Hva spiser barnet ditt i barnehagen?

Her har de egen kjøkkenassistent.

Får alle måltider i bhg bortsett fra en dag i uka når de er på tur. Da må vi ha med til lunsj.

Får varm lunsj minimum en gang i uka men det er nok en del oftere enn som så. Og så har de ofte kjøkkengrupper hvor barna er med å lager mat. Baker en del rundstykker osv.

Er nok noe dyrere med mat i den bhg enn andre men syns det er verdt det. Hadde sikkert brukt mye mer på å sende med mat, frukt, yoghurt osv osv til alle måltider hvis de ikke hadde hatt slik ordning.
Her har vi mast i mange år om mer mat i bhg. Vi er villige til å betale mer for det, men de sier at de ikke har kapasitet til det :-/ Vi kaster masse mat her for jeg syns ikke brødskiva er særlig fristende etter en dag i matboksen, så tror nok det hadde lønt seg for oss å betale mer til bhg for å slippe matpakkene. Er ikke det at vi krever varmmat hver dag og veldig avanserte måltid heller, men de ansatte har bestemt seg for at det ikke går og da blir det sånn :-( Veldig synd da, for jeg tror ungene mine hadde spist mer hvis de hadde fått smurt på maten ved bordet istedet for en kjedelig matpakke...

Her får hun alle måltider i bhg.

Frokost, lunsj og fruktmåltid med brødskiver til.

Varmmat 3-4 ganger i uka. Alt fra fiskekaker, karbonader, pytt i panne, tomatsuppe osv. De lager også smoothie ol.

Nei.
Og jeg prøver å si der jeg jobber at vi bør prioritere rent kjøtt og ikke farse og muk

Sent from my iPhone using BV Forum

Trekkes etter inntekt. 3 % på 1 barnet og 2 % på 2.. etc. Er en max pris på 1100 mener jeg det er :-)
tok de ikke opp enn grensa nå? mener det sto noe slik i et brev vi fikk ang barnehage start :)
uansett lett å finne ut ved å google :)

Her har vi mast i mange år om mer mat i bhg. Vi er villige til å betale mer for det, men de sier at de ikke har kapasitet til det :-/ Vi kaster masse mat her for jeg syns ikke brødskiva er særlig fristende etter en dag i matboksen, så tror nok det hadde lønt seg for oss å betale mer til bhg for å slippe matpakkene. Er ikke det at vi krever varmmat hver dag og veldig avanserte måltid heller, men de ansatte har bestemt seg for at det ikke går og da blir det sånn :-( Veldig synd da, for jeg tror ungene mine hadde spist mer hvis de hadde fått smurt på maten ved bordet istedet for en kjedelig matpakke...
Ja min har alltid spist godt i bhg :) de har også fokus på sunn mat! I morra skal de på kjøkkenet etter tur og så er vi foreldre bedt på hentesuppe/grønnsakssuppe på ettermiddagen :)

Brødmat alle dager bortsett fra fredager. Da er det varm mat. :)

Ja min har alltid spist godt i bhg :) de har også fokus på sunn mat! I morra skal de på kjøkkenet etter tur og så er vi foreldre bedt på hentesuppe/grønnsakssuppe på ettermiddagen :)
Så herlig :-) Her er de så bestemt på at det ikke er mulig pga at det da blir en person som blir opptatt med matlaging. Har prøvd å sagt at det ikke er nødvendig med varmmat hver dag, og det er faktisk mye ungene kan hjelpe til med, men de vil ikke høre på oss :-(

Her er det brødmat/havregryn til frukost, brødmat eller varmmat (fiskeburger, suppe, ut å grille pølse, grøt osv.) til lunsj, å frukt og brødmat til siste måltidet :)

Vi bet 500kr i matpenger. De har kokk med eget kjøkken.

Hjembakt brød med godt pålegg, musli, frukt, grønt og biola til frokost, varm lunch fra bunnen av hver dag. Eks hjemmelaget panert fisk med hjemmelaget potetmos og spinatgrateng. På turdager hender de at de spiser brød, men ofte lager de lapskaus osv på bål. De lager eget syltetøy, nå sist av plommer og epler,har drivhus osv. Fantastisk fornøyd!

• Liker
Reactions: BMC
Vi har egen kokk i bhg til lille som serverer god og sunn varmmat 4 dager i uka :) Veldig variert mat, alt fra grøt til indisk :) Ellers er det ett brødmåltid hjemmefra om dagen og dobbel matpakke en dag :)

Hos oss er det stort sett vanlig husmannskost, de får varme måltider hver dag og de lager maten gruppevis i tillegg til at de sanker inn noe av maten selv fra nærområdet :)

Her får vi alle måltider i bhg, havregrøt eller skive til frokost
Skive til lunch å varm lunch en dag i uka. Nybakt brød hver mandag:)
Skive og eller knekkebrød pluss frukt kl 14:) itillegg har lager de ofte mat på tur:)

Har en kokk som ordnet med all lunch til 5 avdelinger:)

Hae akkurat kommet fra FAU møte og den nye matplanen var laaaaaang. Barnehagen har egen kokk som er ernæringsfysiolog:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Vi må sende med frokost hver dag, og til lunsj på mandager.
Til lunsj har de kun brødmat(kjøp-brød)... Vi betaler 170,- i matpenger.
Et fruktmåltid pr dag, og da som regel eple og pære.
En dag i mnd er det varm mat ifb felles bursdagsfeiring for mnd's barn, som regel suppe...
Jeg hadde vært villig til å betale mer for skikkelig mat! Synes matstyret i barnehagen er veldig ensformig.

Back
Topp