Hva slags vitaminer tar dere?

Lykketreff

Gift med forumet
Så langt har jeg bare tatt omega3 og folat, men tenkte kanskje å gå over til en sånn svangerskapsboks. Har dere noen å anbefale? Har brukt lifeline sin tidligere.
 
Kjøpte den gule pakka åå apoteket, husker ikke hva den heter, men den inneholder alt man trenger. Er 4 tabletter hver dag :)
 
Har kjøpt en pakke som jeg tror heter gravid, den gule som er nevnt over:)
Koster en del, men jeg kjøpte inn litt på salg før jeg viste jeg var gravid:p
 
Jeg har gått over på nycoplus sin gravidpakke kjøpt på apoteket. Fire tabletter hver dag og alt du trenger av omega 3, vitaminer og mineraler. Men de vitamintablettene smaker seriøst ekkelt!
 
Jeg har gått over på nycoplus sin gravidpakke kjøpt på apoteket. Fire tabletter hver dag og alt du trenger av omega 3, vitaminer og mineraler. Men de vitamintablettene smaker seriøst ekkelt!
Hahaha, da prøver jeg å styre unna dem :p takk!!
 
Har kjøpt en pakke som jeg tror heter gravid, den gule som er nevnt over:)
Koster en del, men jeg kjøpte inn litt på salg før jeg viste jeg var gravid:p
Jeg har gått over på nycoplus sin gravidpakke kjøpt på apoteket. Fire tabletter hver dag og alt du trenger av omega 3, vitaminer og mineraler. Men de vitamintablettene smaker seriøst ekkelt!

Sniker en tur innom fra juni'17. Kjøpte denne til 1/2 pris da et nyåpnet apotek i byen hadde supertilbud med 50% på alt fra Nycoplus. Er enig i at de to vitamintablettene smaker OG lukter forferdelig, men kommer godt med når man er kvalm og kaster opp det man får i seg mtp. å få i seg det man trenger av vitaminer/mineraler etc.

Det er forøvrig i 1. trimester man tar Nycoplus' "gravid"-eske. Deretter går man over til "mamma", mye av det samme innholdet, men tror bl.a. folat er redusert. Denne eska taes i 2. & 3. trimester.
 
Jeg kjøpe den idag! Da trenger man ikke ta noe mer i tillegg? :) Forsto det sånn på hu dama på apoteket hvertfall. Bomkjøp at jeg kjøpte en ny boks med Folat for en uke siden, haha :p
Jeg tror poenget er at en ikke trenger mer, ja, men legen tar blodprøver for å se om en mangler noe, og jeg måtte ta litt ekstra sist. Bør nevnes at jeg kastet opp ca 10 ganger i døgnet i flere måneder, så mulig det var derfor det slo ut litt sånn for meg, men hvis du trenger noe mer skal du få beskjed hos legen :)
 
Jeg kjøpe den idag! Da trenger man ikke ta noe mer i tillegg? :) Forsto det sånn på hu dama på apoteket hvertfall. Bomkjøp at jeg kjøpte en ny boks med Folat for en uke siden, haha :p
Haha har en pakke folat liggende jeg også :) hehe nei det er jo omega 3 tabletter der og så alt man trenger :D
 
Folat og multivitamin. Har hatt lavt jernlager og folat, så fikk beskjed om å legge inn litt ekstra.
Har div allergier, så får ikke alt jeg trenger via mat.
 
Skjønner ikke hvorfor man må ta så mange og store tabletter i den pakken? En vanlig multivitamin er jo mye mindre og folatpillen er liten... Mulig jeg fortsetter med bare folat og tran en stund til.
 
Back
Topp