Hva sover de i

MammantilK

Forelsket i forumet
Nå som det er så varmt, hva lar dere barna sove i og hva har dere over. Og et kjapt spørsmål til..gir dere noen dråper vann til barna nå i varmen?
 
Nei til vann :) Ammer, og melka fungerer som både mettende mat og tørstedrikk. Blir kanskje amming litt oftere i varmen, men det tåler vi!
I natt ble det en langerma body og dyne på den 3 uker gamle jenta, og det kjentes greit ut. Men jeg tror mange av dere kjenner på en mer heftig varme enn her hos oss.
 
Nå som det er så varmt, hva lar dere barna sove i og hva har dere over. Og et kjapt spørsmål til..gir dere noen dråper vann til barna nå i varmen?
Ikke gi vann til så små barn. Tidligst når dere begynner med smaksprøver, til og med da er det unødvendig. Morsmelk eller morsmelkserstatning skal være hovednæringskilden hele det første leveåret - og morsmelk inneholder over 80% vann. Hyppigere amming og mye ekstra hydrering på mor er viktig :)
Ellers må du se an barnet ditt og temperaturen det blir på soverommet angående påkledning. Har du en varm unge og det er et soverom uten trekk med høy temperatur kan du fint la barnet sove i bleia, for eksempel med et tynt musselinteppe over. Man er som regel våken en del ganger i løpet av natten med så små barn, og du får derfor mange mange muligheter til å regulere temperaturen til barnet i løpet av natten ved å bytte fra teppe til dyne osv. :)
 
Ikke gi vann til så små barn. Tidligst når dere begynner med smaksprøver, til og med da er det unødvendig. Morsmelk eller morsmelkserstatning skal være hovednæringskilden hele det første leveåret - og morsmelk inneholder over 80% vann. Hyppigere amming og mye ekstra hydrering på mor er viktig :)
Ellers må du se an barnet ditt og temperaturen det blir på soverommet angående påkledning. Har du en varm unge og det er et soverom uten trekk med høy temperatur kan du fint la barnet sove i bleia, for eksempel med et tynt musselinteppe over. Man er som regel våken en del ganger i løpet av natten med så små barn, og du får derfor mange mange muligheter til å regulere temperaturen til barnet i løpet av natten ved å bytte fra teppe til dyne osv. :)
Ok tusen takk, det var gode råd :) er så redd for han lille, livredd for å gjøre noe feil. Men men det roer seg vel med tiden. Når han var ute fortsatte jeg å presse, jordmor lurte på hva jeg drev med. Jeg sa jeg prøver å få ut bruksanvisningen til han. Men den kom ikke :)
 
Jeg fikk beskjed på helsestasjonen at jeg kunne gi frøkna på 4 uker noen dråper avkjølt kokt vann for å fukte munnen hennes i varmen.
 
Jeg fikk beskjed på helsestasjonen at jeg kunne gi frøkna på 4 uker noen dråper avkjølt kokt vann for å fukte munnen hennes i varmen.

Hvorfor det? Hvorfor ikke fukte munnen med morsmelk?
 
Det hender jeg gir vann :) (Hun spiser fortsatt bra til måltidene da (mme.) Hadde nok tenkt annerledes om jeg kun ammet.. Hun sover i kortermet body, i vogge, litt svak gjennomtrekk og med dyne lett over seg (kun opp til midt på magen.)
 
Ammer, så ingen vann. Han svøpes om natten i en baby swadler. Inni der har han kun body på seg.
 
Back
Topp