Hva spiser barnet ditt i barnehagen?

Her bakes det brød hver dag.. varmlunsj 1-2gang i uka. Får all mat i bhg.. frokost. Lunsj og fruktmåltid.

Trur eg hadde nekta om mine barn skulle få slek mat i barnehagen...

Vi bet 500kr i matpenger. De har kokk med eget kjøkken.

Hjembakt brød med godt pålegg, musli, frukt, grønt og biola til frokost, varm lunch fra bunnen av hver dag. Eks hjemmelaget panert fisk med hjemmelaget potetmos og spinatgrateng. På turdager hender de at de spiser brød, men ofte lager de lapskaus osv på bål. De lager eget syltetøy, nå sist av plommer og epler,har drivhus osv. Fantastisk fornøyd!
Samme hos oss:) vi betaler 360:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Vi må sende med frokost hver dag, og til lunsj på mandager.
Til lunsj har de kun brødmat(kjøp-brød)... Vi betaler 170,- i matpenger.
Et fruktmåltid pr dag, og da som regel eple og pære.
En dag i mnd er det varm mat ifb felles bursdagsfeiring for mnd's barn, som regel suppe...
Jeg hadde vært villig til å betale mer for skikkelig mat! Synes matstyret i barnehagen er veldig ensformig.

Enig! Betaler gjerne 750 kr pr mnd for at barnet skal få skikkelig mat , må jo ikke være kongekrabbe, men en kombinasjon av mer næringsrik mat enn det jeg ser de ofte har (pølsegrateng, havregrøt, tomatsuppe osv), og kanskje mat som er litt ekstra spennende og mat de normalt kanskje ikke ville blitt introdusert for/fått kjennskap til hadde jeg glatt betalt litt ekstra for. Ernæring er viktig , både for humør, læring, vekst og ikke minst med tanke på at det er mye halvfabrikat ute og går , synes jeg dette er et flott tiltak for å utvide horisonten litt. Samtidig som barnehagen signaliserer at de synes det er viktig. Tommel opp fra meg!

Brødskiver med godt utvalg av pålegg og grønt, og havregryn/melk til frokost og lunsj. Frukt og knekkebrød/brød til ettermiddagsmat. Varm lunsj hver fredag, fokus på sunn mat.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi må sende med frokost hver dag, og til lunsj på mandager.
Til lunsj har de kun brødmat(kjøp-brød)... Vi betaler 170,- i matpenger.
Et fruktmåltid pr dag, og da som regel eple og pære.
En dag i mnd er det varm mat ifb felles bursdagsfeiring for mnd's barn, som regel suppe...
Jeg hadde vært villig til å betale mer for skikkelig mat! Synes matstyret i barnehagen er veldig ensformig.
Skjønner godt du heller vil betale litt mer, ja. Vi betaler kr. 250,- og jeg synes vi får ett bra tilbud for den prisen der. Det er kun ettermiddagsmat vi sender med og da holder bhg frukten også.

Så herlig :) Her er de så bestemt på at det ikke er mulig pga at det da blir en person som blir opptatt med matlaging. Har prøvd å sagt at det ikke er nødvendig med varmmat hver dag, og det er faktisk mye ungene kan hjelpe til med, men de vil ikke høre på oss :-(
Matlaging tar mye tid selv om det bare er brød og pålegg.

For 200 kroner i matpenger skulle vi få kokk en gang per uke.
Så aldri noe til det.
Brødmat. Som oftest ostesmørbrød med ketchup var varmmat. Eller makaroni og ketchup. :/ Dårlige greier, men vi vet at det var store interne problemer der. Ikke det at saken ble bedre av den grunn.

Jeg er så glad vi er ferdig der!

Nybakt/hjemmelag brød til frokost 2 dager i uka med variert pålegg, "vanlig brød 2 andre dager, havregrøt 1 dag i uka, og varmmat hver fredag, og når det er bursdag. Frukt, eller en sjelden gang yoghurt på ettermiddagen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Her får de til lunsj brødmat/havregrøt to dager i uken, de tre andre dagene får de varmrett: en dag med fisk, en dag med suppe og en dag med kjøtt. De har egen kokk i bhg og jeg er kjempe imponert ! I tillegg er det brødmat/frukt til frokost og fruktmåltidet :) vi betaler 200kr i matpenger.

Foruten rundstykker som serveres til brødmåltidet innimellom har de vanligvis varmmat en gang i uka. Da serveres det som oftest "vanlige" middager som fiskekaker, kjøttkaker, kokt og stekt fisk, fiskegrateng, spagetti o.l. De lager stort sett alt fra bunn og det synes jeg er kjempebra. Eldstegutten min er i tillegg allergisk mot kumelkprotein, så de lager egen mat til ham og ett barn til med samme allergi.

Ellers står de for alle måltidene i barnehagen.

Brød for det meste, varmmat en gang i uka. All mat, frokost, lunsj og frukt. Dvs, litt på til avd. Der han gikk bakte de rundstykker til frokost minst en gang i uka, og hun fikk ofte havregrøt på småbarn.

Litt av en overgang til skolen, gitt. Mat på SFO en gang i uka. Oftest knekkebrød.

Back
Topp