Hva sover barna på når de er på ferie?

*trinemor*

Gift med forumet
Vi skal sove i et hus sammen med to andre familier når vi skal på ferie. De største barna må dele soverom (spent på hvordan det går ja :)) og det er ikke sikkert det er senger nok til alle barna.

Lurer litt på om jeg skal ta med reiseseng til henne selv om hun er så stor? Vi får lånt en med glidelåsåpning nede slik at hun får kommet seg ut om hun må på do.

Ellers har jeg lurt litt på å ta kjøpe en campingseng som hun kan sove på, men jeg vet ikke om det er en god løsning heller  emoticon

Går fint å sove i vanlig seng uten sengehest ihvertfall for det gjorde hun på fjellturen i vinter :)

Hva gjør dere på tur?
 
Han får som regel en madrass når vi er på besøk. Kan det være aktuelt med en liten oppblåsbar madrass/ liggeunderlag? :-)
 
Felix sov i en slik sammenleggbar reiseseng for babyer for første gang for noen uker siden han. Fikk låne en etter søskenbarnet på 12år da vi besøkte tante og onkel, og han var storfornøyd. Hadde ingen problemer med å komme seg inn og ut selv. Den var like stor som en sprinkelseng tror jeg, og det er mer enn nok plass for ham. 

Ellers har han vel på tur det siste halvåret sovet på forskjellige vanlige senger og sovesofaer. På ferien nå hadde vi med en oppblåsbar luftmadrass (bademadrass), som han sov på i telt og på gulvet hjemme hos tante og får-ikke-lov-til-å-kalle-ham-onkel. Vi bodde i feriehus i Danmark, og der sov han i køyeseng over oss, takk og lov med heldekkende sengehest. Vi leide forresten feriehus til 6 personer, men det viste seg litt overraskende å være 7 senger og 2 gode ekstramadrasser der. 
 
Hun sover i reiseseng når hun er hos besteforeldrene, så det skal nok gå fint. Men den tar jo litt plass i bagasjen. En madrass blir kanskje litt for åpen for henne, kanskje det blir litt tull. Men det er jo en mulighet :)

Det skal være nok senger der egentlig, men to av sengeplassene er i en sovesofa i en loftstue med store åpne vinduer som ikke går an å dekke+ gjennomgang til andre soverom :)
 
De sover i det som er tilgjengelig, denne gangen i Spania fikk vi låne en reiseseng til Luna og Alma sov i vanlig seng. 
 
Back
Topp