :) en vanlig dag består av hypoallergen mme, sinlac grøt med malt i, banan, skumpinner, og middagsglass. Prøver innimellom med frukter og grønnsaker i matnett.

Dere lager så mye godt! :o :o
Her har jeg laga middag selv for første gang idag..han er 7,5mnd, så det var jo på tide!
Ellers har vi prøvd litt skive, kavring og agurkstenger.. Men han brekker seg så fort, så har ikke turd å gi så mye annet :o
Har lyst å prøve bananlapper snart :)

Back
Topp