MammantilK
Forelsket i forumet
Nå som det er så varmt, hva lar dere barna sove i og hva har dere over. Og et kjapt spørsmål til..gir dere noen dråper vann til barna nå i varmen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ikke gi vann til så små barn. Tidligst når dere begynner med smaksprøver, til og med da er det unødvendig. Morsmelk eller morsmelkserstatning skal være hovednæringskilden hele det første leveåret - og morsmelk inneholder over 80% vann. Hyppigere amming og mye ekstra hydrering på mor er viktigNå som det er så varmt, hva lar dere barna sove i og hva har dere over. Og et kjapt spørsmål til..gir dere noen dråper vann til barna nå i varmen?
Ok tusen takk, det var gode råd er så redd for han lille, livredd for å gjøre noe feil. Men men det roer seg vel med tiden. Når han var ute fortsatte jeg å presse, jordmor lurte på hva jeg drev med. Jeg sa jeg prøver å få ut bruksanvisningen til han. Men den kom ikkeIkke gi vann til så små barn. Tidligst når dere begynner med smaksprøver, til og med da er det unødvendig. Morsmelk eller morsmelkserstatning skal være hovednæringskilden hele det første leveåret - og morsmelk inneholder over 80% vann. Hyppigere amming og mye ekstra hydrering på mor er viktig
Ellers må du se an barnet ditt og temperaturen det blir på soverommet angående påkledning. Har du en varm unge og det er et soverom uten trekk med høy temperatur kan du fint la barnet sove i bleia, for eksempel med et tynt musselinteppe over. Man er som regel våken en del ganger i løpet av natten med så små barn, og du får derfor mange mange muligheter til å regulere temperaturen til barnet i løpet av natten ved å bytte fra teppe til dyne osv.
Jeg fikk beskjed på helsestasjonen at jeg kunne gi frøkna på 4 uker noen dråper avkjølt kokt vann for å fukte munnen hennes i varmen.
Hvorfor det? Hvorfor ikke fukte munnen med morsmelk?