Hva smaker babyene på?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Jeg er så redd for å gi henne noe babyer ikke skal ha enda. Hun fikk smake litt gulrot og brokkoli da vi hadde middag her en dag.

Så hva lar dere dem smake på? Bare list opp alt dere kommer på :)
 
Kan ikkje hjelpe, da min gutt skal ikkje ha melk i seg. Men så lenge det ikkje er salt i, kan dei nok spise det :) Ikkje honning da!! Og det må jo moses :)
 
Hun får smake på det aller meste av grønnsaker og en god del frukt.

Hvis hun sitter med oss ved frokostbordet kan hun gjerne få en skalk eller kavring å sutte på. Er ikke mye hun spiser, og blir en del griseri, men ser ut som hun synes det er moro å holde maten selv og utforske litt :-)

Gir ikke noe melkeprodukter enda.
 
Jeg har en mann som er overbevist om at datteren vår er for liten til ditt og datt og at maten hennes bør kun bestå av grøt, middag og mme. (han har ikke sagt akkurat sånn, men virker som om det er det han mener :P) Da jeg ga henne bittesmå biter med brød sa han at det kan hun jo ikke få, og at hun kommer til å sette det i halsen. Jeg forklarte at de andre i terminforumet mitt gjør det, men det ville han ikke høre på :P Neste gang skal jeg få helsesøstera til å forklare han det.
 
Jeg og gir det meste. Selvfølgelig ikke noe som inneholder melk, salt og honning, spinat, og det som ellers står på denne listen http://www.klikk.no/foreldre/baby/article240309.ece at man ikke skal gi. Hun får ofte smake bare bitte litt av det jeg spiser eller drikker (1dråpe eller noe) bare for å få smake.
 


R.T. skrev:
Jeg og gir det meste. Selvfølgelig ikke noe som inneholder melk, salt og honning, spinat, og det som ellers står på denne listen http://www.klikk.no/foreldre/baby/article240309.ece at man ikke skal gi. Hun får ofte smake bare bitte litt av det jeg spiser eller drikker (1dråpe eller noe) bare for å få smake.


Takk for link :)
 
Han vil jo ha det meste jeg spiser, så jeg lar han få smake stort sett. Men lar han ikke få slike ting han ikke skal ha (honning, rein h-melk o.l). Det er jo grenser for hva han spiser da, det blir mest for å undersøke;) 
 
Her får hun smake på det hun vil viss hun viser interesse for det :) Gir henne ikke ting hun ikke skal ha, men vi spiser ikke det selv heller så hun blir liksom ikke fristet ;) Det er jo mest for å utforske så hun får jo bare bittesmå smakebiter :)
 
Jeg og gir det meste. Selvfølgelig ikke noe som inneholder melk, salt og honning, spinat, og det som ellers står på denne listen [URL]http://www.klikk.no/foreldre/baby/article240309.ece[/URL] at man ikke skal gi. Hun får ofte smake bare bitte litt av det jeg spiser eller drikker (1dråpe eller noe) bare for å få smake.


Kjekk link du la ved. Jeg var ikke klar over spinat, men har aldri gitt henne det heller.

Hun får smake på alt av rene råvarer som vi spiser til middag, broccoli-bunter, gulrøtter, ris etc. Hun har også fått smake på bringebær og appelsin, men det tror jeg hun reagerte litt på, så prøver igjen når hun blir litt større. Jeg ser ikke problemet med å la de prøve nye matvarer hvertfall, så lenge man ikke prøver mange nye ting samtidig, så det blir vanskelig å vite hva de evt reagerer på:)
 
Back
Topp